Na de aankondiging van de banktarieven besloot ik de priverekening bij de SNS op te heffen.
Maar dat schiet niet op, zeg! Hebben meer mensen daar problemen mee?
Korte opsomming (ik laat enkele wenkbrauwfrons-veroorzakende details achterwege)
- naar filiaal gegaan. Die verwees me naar een telefoonnummer
- gebeld. Die verwees me naar internet
- formulier gedownload, opgestuurd. Kreeg ik teruggestuurd, zonder brief of krabbel of zo.
- gebeld. Die zei dat ik nog maar eens opnieuw alles moest insturen.
- weer formulier opgestuurd. Na 2 weken nog geen bericht, niks.
- Gebeld. De enige info die die gaf was dat de rekening nog niet gesloten was. Nee, hij kon niemand vragen of de brief ontvangen was. Dat was in Arnhem. Nee, hij kon die niet bellen. Nee, hij kon ook geen telefoonnummer van Arnhem geven. Ik moest naar mijn lokale filiaal gaan. Wat doen die? Die heffen de rekening op. Deden ze in eerste instantie ook niet!
Allez, ik heb nu dus 6 keer contact met de bank gezocht om mijn rekening op te heffen, en ik ben nog geen steek verder!
Het gaat me hooguit een paar euro kosten (de banktarieven die ik juist wilde vermijden), daar gaat het niet om.
Wat een betonnen muur waar je tegenaanloopt! Ik ben werkelijk geen stap verder gekomen, en nog geen brokje info gekregen over hoe, wat, waarom, etcetera. Wat een bureaucratie. De één verwijst naar de ander, en geen enkel die de klant helpt!
Ik tel mijn zegeningen dat het hier niet om pensioengelden, ziekte of verzekering gaat of zo.
Heeft iemand hier ook zijn SNS rekening opgezegd? En hoe ging dat?