Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 2:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 6:10 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 11:51 am
Berichten: 106
https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... %2Brente!b


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 6:32 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik vraag me af wat banken hier nou meer proberen te bereiken? Vooral omdat een betaalrekening niet echt is om te sparen dus veel rente ga je niet krijgen of je moet genoegen nemen met die 1.25% wat dus net de rendement heffing dekt.

Ik denk dat je beter af bent gewoon geld wat je niet nodig hebt gewoon op een spaarrekening te zetten zoals LPB, momenteel meer dan 3% rente en ik snap ook wel dat je geld direct beschikbaar is op die betaalrekening, maar als je het uitgeeft krijg je toch bijna geen rente.

Stel dat wanneer ik het geld wat ik niet direct nodig heb op zo'n betaalrekening zou laten staan vanwege de rente dan levert me dat op een jaar maar € 12 op ( Ik hou ongeveer € 969 per maand over ) en op een spaarrekening zoals die van LPB levert me dat met rente van momenteel € 29 op.

En nou omdat ik geld dus niet direct nodig heb gaat het vanaf € 1000 in een deposito van 4.10% en dat is per jaar € 41 aan rente en als ik dat zelfde geld dus op SNS betaalrekening zou laten staan omdat ik er rente over krijg dan is dat maar € 12 op jaarbasis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 7:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Iets met gegeven paard.....

Vroeger waren de betaalrekeningen gratis en kreeg je rente op je tegoed.
Toen werd de rente afgeschaft.
Weer later ging men geld vragen voor het aanhouden van een betaalrekening
Nu komen langzaamaan de rentevergoedingen weer terug.
Misschien worden ze ooit weer eens gratis. Het zou al mooi zijn als de rente de kosten evenaart.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 7:23 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
BillGates schreef:
Iets met gegeven paard.....

Niet in de bek kijken bedoel je? Sorry hoor maar dit is gewoon een koekje van eigen deeg wat de SNSbank nu doet of zijn hier mensen die hun geld minder waard laten worden op hun bestaande betaalrekeningen?

Oh je had je bericht nog aangepast, wel ik vindt dat betaalrekening gewoon gratis zou moeten zijn, maar inderdaad vroeger was mijn betaalrekening ook gratis maar dat was omdat ik jonger dan 18 was :P .

En dat is het juist zo'n lage rente dekt de kosten ja niet, betaalrekening is bedoeld om te betalen, dus mits je het als spaarrekening wil gebruiken wat me niet slim lijkt omdat je een lage rente krijgt namelijk.

Je dekt je bank kosten eerder met gewone spaarrekeningen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 7:34 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Citaat:
Sorry hoor maar dit is gewoon een koekje van eigen deeg wat de SNSbank nu doet

Liever een koekje van eigen deeg dan helemaal niets, ik heb een ASN rekening (1%) en laat er nooit erg veel op staan, toch ben ik blij dat er (weer) banken zijn die, al is het nog niet veel, een beetje rente vergoeden.

Geen rente vergoeden en dan ook nog kosten in rekening brengen dat zou massaal door consumenten afgestraft moeten worden, maar ja, veel consumenten denken nog steeds dat overstappen (te) veel werk is, en daar varen de grootbanken wel bij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 7:40 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik denk dat veel administratie rompslomp bezorgd, iedereen moet je nieuwe rekeningnummer weten en ik krijg meer rente door alles wat ik niet nodig heb mooi naar LPB te storten op zelfde dag dat mijn loon binnen komt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 9:14 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
YipMan schreef:
Sorry hoor maar dit is gewoon een koekje van eigen deeg wat de SNSbank nu doet

Citaat:
SNS Betalen kost slechts € 2,50 per maand.

Helemaal als je weet dat ik momenteel "slechts" € 1,95 p/mnd kwijt ben met een SNS-betaalrekening.
Okee, hier spreekt men over 2 betaalpassen en ik heb er -geloof ik- maar eentje.
Dat weet ik nog niet eens zeker eigenlijk.
Een 2e pasje boeit me niet. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011 9:39 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Praten we dan over een totaal pakket met credit card of alleen een betaalrekening? Ik zie dat ze bassispakket van ING als vergelijking ook aannemen dus ga er vanuit dat hier geen creditcard bij zit. Dus voor € 3 meer heb ik dus gewoon een Mastercard.

Ik blijf dus nog steeds erbij dat koekje van eigen deeg is als ik het zo zie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 12:20 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
YipMan schreef:
... of zijn hier mensen die hun geld minder waard laten worden op hun bestaande betaalrekeningen?

Hier (op Spaarinformatie) zullen inderdaad weinig mensen zijn die dat doen, maar er zijn genoeg mensen die minder met sparen bezig zijn dan wij. Die mensen zullen inderdaad vaker grotere bedragen langere tijd op een betaalrekening laten staan nadat hun salaris binnen is, en kijken zo aan het einde van hun maand (bv net vóór de volgende salarisbetaling) dan misschien eens of er wat overgebleven is dat dan eventueel naar een spaarrekening kan. Zeker voor die mensen geldt: alle beetjes helpen. (Al zou het natuurlijk nog veel meer helpen als die mensen wat actiever met hun spaargeld bezig waren, maar niet iedereen wil daar de tijd en moeite voor nemen...)

Mijn bank (Rabobank) geeft geen rente op de betaalrekening. Ik vind het daar op zijn zachtst gezegd ook altijd erg flauw dat je al debet-rente moet betalen als je één dag per ongeluk een paar euro 'in het rood' bent geschoten, terwijl je voor het positieve saldo in de rest van het jaar niets terugkrijgt. Mijn gevoel voor eerlijkheid zegt dat daar dan toch eigenlijk op zijn minst ergens iets verrekend of gecompenseerd zou moeten worden. Een beetje rente op de betaalrekening is daar een geschikt middel voor.

Maar helaas: zo te zien is die SNS-rekening qua kosten een stuk duurder dan mijn Rabo-rekening, en aangezien ik mijn saldo op de betaalrekening toch altijd minimaal houd ga ik dat verschil er met rente zeker niet uithalen. Ik blijf voorlopig dus nog even zitten waar ik zit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 1:19 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
YipMan schreef:
...of zijn hier mensen die hun geld minder waard laten worden op hun bestaande betaalrekeningen?


Die zijn er zeker ja.
Ik vind het altijd prettig om wat op de betaalrekening te hebben staan, zodat ik in geval van onvoorziene uitgaven niet eerst ergens een computer moet gaan zoeken om geld over te kunnen maken (nee, ik ben nog zo ouderwets dat ik geen internet op mijn mobiel heb).
Ik heb dus liever dat ik wat geld op de betaalrekening heb, zodat ik niet meteen een onmogelijk hoge rente moet betalen als ik ook maar 1 dagje rood zou staan.

Dus een beetje rentevergoeding over dat saldo is meegenomen.
Niet dat het veel op zal leveren, maar alle kleine beetjes helpen.

Ik hoop dus dat de bank waar ik mijn betaalrekening heb het ook weer gaat geven.
Maar die kans acht ik erg klein.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 8:22 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik vind het wel een goed teken dat een volgende bank rente gaat geven op de betaalrekening. Die paar keer per jaar dat ik enkele dagen soms goed rood sta (debetrente) wordt dan mooi gecompenseerd met de 360 dagen dat er meer dan 100 Euro op staat. Nu ING nog, maar het gaat ooit nog wel komen, nu banken langzaam beseffen dat ze er niet onderuit komen om betere service te bieden.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 8:48 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Daarvoor hanteren wij hetvolgende :idea:

Je neemt een roodstaan krediet van 1000 euro.
Je opent een vrij opneembare spaarekening bij je eigen bank (2,3% bij de Rabo (vanaf 4-8)
Daar zet je een bepaald bedrag wat je minimaal wilt hebben op (bv 1000 euro)
Je kan tot 1000 euro probleemloos pinnen.
Aan het einde van de dag vul je je betaal rekening aan tot een saldo van 0

Dan krijg je toch nog een beetje rente over je 'buffer'
Je moet wel de dicipline opbrengen op elke avond je saldo niet op 0 te vergeten stellen.

Wel de lusten, maar niet de lasten van rood staan.

Het mooiste zou zijn als je 'rules' kan opstellen...die op 23:59:59 worden uitgevoerd
"als saldo is >0,00 euro dan stort over naar spaarrekening"
"als saldo is <0,00 euro dan vul aan tot 0" :mrgreen:

Het lijkt allemaal veel gedoe, maar het is echt maar 1 minuut werk, maximaal...
Wat is 1 minuut op een dag?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op do 28 jul 2011 5:07 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 11:36 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 03 jan 2009 10:23 pm
Berichten: 61
Pffft, respect dat je er zoveel voor wilt doen.
Ik log ook wel regelmatig in op internetbankieren, maar om dat dagelijks te doen, daar zou ik geen trek in hebben.

Maar het is wel een mooie manier om inderdaad de lusten te houden en niet de lasten.

Greetz,
Jacqueline.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 10:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
BillGates schreef:
Misschien worden ze ooit weer eens gratis. Het zou al mooi zijn als de rente de kosten evenaart.

Bij gemiddeld 2000 euro levert het momenteel 25 euro rente op.
Mijn jaarlijkse kosten voor de betaalrekening met 1 bankpas zijn 12x 1,95= 23,40.
Het zóu dus kunnen lukken.

Is er iemand die toevallig weet wat er overboord gegooid wordt als men de huidige rekening om laat zetten naar de nieuwe vorm?
Er zal toch ergens wel een addertje onder het gras zitten? :mrgreen:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 1:20 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
1500 schreef:
Er zal toch ergens wel een addertje onder het gras zitten? :mrgreen:

1 addertje al gevonden.
Ik betaal nu 1,95 per maand, dan 2,50.
Daardoor toch 6,60 verder weg van Break-even.
Ik blijf toch maar bij het oude.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO