Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2013 11:15 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
SNS gaat vandaag dus fors omlaag met de rente.
Fijn dat ze dit netjes ruim van tevoren even aankondigen. :roll:
Ook helemaal in lijn met hun strategie om aantrekkelijk te zijn voor spaarders.
Wie schreef er hier laatst op SpaarInformatie dat SNS stabiele rentes biedt?
De vorige wijziging was op 21 december, dus nog geen maand geleden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2013 11:56 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
SNS is een bedrijf geen liefdadigheidsinstelling. SNS wil klanten werven en winst maken. Als alle banken de rentes verlagen dan kan SNS niet achterblijven.
Of heb je liever dan de SNS de rente hoog houd en dan kopje onder gaat na een tijdje?

Wel moet ik zeggen dat de SNS maxisparen redelijk stabiel is, maar uiteraard de trend van lagere rentes ook opvolgt.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2013 1:40 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Niet zo gepikeerd, alstublieft. Winstmaken moeten alle banken. Rente verlagingen gebeuren in de huidige markt, maar SNS had per 21-12 ook al verlaagd. Met de nieuwe tarieven staan ze niet eens meer in de top-10 van vrij opneembare rekeningen. Daarbij genomen dat ze claimden aantrekkelijk voor spaarders te willen zijn, leek mijn commentaar me op zijn plaats. Maxisparen is een 'spielerei' rekening: Door de maximale storting per maand, duurt het jaren voor je een serieus bedrag hebt opgebouwd. Daarom zou je die rente eigenlijk moeten vergelijken met meerjarige deposito's (en dan zonder garantie dat de rente goed blijft)
SNS gaat echt niet ten onder door een goede spaarrente te bieden. Leningrentes zakken namelijk nagenoeg niet. Het probleem van SNS zit zoals bekend in het vastgoed. Maar als ze mij als klant willen houden, dan moeten ze die problemen niet op de spaarder verhalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2013 3:06 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Linn een bescheiden bedrag van zijn rekening gehaald, Linnetje echter een fors bedrag. Niet alleen vanwege de rentedaling maar ook omdat SNS dit vooraf niet heeft gecommuniceerd.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2013 12:25 pm 

Geregistreerd: ma 19 sep 2011 10:45 am
Berichten: 23
Beste forumleden,

Graag willen we jullie uitleggen waarom de rente van de spaarrekeningen de laatste tijd daalt. Afgelopen maanden zien we in de markt dat rente op spaarrekeningen daalt. Ook bij SNS Bank zie je dit. De vraag die we soms krijgen is waarom we dit doen en hoe dit aansluit bij onze boodschap “altijd een goede rente”. We bieden een relatief constante rentepositie aan onze klanten. Dat wil zeggen dat we niet een tijdje een erg hoge rente vergoeden en dan opeens flink dalen. SNS Bank doet niet aan tijdelijke rentelokkertjes en we zijn geen prijsvechter. Toch bepaalt de markt voor een groot deel de ontwikkeling van de rentestanden. Als de rente op de markt daalt, dalen de rentes die we op spaarrekeningen bieden ook. We zorgen er alleen wel voor dat onze spaarrentes niet te hard dalen zodat deze aantrekkelijk en relatief constant blijven voor onze spaarders. SNS Bank streeft ernaar om op spaarrekeningen waarover klanten vrij over hun geld kunnen beschikken een rente te bieden die bovengemiddeld is op de Nederlandse spaarmarkt.

Met vriendelijke groet,

Tibor
SNS Bank Webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2013 1:07 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Helemaal duidelijk Tibor. Maar als andere banken meer geven (en dat is nu zo) , verschuif ik toch.
En ik ben het eens met Lynn dat het netjes is om een rentewijziging een paar dagen van tevoren aan te kondigen.
Bij voorkeur met een mail aan alle spaarders, maar in ieder geval op de website van de bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2013 5:08 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Ben het niet eens met florijn. Ik vind dat SNS enkele dagen vóór de rentewijziging de spaarders met een e.mail moet informeren. Ik kijk niet dagelijks op websites van banken waar wij alleen sparen.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2013 5:58 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Geldt voor mij ook, ik wil gewoon een email ontvangen. Als andere banken het kunnen en ook doen, waarom SNS dan niet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Tevreden? Nog niet!
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013 12:12 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Zelfs de Rabobank stuurt bij rentewijzigingen tegenwoordig een bericht per email naar diegenen die zich daarvoor aangemeld hebben, en die mail kwam een hele week van tevoren. Dat maakt de SNS ongeveer de enige bank die dat nog niet doet. Dat lijkt mij een mooi verbeterpuntje voor de 'Bank van tevreden spaarders'!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013 12:00 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
SNS Bank Webcare schreef:
... Toch bepaalt de markt voor een groot deel de ontwikkeling van de rentestanden. Als de rente op de markt daalt, dalen de rentes die we op spaarrekeningen bieden ook. ...

Beste Tibor, Het is de vraag of 'de markt' echt de rente bepaalt, waarbij het ook nog een vraag is wat eigenlijk 'de markt' is. De 'markt'-rente wordt volgens mij dominant bepaald door de rentes die de ECB vastlegt. Deze worden kunstmatig laag wordt gehouden om banken en overheden die diep in de schulden zitten in leven te houden. Macro-economisch gezien is dat misschien nu wel even noodzakelijk, maar het is wel krom. Spaarrentes behoren tenminste de inflatie te compenseren. Op dit moment zijn alle spaarrentes lager dan de inflatie. Zelfs de variabele hypotheek rentes zijn lager dan de inflatie. Dus op dit moment wordt iedereen die een schuld overschot heeft in feite beloond en de spaarders betalen (indirect) het gelag. Een bank die beweert aantrekkelijk voor spaarders te zijn, zou in elk geval wat meer schuldgevoel kunnen tonen dat de 'zogenaamde marktwerking' feitelijk alle spaarders oplicht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jan 2013 12:24 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ik kan het er helemaal mee eens zijn !!!!

Sterker nog. Bij veel vraag en schaarste zou de prijs toch oplopen.!! En juist nu gaat de ECB hier voor liggen, en zet de "vrije markt" buiten de deur. Hoe vrij zijn we nog als je ziet hoe er gemanipuleerd wordt.
De banken zouden een rente moeten betalen die ze niet meer kunnen betalen..
Dus wie redden de banken.....De ECB aan de ene kant en aan de andere kant..juist.... dank U wel. :shock:
Hopelijk gaan de pensioenfondsen nog meer aan de bel trekken zodat de ECB de teugels toch wat moet laten vieren. En de rente op vrij korte termijn wat gaat stijgen. Ik heb niet zo lang ergens gelezen dat rood staan ongeveer 12% rente kost.Hoe is het mogelijk :x


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013 5:18 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Wen maar vast aan deze lage rentes. Wij zullen net zoals in Japan voor een hele lange tijd lage rentes krijgen. Met dan aan overheden die hun staatsschuld te hoog laten oplopen en baat hebben bij een lage rente zodat ze de rentelast voor de staatsschulden niet zo erg drukt, zoals genoemd om de banken te redden en de euro.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013 11:47 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
@Piggy: bestudeer de Japanse case maar eens goed en je zult ontdekken dat die niet zo vergelijkbaar is met wat er in Europa gebeurd als je suggereert. Ik zie daarom nog geen reden dat de rente in Europa heel lang heel laag gaat blijven. Let er ook op dat de overheden met de grootste financiele problemen niet van de huidige lage rentes profiteren, maar alleen de 'financieel meer solide landen'.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2013 1:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Niet helemaal waar. Spanje betaald nu circa 6%. Dit zou denk ik veel hoger zijn als Spanje zijn eigen valuta had.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2013 12:37 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
SNS belt nu al mensen op waarom ze hun geld bij de SNS hebben weggehaald.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO