Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 9:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 2:31 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
'SNS heeft snel staatssteun nodig om niet om te vallen'

SNS Reaal heeft nog voor het eind van dit jaar een nieuwe ronde staatssteun nodig om overeind te blijven. Dit zegt voormalig directeur Peter Paul de Vries van de Vereniging van Effectenbezitters tegen RTL Z.

De Vries is nu vermogensbeheerder. Hij zegt 'geen enkel belang' te hebben in of bij SNS.

Meer op:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... vragen.xml

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Laatst bijgewerkt door ErikVries op vr 23 nov 2012 2:57 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 2:54 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Reacties SNS Reaal, DNB, en Financiën:.

SNS Reaal
SNS Reaal herhaalt naar aanleiding van de berichtgeving van RTL Z, met verwijzing naar haar persbericht van 6 november 2012, dat zij een breed scala aan scenario’s bestudeert, gericht op zowel strategische herstructurering als de versterking en vereenvoudiging van onze kapitaalbasis.
Meer op:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... -nodig.xml

Lees ook:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... -reaal.xml

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 3:08 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
SNS Bank, onderdeel van SNS REAAL....

En moet ik me nu zorgen maken over mijn saldo op een SNS Bank spaarrekening ?

Het valt wel onder de DNB-garantie maar ik zit natuurlijk niet te wachten op dat gedoe.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 3:24 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
SNS is in de basis een gezonde bank die winst maakt. Ze zijn dus reddingswaardig. Ze hebben alleen een stomme aankoop gedaan 4,5 jaar geleden met Spaans vastgoed. Die haalt het resultaat van de bank omlaag.
De Nederlandse overheid betaalt miljarden om Spaanse en Griekse banken te redden. Er zal dus de wil zijn om een in de kern gezonde Nederlandse bank te redden. Nu nog het geld. Oh, wacht, aan ING hebben ze genoeg verdiend.

Citaat:
1. Kan SNS failliet gaan?
Dat is vooralsnog uitgesloten. SNS is door de overheid aangemerkt als een zogenoemde ‘systeembank’. Dit betekent dat de bank zó belangrijk is voor het financiële systeem in Nederland, dat de overheid het zich niet kan veroorloven om de instelling failliet te laten gaan.

2. Dus mijn spaargeld is veilig?
Ja. Want SNS zal niet failliet gaan. En gaat het dat onverhoopt toch, dan zijn de spaartegoeden tot een maximum van 100.000 euro gegarandeerd, via het zogenoemde depositogarantiestelsel. Alle banken staan als het ware garant voor elkaar. Als er één failliet gaat, zorgen de andere banken ervoor dat spaartegoeden tot 100.000 euro terug komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 3:39 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Mij maakt het niet zo veel uit, als onverhoopt de deur eventjes dicht gaat.
Elders al een extra betaalrekening lopen, met daaraan gekoppeld bij een weer andere bank een spaarrekening met daarop een buffertje geld, om het op eigen kracht een tijdje uit te kunnen zingen.
Soms moet men ook weer niet al té zuinig willen zijn.

Ik ben benieuwd of mijn "noodscenario" z'n diensten nog moet gaan bewijzen.
Het is alleen vervelend dat ik mijn hobby shoppen en hoppen eventueel een tijdje niet kan uitoefenen.
De meeste spaarrekeningen zijn als tegenrekening aan de SNS gekoppeld.
Jammer is daarbij dat maar weinig spaarrekeningen standaard meerdere tegenrekeningen toestaan.

Maar toch, ik ga nog wel eventjes de laatste mutaties van SNS downloaden. :wink:
Want aan gratis papieren afschriften doet SNS niet meer.
Eigenlijk zou dat m.i. in deze warrige tijden voor iedere bank een verplichting moet zijn.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 6:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik weet niet of iemand het kan becijferen, maar mijn gevoel zegt dat de schade bij het failliet laten gaan van een systeembank, groter is dan om een systeembank te redden. Hoeveel klanten hebben ze? Hoe groot is het gemiddelde spaargeld? Dat moet ook allemaal uitbetaald worden. Nog afgezien van alle pensioenen bij Zwitserleven, als onderdeel van SNS Reaal. Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij kun je er beter gewoon geld instoppen en/of het goede en het slechte deel van SNS scheiden.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Laatst bijgewerkt door henrid op vr 23 nov 2012 6:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 6:50 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Delen van SNS zijn vroeger overheidsbanken geweest. Gemeentespaarbanken en zo. De overheid is het aan zijn stand verplicht SNS te redden. En het redden levert inderdaad meer geld op dan het kost. Zie ING.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2012 4:56 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
BillGates en henrid Jullie lijken aan een ernstige variant van het stockholm syndroom te leiden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2012 6:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
DD, volgens mij ben jij de reïncarnatie van Hadjememaar.... Is die geroyeerd/geblokkeerd of zo?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2012 5:23 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Zozo Billgates, eerst rare opmerkingen plaatsen en vervolgens beledigend worden.

Bankenreddenheeft nog nooit iets goeds gebracht. Dat moetenwe dus ook niet doen. Het geodkoopste EN het beste is gewoon latan omvallen. Het enige wat reddenswaardig zou kunnen zijn is het bankrekening en betalingen verkeer deel redden en dat als de nieuwe Giro gaaninzetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2012 5:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Ben ik het niet helemaal mee eens. De ING is ook gered en dit heeft de staat een leuk rendement opgeleverd. Ok, ze moeten nog wat terug betalen maar dat komt waarschijnlijk wel goed.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2012 5:36 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Piggy schreef:
Ok, ze moeten nog wat terug betalen maar dat komt waarschijnlijk wel goed.
Je begint met een aanname en propageert dat heftig gokken met belastingged iets oplevert. Als dat opleveren al bestaat (wat niet het geval is) dan komt dat uit onze eigen zak.
De redding was de aanleiding voor een EU / regering / ING onderonsje om de concurrentie in Nederland onder de banken uit te schakelen om de de banken een oneigenlijk voordeel te geven. Dat is gebeurd. En dat is wat jij nu een voordeel noemt terwijl het nog niet eens afgerond is en meer ellende al weer op de loer ligt.

propaganda is geen compensatie voor feiten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: "SNS op omvallen"
BerichtGeplaatst: wo 28 nov 2012 7:01 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Nu vandaag blijk dat BNP Paribas een belang in SNS heeft genomen schiet de koers met 8% omhoog...
Beleggers krijgen wellicht vertrouwen in een volledige overname???

http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_39 ... Reaal.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO