Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 4:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Valutering Deposito
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 5:13 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Deposito liep van 18 september 2007 tot en met 17 september 2008.
Volgens SNS zou het saldo met rente op 18 september zijn overgeboekt naar de tegenrekening bij de Rabobank.

19 september nog steeds niet zichtbaar op de rekening. SNS heeft hier naar eigen zeggen geen invloed op, naar mijn mening een
flauwekul-verklaring. Om half zes vandaag (19-09) nog even gebeld en SNS gaf aan dat er drie werkdagen tussen kunnen / mogen zitten.

Voor mij in ieder geval reden om met SNS geen zaken meer te doen.

Iemand anders hier ervaring mee?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 5:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Bij SNS heb ik nooit deposito's gehad maar DSB (!) was stipt op tijd met de aflossing van een achtergesteld deposito.
Zonder poespas en zonder gebedel om verlenging van hun kant.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 6:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Mijn deposito loopt maandag 6 oktober af. Ik ben benieuwd. Maar dat het boeven zijn is duidelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 9:02 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2221
Ik heb wel een ander akkefietje gehad met de SNSReaal groep. Half juni heb ik mijn Reaal Loyaalrekening opgeheven maar er gebeurde maar niks. Ik een mailtje gestuurd. Kreeg ik dit als antwoord:
Citaat:
Het opheffen van de rekening, en daarmee de overboeking van de lopende
rente, vindt plaats na afloop van de stornotermijn van onze laatste
incasso. Het opheffen staat daarom geagendeerd voor 9 juli 2008.
Is dit normaal?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering Deposito
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 12:19 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
MBSL schreef:
Volgens SNS zou het saldo met rente op 18 september zijn overgeboekt naar de tegenrekening bij de Rabobank.
Iemand anders hier ervaring mee?
Als SNS echt een overboeking had aangeboden ter verevening op de 18e dan was het na 14.00 uur zichtbaar geworden op de Raborekening. Ze hebben het dus alleen valutair afgeboekt en de feitelijke aanbieding voor interbancaire verevening (Equens) geprogrammeerd op 3 werkdagen na verval van het deposito, in dit geval dus vermoedelijk pas op dinsdag. Ik denk daarom dat het pas dinsdag, na 14.00 uur zichtbaar zal zijn op de Raborekening.
In dit soort situaties past SNS de grofste vorm van valutering toe is ook mijn ervaring geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 12:29 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Doboy schreef:
Half juni heb ik mijn Reaal Loyaalrekening opgeheven maar er gebeurde maar niks. Ik een mailtje gestuurd. Kreeg ik dit als antwoord:
Citaat:
Het opheffen van de rekening, en daarmee de overboeking van de lopende
rente, vindt plaats na afloop van de stornotermijn van onze laatste
incasso. Het opheffen staat daarom geagendeerd voor 9 juli 2008.
Is dit normaal?
Deze truc kende ik nog niet. Uitgekookt, maar kennelijk zijn er klanten die de termijn waarbinnen een automatische incasso door hen teruggedraaid kan worden (30 dagen) misbruiken om na een opheffing van de rekening de laatste door de bank afgeschreven termijn ook nog terug te laten boeken door hun eigen bank. In elk geval heeft men deze mogelijkheid doordacht bij Reaal en er een reden in gezien het geld na opzegging van de rekening nog (maximaal) een maandje vast te houden. Zouden andere banken die een maandelijkse incasso verplicht hebben gesteld (b.v. ASN) ook zo handelen? Misschien heeft iemand hier al een ervaring mee?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 12:56 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2221
Ik heb gelijkertijd mijn maandspaarrekeningen bij SNS zelf, SNSRegiobank en ASN( allemaal zelfde groep), Ohra en Kruidvat opgeheven. Ik had niet de indruk dat ook zij deze truc hebben toegepast. Ik heb het echter niet precies nagegaan.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 1:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Doboy schreef:
Ik heb gelijkertijd mijn maandspaarrekeningen bij SNS zelf, SNSRegiobank en ASN( allemaal zelfde groep), Ohra en Kruidvat opgeheven. Ik had niet de indruk dat ook zij deze truc hebben toegepast. Ik heb het echter niet precies nagegaan.

Van ASN kan ik bevestigen dat ze binnen enkele dagen een ideaalspaarrekening (= maandsparen) opheffen.

Alleen heb je bij ASN weer een ander probleem:
Als het internetbankieren is gekoppeld aan die bewuste rekening (volgens mij is dat altijd aan de oudste rekening) dan vervalt ook de mogelijkheid om te internetbankieren dus dan heb je weer nieuwe inloggevens nodig en al met al gaan daar enkele dagen tot een week overheen voordat je weer kan inloggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering Deposito
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2008 12:34 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Blikoortje schreef:
MBSL schreef:
Volgens SNS zou het saldo met rente op 18 september zijn overgeboekt naar de tegenrekening bij de Rabobank.
Iemand anders hier ervaring mee?
Als SNS echt een overboeking had aangeboden ter verevening op de 18e dan was het na 14.00 uur zichtbaar geworden op de Raborekening. Ze hebben het dus alleen valutair afgeboekt en de feitelijke aanbieding voor interbancaire verevening (Equens) geprogrammeerd op 3 werkdagen na verval van het deposito, in dit geval dus vermoedelijk pas op dinsdag. Ik denk daarom dat het pas dinsdag, na 14.00 uur zichtbaar zal zijn op de Raborekening.
In dit soort situaties past SNS de grofste vorm van valutering toe is ook mijn ervaring geweest.


@Blikoortje,

Pesterij door de SNS omdat klanten hun deposito niet via hen verlengen?
Ik ben nu een behoorlijk bedrag zes dagen kwijt (donderdag t/m dinsdag).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Valutering Deposito
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2008 1:11 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
MBSL schreef:
@Blikoortje, pesterij door de SNS omdat klanten hun deposito niet via hen verlengen?
Ik ben nu een behoorlijk bedrag zes dagen kwijt (donderdag t/m dinsdag).
Wat wij als een (gelegaliseerde) vorm van diefstal voelen, noemt de bank gewoon 'valuteren'. Zoals ik al schreef: SNS kan er wat van...! Banken rechtvaardigen deze handelswijze veelal met een beroep op de kosten van het betalingsverkeer. Ik heb echter nooit begrepen waarom het (administratief) verplaatsen van b.v. € 50.000,- in één transactie duizend keer meer kost dan het verplaatsen van € 50,-. Belangrijker is echter dat ook de europese commissie dit niet kon begrijpen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 sep 2008 4:28 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
ASN stopzetten had ik geen enkel probleem mee, maar dat was bij mij ook geen machtiging, maar een periodieke overschrijving, die ik zelf kon stopzetten via internet bankieren van de postbank.

11 oktober loopt mijn deposito van SNS af.
Ik ga maandag toch bellen om te vragen wat de rente van de Geldmarktdeposito is, dan vraag ik ook maar meteen wanneer ik het bedrag teruggestort krijg.

Bellen via het algemene telefoonnummer heeft geen enkele zin, weet ik uit ervaring. Die mensen kunnen niks en weten niks. Gelukkig heb ik nog een visitekaartje van een behulpzame medewerker op het filiaal. Daarvan verwacht ik meer service (als hij er nog werkt...).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 4:54 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Update:

Saldo met rente is uiteindelijk geboekt op maandag 22 september 2008.
Deposito liep tot en met 17 september 2008.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 6:16 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Hebben ze dus 2 in plaats van 3 dagen extra valuteringswinst genomen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:02 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2221
Vandaag de rente ontvangen van mijn Reaal deposito dat op 4 oktober afliep. Het geld was op 3 oktober overgemaakt.
De hoofdsom zou vandaag zijn overgemaakt. Als het morgen op mijn rekening staat zou ik dat gezien de bovenstaande problemen met SNS heel netjes vinden. We wachten af.

Edit: En inderdaad stond de hoofdsom vanochtend op mijn tegenrekening. Bij Reaal hebben ze hun zaakjes dus beter voor elkaar dan bij SNS.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 4:26 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
SNS deposito liep gisteren af. Net even gebeld. Is gisteren overgeboekt dus moet vandaag op de RABO rekening staan. Nog niet.

Edit: 19.56 uur: nog niet.....RATTEN!! Kreeg net nog wel een mail of ik wil meewerken aan een klanttevredenheidsonderzoek. Dat wil ik zeker!

Edit: woensdag 10.00 uur geld op rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO