Ik begin mij steeds meer te ergeren aan de gebrekkige communicatie van sommige banken.
Bij diverse banken staat in de voorwaarden dat een deposito automatisch verlengd wordt -tegen de dan geldende rente en met eenzelfde periode - zonder tegenbericht van de klant.
Op zich al een beetje indringende manier om de klant langdurig aan zich te binden.
En draagt bovendien een enorm gokelement in zich, wat betreft de hoogte van de rente tijdens de verlenging.
Maar als je dan de moeite neemt om ruim op tijd schriftelijk te laten weten dat je een automatische verlenging niet wenst, en graag een bevestiging van je schrijven wil ontvangen, blijft het telkens doodstil vanaf de andere kant.
Tegen de tijd dat een deposito afloopt moet je dus maar hopen dat je melding is aangekomen en verwerkt.
Raar eigenlijk dat banken -welke doorgaans niets zonder schriftelijke bevestiging voor je kunnen of willen doen- zelf wél zo met de klanten omgaan.
Het blijven een beetje merkwaardige lui, die bankiers.
Waarvan het grootste deel momenteel zelf zo arm als een kerkrat is.
Ik denk dat het nog wel een tijdje zo zal blijven als ze niet (weer) een beetje aandacht en service gaan bieden.