Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 8:04 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Ik heb nu een paar deposito's lopen met een rente die een jaar geleden best aantrekkelijk was maar nu, op zijn zachtst gezegd, middelmatig te noemen is (4.25%). Nog een jaartje en ik ben er vanaf. :D
Bij een sterk stijgende rente blijkt al snel hoe je jezelf in de vingers kunt snijden met een meerjarig deposito.
Al dat gestunt op dit moment door zeer vele banken met rente percentages voor 2-jarige deposito's betekent in mijn ogen niets anders dan dat de banken op korte termijn zeer forse renteverhogingen verwachten en op deze manier aan (relatief) goedkoop geld proberen te komen. M.n. het feit dat nederlandse banken dit doen, die toch altijd zo krenterig waren met rente, vind ik een teken aan de wand.
Maximale termijn voor geld vastzetten is voor mij op dit moment 1 jaar!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:53 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
LET OP:

De rente gaat bij de ECB in juli omhoog!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 11:58 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 apr 2008 11:21 am
Berichten: 65
ger schreef:
LET OP:

De rente gaat bij de ECB in juli omhoog!!


Wat is hiervan het effect?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 12:29 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
e.v.t. Verdere rente stijging van banken....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 4:08 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
De rente bij Fortis nu van 5,6% voor 2 jaar lijkt nu erg aantrekkelijk, maar dat leek een half jaar geleden 5% van het AT deposito ook.

Het blijkt inderdaad snel te kunnen veranderen. Alleen met 5,6% heb ik wel het idee dat het plafond in zicht is.
Het zal toch niet op 6% of erboven komen?

Denken jullie dat dat echt gaat gebeuren?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 4:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Begin jaren '90 had ik een deposito bij de Postbank met een rente van 8%.
Daarmee wil ik niet zeggen dat dat nu ook weer gaat gebeuren, maar het kan natuurlijk wel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 4:41 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ik had in 2000 een leuke som op een turkse bank staan (Kocbank) 7.5% rente en dat 5 jaar lang :lol:

Twee jaar vast was toen 6% rente

Wie het weet mag het zeggen.....

Ik denk dat de rente nog meer gaat stijgen :wink:
En div. banken komen nu met lokkertjes om veel creditmiddelen binnen te halen om zo richting de aandeelhouders te laten zien dat ze voldoende liquiditeit in huis hebben om mogelijke tegenslagen op te vangen. En dat allemaal voor het eind van het eerste halfjaar.

En het inflatiespook wordt ook steeds groter.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:21 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Roeland schreef:
Het blijkt inderdaad snel te kunnen veranderen. Alleen met 5,6% heb ik wel het idee dat het plafond in zicht is.
Het zal toch niet op 6% of erboven komen?
Denken jullie dat dat echt gaat gebeuren?
Ooit schreef Paul op dit forum dat onze vaste waarzegster even met vakantie was. Ik heb nooit van hem begrepen dat ze al terug is. In de 80-er jaren heb ik ooit nog een rente ontvangen van 13,75% op een geldmarktdeposito, dus wie zal het zeggen waar het naar toe gaat. Het kan omlaag en omhoog. Een ding heb ik wel geleerd: hoe sterker de inflatie, hoe hoger de rentevoet, het omgekeerde geldt ook. Dus als je die signalen serieus neemt (naast de problemen waar de banken momenteel ook nog in zitten) lijkt de opwaartse druk nog niet geweken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Blikoortje schreef:
Roeland schreef:
Het blijkt inderdaad snel te kunnen veranderen. Alleen met 5,6% heb ik wel het idee dat het plafond in zicht is.
Het zal toch niet op 6% of erboven komen?
Denken jullie dat dat echt gaat gebeuren?
Ooit schreef Paul op dit forum dat onze vaste waarzegster even met vakantie was. Ik heb nooit van hem begrepen dat ze al terug is. In de 80-er jaren heb ik ooit nog een rente ontvangen van 13,75% op een geldmarktdeposito, dus wie zal het zeggen waar het naar toe gaat. Het kan omlaag en omhoog. Een ding heb ik wel geleerd: hoe sterker de inflatie, hoe hoger de rentevoet, het omgekeerde geldt ook. Dus als je die signalen serieus neemt (naast de problemen waar de banken momenteel ook nog in zitten) lijkt de opwaartse druk nog niet geweken.


Volledig mee eens.
En geld (hun grootste bron van inkomsten) begint voor banken ook behoorlijk schaars te worden.
De ene bank vertrouwt de andere niet meer. :lol: :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:37 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
En geld (hun grootste bron van inkomsten) begint voor banken ook behoorlijk schaars te worden.
De ene bank vertrouwt de andere niet meer. :lol: :lol:

Ik denk eerder dat geld niet zozeer schaars is geworden, maar dat de prijs ervan, om andere redenen hoger is geworden.
Het geld is er nog wel, maar wie het ter beschikking stelt aan anderen wil nu een hogere risicopremie ontvangen, bovenop de normale vergoeding.
De financiele wereld is uit een roes ontwaakt en beseft nu ineens weer dat er zwakke debiteuren bestaan en dat dit risico meegenomen moet worden in de vergoeding voor het geld.


Laatst bijgewerkt door obligataire op do 12 jun 2008 9:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 jun 2008 9:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Paul209 schreef:
En geld (hun grootste bron van inkomsten) begint voor banken ook behoorlijk schaars te worden.
De ene bank vertrouwt de andere niet meer. :lol: :lol:

Ik denk eerder dat geld niet zozeer schaars is geworden, maar dat de prijs ervan, om andere redenen hoger is geworden.
Het geld is er nog wel, maar wie het ter beschikking stelt aan anderen wil nu een hogere risicopremie ontvangen, bovenop de normale vergoeding.


En daar doen wij volgaarne aan mee. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 16 jun 2008 11:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 jun 2008 8:28 am
Berichten: 12
Woonplaats: den haag
deposito's die niet voortijdig kunnen worden beeindigd, ook niet met een boete of met een hoge boete, niet nemen met een looptijd langer dan een jaar.

BV CE bank geeft een boete van 0.25% voor elk kwartaal of deel daarvan, dat nog niet is volgemaakt.

Als de deposito-rente dan (sterk) gaat stijgen kan je altijd nog even berekenen of opzeggen van het deposito opweegt tegen de hogere rente.

_________________
De (k)renten uit de pap vissen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 11:05 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ik heb dat ook met de CE .De rente is al bijna 1 % minder dan bij de meeste gewone spaarrekeningen maar volgens mij is de boete nog te hoog.
Kan je bij hun heel makkelijk zien hoeveel het bedrag is . Let op ,je moet alleen het laten uitkeren niet bevestigen.( de allerlaaste stap)

Fortis is voor mij geen optie .Heb daar helemaal geen rekening .Wel door overname door de Generale gehad maar gelukkig nu niet meer .

Het is wachten dat de kleinere banken hierin ook wat meer geven .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 11:44 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Inter schreef:

Fortis is voor mij geen optie .Heb daar helemaal geen rekening .

Dat is niet nodig voor het openen van een deposito bij Fortis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun 2008 9:01 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 12 jun 2008 2:05 pm
Berichten: 54
Bij de AK Bank mag je per jaar 10% van je inleg boetevrij opnemen.
Bij een 4 jarig deposito dus 40%


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: naction skoatter en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO