Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 11:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 12:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ja, dat zou dus een uitkomst zijn :) in dit geval dan. Want overigens moet ik er niet aan denken dat er vanaf mijn spaarrekeningen naar willekeurig welke bank overgeboekt kan worden. Ben juist blij met de vaste tegenrekening.

Helaas, ik gun SI heel veel centjes, maar om nu extra betaalrekeningen te gaan openen hiervoor... dus het blijft helaas bij just my 2 cents :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 1:11 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Even een korte update: we zijn de 100 overboekingen gepasseerd....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 4:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
henrid schreef:
Weet iemand of er spaarrekeningen zijn waarbij je toch kan overboeken naar een gekozen tegenrekening?

Ik dacht dat Aegon een mogelijkheid heeft tijdelijk, of eenmalig af te wijken van de vastgestelde tegenrekening(en) van een spaarrekening.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 4:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
"Kan ik vanaf AEGON Eigen stijl Sparen geld overmaken naar een andere rekening dan mijn vaste tegenrekeningen?
Nee, dit is niet mogelijk."

Je kan wel extra tegenrekeningen toevoegen, maar dan moet je een formulier ondertekenen en per post opsturen, en dat gaat me net iets te ver :shock:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 4:43 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Het was vroeger wél mogelijk.
Maar dat was een beetje in de tijd dat o.a. de Amerikanen zich nog niet zo intensief met ieders bankzaken bemoeiden.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 5:17 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Derde cent van mij is onderweg :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 maart 2011 9:32 pm 

Geregistreerd: vr 26 sep 2008 11:02 pm
Berichten: 30
Ik ben niet zo vaak online, dus zie dit topic ook nu pas.
Ga ook even kijken hoeveel centen ik kwijt kan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2011 12:48 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Ik kom toch nog even terug op het ooit tijdelijk/éénmalig kunnen wijzigen van een tegenrekening bij Aegon.
Weliswaar voorwaarden uit 2005, maar o.a. onder artikel 10 sub 3 (be)stond deze uitzondering in de goeie ouwe tijd.
Ook voor particuliere spaarrekeningen.
Zie: http://www.meeus.com/Zakelijk/verzekeri ... verle1.pdf
Citaat:
Artikel 10 - Sparen en opnemen.
3 Overboeken naar een andere Nederlandse bank- of girorekening dan uw Tegenrekening is mogelijk, echter uitsluitend schriftelijk via het daartoe bestemde formulier.

Bovenstaand recht zal in vernieuwde voorwaarden inmiddels wel voltooid verleden tijd zijn denk ik.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2011 1:38 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
1500 schreef:
Ik dacht dat Aegon een mogelijkheid heeft tijdelijk, of eenmalig af te wijken van de vastgestelde tegenrekening(en) van een spaarrekening.
Ja van oude spaarbeleg rekeningen kan het, maar dat kost 1,50 extra en dat schiet dus niet op. Voor dat bedrag willen buren en kennissen waarschijnlijk ook wel een cent overmaken..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 maart 2011 5:26 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Een van de redenen dat bij een veel spaarrekeningen alleen geld over te maken is naar de eigen lopende rekening is veiligheid. Dit voorkomt dat als iemand de inlogcodes te pakken krijgt, er geld weggesluisd kan worden naar een andere lopende rekening dan die van jezelf. Dit zal ook wel één van de redenen zijn waarom de veiligheidsmaatregelen op zo'n spaarrekening wat minder zijn dan een lopende rekening (b.v. vaak slechts een inlognaam/password in plaats van een random reader of een andere manier om je te identificeren en overboekingen te autoriseren.)

Maar nu graag weer on topic over de 1 cent actie van SI :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 7:26 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Cent is onderweg vanaf m'n ING betaalrekening... Jammer dat ik niet ook mee kan doen van m'n Duitse DKB-betaalrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 9:04 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Overigens, dikke kans dat áls je vanaf een spaarrekening wil storten, het bedrag minimaal 1 euro moet zijn. Alleen bij een betaalrekening kan je voor 1 cent kiezen, ik meen dat bij alle banken dat zo is. Zal me overigens niets verbazen als dat in de toekomst nog wel afgeschaft zal worden (het 1 cent mogen overboeken).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 maart 2011 9:09 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Bij mij deed triodos nu al moeilijk.
Dus 1 cent staat in de reservering en gaat pas met de volgende overboeking mee.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 maart 2011 7:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Dat zal zijn omdat het weekend is? Ik heb vorige week overgeboekt (werkdag) en had geen enkel probleem :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 maart 2011 8:01 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
groentje schreef:
Overigens, dikke kans dat áls je vanaf een spaarrekening wil storten, het bedrag minimaal 1 euro moet zijn. Alleen bij een betaalrekening kan je voor 1 cent kiezen, ik meen dat bij alle banken dat zo is. Zal me overigens niets verbazen als dat in de toekomst nog wel afgeschaft zal worden (het 1 cent mogen overboeken).


Daar heb ik nog nooit vangehoord... ik heb bij Rabo vaker 1ct van een spaarrekening overgestort, en dit werkt gewoon.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO