Inmiddels ben ik door webcare telefonisch
gedeeltelijk op de hoogte gebracht waarom Maxisparen zo abrupt beëindigd is.
Helemaal mijn eigen schuld, omdat ik weiger buiten mijn woonplaats persoonlijk bij SNS te verschijnen, teneinde mij te legitimeren en op voorhand te laten criminaliseren.
En afgeleide identificatie van een andere SNS-rekening kon en mocht niet, in mijn geval.
Eén rekeninghouder van de en/of-rekening was in het grijze verleden wel juist (afgeleid, waarschijnlijk buiten SNS om) geïdentificeerd (hoe en wanneer wist ze niet) maar ikke niet.
Dus het hele "feest" mocht geen doorgang hebben.
Waarom Plussparen (ook niet voldaan aan dergelijk bevel) dan ooit is blijven doorlopen, kon ze mij echter niet vertellen.
En ...... het is ook een heel klein beetje de schuld van de terroristen op 911.
Sindsdien is het volgens mevrouw van webcare -die zo overtuigd was van haar gelijk en mij alleen op verzoek liet uitpraten-
bij alle banken wettelijk verplicht
dat iedereen opnieuw langs gaat bij de bank om zich persoonlijk te laten identificeren. (Kopie legitimatie opsturen is ook niet toegestaan.)
Doet men dat niet dan blijven oude producten in stand, maar nieuwe producten zijn dan niet aan te schaffen.
Volgens mij is dit een geheel eigen invulling van de SNS en heeft het maar bitter weinig met wetgeving te maken.
Ik ben bijv. nog nooit persoonlijk bij DSB, Argenta of Triodos langs gemoeten.
Enfin, ik haar laten weten dat Maxisparen toch al niet meer interessant was voor een beetje oplettende spaarder en verder succes gewenst met hun winkeltje.
Voorlopig blijf ik met meer vragen dan antwoorden zitten.
Het hele gesprek leek net een beetje op een parlementaire enquête.
Op concrete vragen kwamen weinig of geen concrete antwoorden.
Ze zei het nog net niet, maar ze vond mij maar een stijfkop.
Mooi houden zo.
Zo bestaan er ook mensen die uit principe bijv. geen vlees eten.