Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 9:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 maart 2009 9:57 pm 
Gulden

Solide cijfers verwacht van Rabobank.

4 maart 2009 | 15:27 |

Rabobank presenteert morgen de resultaten over 2008. In deze zeer moeilijke tijden voor banken zal de coöperatieve bank naar verwachting degelijke cijfers overleggen. Tot nu toe heeft Rabobank de economische malaise goed weten te weerstaan

...

Bron: http://www.fembusiness.nl/web/artikelSm ... bobank.htm

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 12:28 am 
Dubbeltje

Als ik de Rabobank een tip mag geven:
Het cijfer 2 komt op mij altijd erg solide over het heeft een mooie brede basis, vooral als het vergelijkt met een 7, die ziet er altijd een beetje wankel uit zo balancerend op dat smalle pootje. :wink:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cijfer: Ten onrechte wordt het woord 'cijfer' wel gebruikt in plaats van 'nummer' of 'getal'. Zo kan men het schoolcijfer 10 moeilijk een cijfer noemen - het zijn twee cijfers."

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 12:46 am 
2 Kwartjes

Tja, de goede cijfers van de Rabo dankzij de grote toestroom van klanten die elders weggevlucht zijn. Ik ben er onlangs klant geworden omdat ze mij een hypotheek konden leveren met aantrekkelijke rente en voorwaarden.
Van mijn spaargeld gaat er in elk geval geen cent heen. Op dat punt zijn de rentes en voorwaarden nog steeds verre van aantrekkelijk. Zelf beschouwen ze dat overigens nog steeds als een duidelijk bewijs van hun soliditeit en betrouwbaarheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 4:15 pm 
Stuiver

jha schreef:
Van mijn spaargeld gaat er in elk geval geen cent heen. Op dat punt zijn de rentes en voorwaarden nog steeds verre van aantrekkelijk. Zelf beschouwen ze dat overigens nog steeds als een duidelijk bewijs van hun soliditeit en betrouwbaarheid.

Die fijne tripple A status betekent meer korting op lenen bij de ECB dan de meeste andere banken met een mindere rating! Dan hebben ze ook nog het voordeel van het grote marktaandeel qua betaalrekeningen waardoor mensen tijdelijk snel even iets opzij zetten (en klanten het blijkbaar niet de moeite vinden om er een beter renderende rekening voor weten te vinden).
Daarnaast zijn ze alleen geinteresseerd in totaalklanten. Dit is onder Rabo-intimie beter bekend onder de slogan: "wij betekenen alleen veel voor klanten, als klanten veel voor ons betekenen".

Ze kunnen gewoon erg goed voor zichzelf zorgen, en dat proberen ze sympatiek te verkopen.
Als je wat wilt geld lenen zijn ze erg conservatief (terecht aangezien het niet hun geld is maar van hun leden). Maar komt de rating opeens ter sprake dan is het opeens wel hun geld voor de buitenwereld? Voor de goede orde: een cooperatie (wat Rabobank is) hoort geen winstoogmerk te hebben! Maar wat zien de leden van die 2,8 miljard winst terug???

Aan de andere kant mogen we blij zijn dat ze niet beursgenoteerd zijn, en ze dus wel voor veel mensen onlangs een stuk zekerheid hebben kunnen bieden (hierbij laat ik het DGS even buiten beschouwing). Laten we hopen dat het rustig blijft want ze moeten nu al voor 114,7 miljard euro aan spaargeld (stond in een ander artikel - @ jha: dus het is niet zo vreemd dat ze je een mooie hypotheek aanbieding konden doen) een renderende bestemming zien te vinden ;) Wie weet krijgen we nog een keer de situatie dat een bank 'een oprot-premie' uitlooft :P

NB. Ik realiseer me dat de strekking ongeveer hetzelfde is als het artikel, alleen dan meer het accent op de keerzijde van het rabobank-haleluja-verhaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 5:40 pm 
Knaak

Dat zijn mooie berichten! Kunnen ze met die vette winsten fijn het omvallen van kleinere banken betalen, waar de spaarders zogenaamd risico's lopen en geen verantwoordelijkheid nemen :twisted:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 maart 2009 7:42 pm 
2 Kwartjes

Al die miljarden aan spaargeld komen toch niet van ons als forum-bezoekers. :wink:

Overigens verkondigde Rabobert vanmiddag op Radio 1 dat de Rabo spaarrentes veel te hoog zijn vanwege de concurrentie die profiteert van het DGS. Daarom moet volgens hem de Rabo ook onverantwoord hoge rentes geven. Ik vroeg me wel af of ik iets gemist heb wat betreft die hoge rentes die Bert in de aanbieding heeft. In ons lijstje kon ik ze niet terugvinden... :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 1:40 am 
Gulden

Citaat:
Rabobank telt 33.000 werknemers, waarvan zo'n 4.000 externen.
Bron: beursnieuws van vandaag
Tja, oneerlijk natuurlijk, die kleine van het DGS profiterende banken hebben ook hooguit enkele honderden medewerkers en maar een paar kantoren. Soms zelfs maar één........ :cry:
De koppeling van Heemskerk's verwijt aan het DGS is hier natuurlijk volstrekt onterecht...!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 06 maart 2009 1:05 pm 
Gulden

Duizenden arbeidsplaatsen weg bij Rabobank.(05-03)

UTRECHT - Rabobank verwacht de komende jaren in Nederland enkele duizenden arbeidsplaatsen te schrappen als onderdeel van een operatie om klanten hun bankzaken meer via internet te laten regelen. Dat heeft bestuursvoorzitter Bert Heemskerk donderdag gezegd bij de presentatie van de jaarcijfers. Rabobank sloot 2008 af met een recordwinst, terwijl veel andere banken diep in de verliezen doken.

...

Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/30/ECONOMIE/index.dhtml

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]