MBSL schreef:
Koral schreef:
Rabobank vergeet even te vermelden dat je verplicht een salaris op een Rabobank rekening moet laten binnen komen als je bv een spaarrekening, verzekering of hypotheek (ook meer dan 40% marktaandeel naar het schijnt) wilt ...
Ik begrijp dat je geen Rabo-fan bent, maar je moet geen onzin verkopen. Salarisstorting bij Rabo verplicht als je daar een verzekering en of spaarrekening hebt? .
Ik schreef wilt. Dat is wat anders als al een betaal rekening hebben.
Citaat:
Waar haal je dit vandaan?
3 van mijn familieleden werken (overigens met veel plezier) bij de Rabobank (in verschillende regio's in NoordHolland). Ze erkennen ronduit dat dit hun hun beleid is. Ze willen namelijk "alleen veel voor jou betekenen als je veel voor hun betekend".
Daarnaast werden klanten een paar jaar geleden nog gedwongen hun spaarrekening (met een niet al te hoog saldo) te sluiten als dat hun enige product was, en ze niet bereid waren een betaalrekening te nemen.
Citaat:
Bij de hypotheek kan dit wel voorkomen omdat ze (denk ik) graag willen dat er voldoende saldo is voor incasso van de termijnen.
Betalen moet je toch wel. En je geld raakt echt niet sneller of langzamer op als je bij een andere bank zit. Daarnaast geef je zelf al aan dat je dat later kan aanpassen.
Citaat:
Daar krijg je dan ook ongetwijfeld een fantastische creditrente op je betaalrekening en betaal je nooit debetrente
Van een beetje sarcasme ben ik niet vies, alleen jammer voor je dat dit aantoont dat je het verschil tussen verwijten en constateringen (in dit geval voordelen voor een bank die nu een luxeprobleem creeren: te veel geld wat ze blijkbaar niet kunnen rendabel kunnen plaatsen) niet kent.