Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 7:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dure spaarpot
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 7:35 pm 
Vijfje

Bartjens: Dure spaarpot

Door de crisis zijn banken dol op spaargeld. Werd er eerst nauwelijks wat voor betaald, nu bedragen rentes meer dan 4%. Vorig jaar speelde de betrouwbaarheid van een bank ook een grote rol.

...

bron: http://www.iex.nl

Profiel  

Berichttitel: Re: Dure spaarpot
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 11:19 pm 
Gulden

Nu begrijp ik ook de renteverlagingen die de Rabobank vandaag weer heeft doorgevoerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 12 maart 2009 11:32 pm 
Vijfje

Nu begrijp ik ook dat Rabo het herstel van het onderlinge vertrouwen tussen banken stagneert.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 8:43 am 
2 Kwartjes

obligataire schreef:
Nu is spaargeld een dure hobby geworden.

Zeker als men in Den Haag speelt met het onzalige idee om het fictieve rendement te gaan verhogen, terwijl het werkelijke rendement steeds lager wordt. Nog even en we moeten er op toeleggen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 13 maart 2009 9:23 pm 
Daalder

Vóór die tijd is mijn geld al van de bank.
Dan prop ik het wel in m'n matras.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 12:01 pm 
Stuiver

Rabobank vergeet even te vermelden dat je verplicht een salaris op een Rabobank rekening moet laten binnen komen als je bv een spaarrekening, verzekering of hypotheek (ook meer dan 40% marktaandeel naar het schijnt) wilt ...

Dit moet elke maand een gigantisch bedrag zijn wat binnenkomt.
(Waar ze of debetrente over kunnen rekenen als mensen rood staan, of geen rente hoeven te betalen aangezien mensen niet de moeite nemen om het op een bonusspaarrekening met kwartaal constructie te zetten).
Of ben ik de enige die niet gelijk rekeningen hoeft te betalen zodra ik mijn salaris heb ontvangen?

Maar goed, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ze eens wat minder excuses moeten verzinnen voor het uitblijven van een fatsoenlijke spaar en eens wat flexibeler om kunnen gaan met (potentiele) klanten die wel producten willen afnemen maar niet hun betaalrekening willen oversluiten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2009 8:27 am 
Daalder

Bij de RABO zitten ze momenteel niet zo te wachten op nieuwe klanten denk ik.
Ze hebben zelfs 15 miljard weggezet tegen 0.5% rente.
Terwijl ze dat ook in de geldmarkt kunnen onderbrengen, maar liever niet doen.

Toch denk ik dat het elkaar in stand houdt. De ECB kan toch ook niet helemaal zonder financiën.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 apr 2009 7:09 pm 
Stuiver

Koral schreef:
Rabobank vergeet even te vermelden dat je verplicht een salaris op een Rabobank rekening moet laten binnen komen als je bv een spaarrekening, verzekering of hypotheek (ook meer dan 40% marktaandeel naar het schijnt) wilt ...

Ik begrijp dat je geen Rabo-fan bent, maar je moet geen onzin verkopen. Salarisstorting bij Rabo verplicht als je daar een verzekering en of spaarrekening hebt? Waar haal je dit vandaan?

Bij de hypotheek kan dit wel voorkomen omdat ze (denk ik) graag willen dat er voldoende saldo is voor incasso van de termijnen.
Maar ook hier geldt: zodra de hypotheek loopt, kun je je salaris natuurlijk bij iedere willekeurige bank laten storten. Daar krijg je dan ook ongetwijfeld een fantastische creditrente op je betaalrekening en betaal je nooit debetrente.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 apr 2009 12:33 am 
Stuiver

MBSL schreef:
Koral schreef:

Ik begrijp dat je geen Rabo-fan bent, maar je moet geen onzin verkopen. Salarisstorting bij Rabo verplicht als je daar een verzekering en of spaarrekening hebt? .

Ik schreef wilt. Dat is wat anders als al een betaal rekening hebben.

Citaat:
Waar haal je dit vandaan?

3 van mijn familieleden werken (overigens met veel plezier) bij de Rabobank (in verschillende regio's in NoordHolland). Ze erkennen ronduit dat dit hun hun beleid is. Ze willen namelijk "alleen veel voor jou betekenen als je veel voor hun betekend".

Daarnaast werden klanten een paar jaar geleden nog gedwongen hun spaarrekening (met een niet al te hoog saldo) te sluiten als dat hun enige product was, en ze niet bereid waren een betaalrekening te nemen.

Citaat:
Bij de hypotheek kan dit wel voorkomen omdat ze (denk ik) graag willen dat er voldoende saldo is voor incasso van de termijnen.

Betalen moet je toch wel. En je geld raakt echt niet sneller of langzamer op als je bij een andere bank zit. Daarnaast geef je zelf al aan dat je dat later kan aanpassen.

Citaat:
Daar krijg je dan ook ongetwijfeld een fantastische creditrente op je betaalrekening en betaal je nooit debetrente

Van een beetje sarcasme ben ik niet vies, alleen jammer voor je dat dit aantoont dat je het verschil tussen verwijten en constateringen (in dit geval voordelen voor een bank die nu een luxeprobleem creeren: te veel geld wat ze blijkbaar niet kunnen rendabel kunnen plaatsen) niet kent.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 apr 2009 10:08 am 
2 Kwartjes

MBSL schreef:
[Bij de hypotheek kan dit wel voorkomen omdat ze (denk ik) graag willen dat er voldoende saldo is voor incasso van de termijnen.

Klopt niet helemaal. Ik heb laatst een hypotheek bij de Rabo geregeld en kon de termijnen gewoon van mijn betaalrekening bij Friesland Bank laten afschrijven. Was vooralsnog geen probleem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2009 10:52 pm 
Stuiver

Koral schreef:

Dus Koral, ik ga langs bij de Rabo en wil daar een hypotheek van zeg 4 ton , een spaarrekening waar ik een tonnetje op stal, en een volledig verzekeringspakket maar geen betaalrekening, dan wijzen ze mij de deur?

In jouw bewering ontbreekt iedere nuance, je roept maar wat. Iedere bankmedewerker die zijn/haar werk goed doet, zal bij een nieuwe klant kijken of deze rendabel is of op termijn kan worden. Als je alleen voor een verzekeringetje van 4 tientjes komt, kan ik me voorstellen dat een bank zegt, joh probeer het eens ergens anders.

Of een bank jou als klant accepteert heeft dus niets te maken met het wel of niet openen van een betaalrekening maar alles met het feit of jij voor hun een interessante relatie zou kunnen zijn of kunt worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 apr 2009 12:32 am 
Stuiver

@ MBSL
En waarmee zeg jij nou iets anders dan wat ik schreef"?

Citaat:
Ze willen namelijk "alleen veel voor jou betekenen als je veel voor hun betekend

Met het voorbeeld waar jij mee aan komt wil je nuance toevoegen?
Een private banking klant noemen ze iemand aan jou voorbeeld voldoet bij de rabobank. Een "uitzondering" die de regel bevestigd, want kom je als zo velen met wat minder aan zetten (zeg jan modaal, dus wel meer dan een paar tientjes) bij de afdeling clienten advies, dan nemen ze nog niet eens de moeite om een afspraak voor je in te plannen als je geen salarisrekening wil.

Maar goed, we dwalen af. Ik heb slechts getracht uit te leggen dat het beleid (wat door alle 3 bij de rabobank werkende familieleden is bevestigd) van de rabobank zijn eigen luxe-probleem van een te dure spaarpot in de hand werkt.

Dus niks persoonlijks maar aangezien ik niet weet wat voor positie je bij de rabobank bekleed is hun bevesting voor mij vooralsnog overtuigender.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 5:08 pm 
Kwartje

Mag ik een nuance op jouw nuance aanbrengen? :)
Ook als je alleen een spaarrekening wil kun je bij de Rabobank terecht. Dat ze liever zien dat je meer zaken bij hun onderbrengt is logisch, maar daarom wijzen ze je nog niet de deur.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 9:47 pm 
Daalder

Dyna18 schreef:
Dat ze liever zien dat je meer zaken bij hun onderbrengt is logisch, maar daarom wijzen ze je nog niet de deur.

En dat is nu juist wat diverse mensen al is overkomen, lees de laatste consumentengidsen daar maar eens op na.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]