Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 10:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2012 12:07 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa UTRECHT 5 mei - De Rabobank blokkeert vanaf volgende maand bijna alle passen voor pinnen buiten Europa om te voorkomen dat skimmers nog rekeningen plunderen. Klanten die buiten Europa reizen moeten voortaan zelf via de website van de Rabobank aangeven voor welke periode ze toch wereldwijd geld kunnen opnemen.

Lees meer op: http://www.telegraaf.nl/dft/12067521/__ ... opa__.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2012 12:12 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Goede zaak.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2012 12:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
Maar of het afdoende zal helpen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2012 1:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Wat mij betreft mag het zelfs verder gaan, dat je zelf de landen aan en uit kunt vinken waar je zou willen pinnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2012 6:40 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
De bank waarschuwt klanten om goed op te letten, want in sommige gevallen is er sprake van een uitzondering. Het gaat dan om klanten die de afgelopen twee jaar de betaalpas buiten Europa hebben gebruikt, voor klanten die een Rabo RiantPakket hebben of over een zakelijke pas beschikken. In die gevallen staan betalingen buiten Europa standaard ingeschakeld.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 mei 2012 11:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Inderdaad Lurker en nog beter alle landen standaard blokkeren behalve natuurlijk het land waar de rekeninghouder woont.

Verder een mogelijkheid om aan te geven welke landen je vrij wil geven en voor welke periode voor geval je op reis gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012 11:32 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Elektronisch betalen was toch zo veilig? Of toch niet?
En nu is contant geld volgens de bank plotseling veiliger dan "plastic"?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012 12:38 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Contant geld is ongewenst en dat willen ze bij de op een paar banken na niet meer aannemen ook is de uitgifte van contant geld via de automaat is gelimiteerd tot een maximum bedrag per dag.

Uitroeien zullen ze het, het het zou zomaar de burger teveel macht kunnen geven........en dat is zeker niet gewenst door de banken, overheid en Europa.

Marcel :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012 11:04 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@ marcelm Goed gezien, ik ben nog steeds ongehoorzaam en betaal nog heel vaak contant.
Als maar genoeg mensen nog redelijk vaak contant blijven betalen, zullen we als burgers, nog een klein beetje macht houden.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012 11:26 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Ik betaal sinds enige tijd bijna altijd contant. Omdat het veiliger is.
En ook omdat contant geld geen elektronische storingen kent. Het is zo ontzettend vervelend om niet te kunnen betalen als er weer eens een storing is.

In het buitenland (vooral buiten de eurozone) wordt je gedwongen contant te betalen uit veiligheids- en kosten overwegingen. Dus waarom zou je die goede gewoonte hier niet ook hanteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012 11:48 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Ik gebruik alleen nog maar mijn enige bankpas en in de portemonnee heb heb ik alleen munten en in mijn portefeuille € 50 aan noodgeld als het elektronisch betalen niet werkt.

Ik ben niet tegen de bankpas maar het feit dat wij het gemak daarvan inzien wil nog niet zeggen dat alles maar elektronisch moet worden. De enorme kostenbesparing die de banken en bedrijven hebben hierdoor heb ik nog niet terug gezien want dat zeker ging dat soms naar die reclame uitingen op formule 1 auto's en borden in geval van de ING.

Het heeft mij op volle snelheid weg laten rennen bij de Postbank toen die de ING bank werd.

Het niet rendabel maken van het doen van een overval op een winkel vind ik een groooooooooooooot pluspunt en hoe minder contant hoe beter.

Je leest het, de bankpas heeft goede kanten en minder goede kanten maar mogen wij toch zelf de baas blijven over ons eigen geld!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 mei 2012 11:52 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Zo is het we moeten baas blijven in eigen portemonnee.

Dat van die overvallen vindt ik een minpunt. De banken en de EU willen mobiel bankieren (ook tussen particulieren onderling) gaan invoeren. Dan kan je zomaar overvallen worden op straat met je bankpas. Groot NADEEL dus om die dan op zak te hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2012 11:45 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Een ander aspect dat ik als voordeel zie van contant betalen, is dat nergens vastgelegd is hoe mijn bestedingspatroon er precies uitziet. De banken kunnen me dan wel hebben proberen aan te praten dat "ze alles van me mogen weten, behalve m'n pincode" - jullie herinneren je die reclameslogan vast nog wel -, ikzelf zie dat toch wat anders. Alles pinnen betekent een genadeloze registratie van je totale bestedingspatroon, kennis die goud waard is en dat niet alleen voor de banken zelf. Een kwestie van tijd dus voordat hierin handel ontstaat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 mei 2012 2:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Gelukkig ben ik nog geen verdachte personen tegengekomen die een mobiele betaalterminal gebruikten om onder dwang mijn bankrekening te plunderen. Dat je onvriendelijk verzocht wordt mee te gaan om te pinnen bij een betaalautomaat is wel iets wat voorkomt.

Extra pinnen in de supermarkt maakt het bijhouden van jouw bestedingspatroon moeilijk te volgen want je geeft onwijs hoge bedragen uit aan voedingsmiddelen en consumptie producten net alsof je wel 12 kinderen hebt die je arm eten. ;-)

Bij grotere uitgaven gedeeltelijk contant betalen maakt de gegevens nog onbetrouwbaarder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 10:44 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Anti-skimmaatregel Rabobank is mogelijk plagiaat
Laatste update: 9 mei 2012 10:26

AMSTERDAM - De antiskimmaatregel van de Rabobank is mogelijk plagiaat.

Ondernemer Jan Meurs stelt in het Financiële Dagblad dat hij de uitvinding om pinnen buiten Europa uit te zetten juridisch heeft vastgelegd.

Meer op: http://www.nu.nl/economie/2806415/anti- ... giaat.html

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO