barbaraf schreef:
Het schijnt zo te zijn dat @Home eerst achteraf rekende en nu vooraf, en dan kun je wel zeggen "waarom?". Kijk eens wat je allemaal vooraf betaalt, maar het is niet netjes om al te incasseren zonder te melden
Nee, @Home rekende bepaald niet achteraf. Ze incasseerde voor de lopende maand op de 5e van de maand (b.v. 5 mei incasseerde ze het abonnement voor de maand mei) Nu wil ze al op de 5e van de maand incasseren voor de eerstvolgende maand. Als ze vooruit betaling willen OK, maar dan incasseren op de laatste werkdag van de voorafgaande maand (in mijn voorbeeld dus op vrijdag 30 mei voor de maand juni)
Ik heb overigens niet scherp wat je bedoelt met 'kijk eens wat je allemaal vooraf betaalt' Barbaraf, ik betaal denk ik niet zoveel vooruit. Voorschotten voor nutsbedrijven houden ongeveer gelijke trend met het verbruik, dus dat zie ik niet als echt vooruitbetalen. Een abonnement betaal je - dacht ik - niet verder vooruit dan de periode waartoe je je hebt verplicht. Dat vind ik op zich prima en dat bepaalt mijn standpunt over het incassomoment zoals ik dat hiervoor beschreef.
Het excuus van @Home is dan ook terecht, maar het gaat maar over de halve waarheid: niks week van tevoren de klanten ingelicht...., hun brief had als datum 29 april....en is overal bezorgd op 6 mei. Logisch met al die feestdagen ertussen. Enfin ik wil niet herhalen.
Goed dat dit soort wanpraktijken breed aandacht krijgt. Om de arrogantie niet helemaal zonder weerstand te laten passeren.