Ik heb voor mijn ouders een gezamenlijke spaarrekening bij de LeasePlan bank aangevraagd.
Alles ging goed tot de, zoals hier veelvuldig te lezen is, absurde verificatieprocedure.
De tenaamstelling zou niet goed zijn, dus ze vroegen om een rekeningafschrift van de (eveneens gezamenlijke) tegenrekening.
Deze opgestuurd en er werd bevestigd dat de verificatie was afgerond en er kon inderdaad worden ingelogd.
Maar: slechts één inlognaam werkte (van mijn vader) die van mijn moeder werkte nog niet.
Dus ze gemaild met de vraag waarom alleen mijn vader was geverifieerd en mijn moeder niet.
Hun reactie:
Citaat:
Wij hebben u per abuis een bevestigingsmail verstuurd met betrekking tot de acceptatie van uw aanvraag.
Uw partner kan nog niet op haar account. De reden hiervan is dat wij een kopie van haar identiteitsbewijs nodig hebben.
Zodra wij die in ons bezit hebben zullen we de aanvraag verder in behandeling nemen.
We waren het toen zat en besloten die tweede inlognaam maar te vergeten en gewoon die van mijn vader te gebruiken.
Maar eergisteren kregen we deze mail:
Citaat:
Excuses voor de ontstane verwarring. Om uw account te kunnen activeren, zijn wij nog in afwachting van een kopie van het legitimatiebewijs. Aan de hand van het toegezonden stuk controleren wij of het door u opgegeven nummer overeenkomt met dat op het legitimatiebewijs.
Zodra wij deze ontvangen en kunnen verifieren, kunnen wij de procedure vervolgen en kunnen wij uw aanvraag verder in behandeling nemen.
Nu blijkt vandaag dat het inlogaccount van mijn vader niet meer werkt en kunnen ze dus niet meer bij hun geld!
Hoe bestaat dit: ze vragen eerst een rekeningafschrift voor naam-verificatie, maar besluiten later dat het niet genoeg is en er ook nog een kopie legitimatiebewijs nodig is.
En schakelen zomaar het inlogaccount uit!
Ik ga ze morgen direct bellen, maar wil even iedereen waarschuwen dat de LeasePlan bank zomaar je inlogaccount kan uitschakelen.