Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 3:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 10:43 pm 
Kwartje

Het valt mij op dat nu het vakantie is, dit forum verzandt in de meest onzinnige posts en hiermee zijn waarde als zijnde een bron van informatie aan het verliezen is.
Ik spreek grotendeels voor mijzelf, maar heb dus absoluut niet de behoefte om elke dag te scrollen door posts aangaande gezellige groepsreisjes wanneer IceSave klapt etc....

Mijn verzoek is dan ook hier veel strikter op te moderaten en het forum zoveel mogelijk zakelijk te houden. Het internet staat bol van fora waar je 'gezellig kunt buurten', ik denk dat de bedoeling van dit forum net een beetje anders ligt.

Just my thoughts... ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 10:54 pm 
Dubbeltje

Ik ben het wel een beetje met je eens. Het onderwerp IJslands garantiestelsel en IceSave komt me zo langzamerhand ook mijn neus uit en ik heb ook geen zin meer om dat te lezen. Ik vind ook dat de moderatoren beter moeten opletten en moeten optreden (Paul, ik zag ergens dat je een opmerking maakte over het off-topic gaan. Ik vond je daar nog zeer netjes moet ik zeggen). Maar ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat er steeds meer leden op dit forum bijkomen. Betekent dus inderdaad wel dat de rol van moderatoren belangrijker wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 11:17 pm 
Vijfje

Ik ben het roerend met je eens.
De mogelijke onderwerpen op een forum als dit zijn vrij beperkt.
Er komt een moment dat alles al besproken is en we in herhaling vervallen.
Ik zou niet graag willen dat we verzanden in meligheid.
Omdat ik me nogal aangesproken voel door jouw oproep, zal ik mijn bijdragen verder beperken tot een minimum,
d.w.z. tot die gevallen dat er iets zinnigs te melden valt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 11:23 pm 
Kwartje

Ook mee eens...Ik heb Mandros al vaker verzocht in te grijpen. Als ik gisteren taalgebruik zie dat vandaag door *** is vervangen vraag ik me af waar we mee bezig zijn.

Topics die in diverse draadjes maar weer blijven terugkomen, mede doordat nieuwkomers de moeite niet nemen om te lezen, bijv. het depositogarantiestelsel, daar word ik een beetje moe van.

Vraag blijft wat de doelstelling is van SI. Worden we een ordinaire chatbox of willen we serieus bezig zijn om de belastingdienst voor te blijven :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 7:29 am 
2 Kwartjes

Thijs schreef:
... Vraag blijft wat de doelstelling is van SI. Worden we een ordinaire chatbox of willen we serieus bezig zijn om de belastingdienst voor te blijven :(

Ik zou graag willen dat Spaarinformatie een site is waar je correcte en relevante informatie vindt over spaarrekeningen bij banken (en andere instellingen) die al dan niet onder het garantiestelsel vallen. Dit zodat ik zlef kan bepalen waar ik mijn geld wil sparen.
Misschien met een onderverdeling in feiten (getallen, data, methodes) en meningen (tevreden of niet) daarover. Daarnaast zou ik willen dat in de berichten beschaafd Nederlands wordt gebruikt, met als het niet anders kan hier en daar een tik- of spelfout. Ik heb geen behoefte aan tirades over kwaliteit van bijvoorbeeld supermarkten of opmerkingen over politici. Daar zijn andere hangplekken op internet voor. Voor meningen over andere forumleden is mijns inziens ook geen ruimte. Natuurlijk hoeft het niet alles serieus te zijn, een opmerking met smiley moet natuurlijk kunnen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 7:56 am 
Daalder

Een forum is een discussieplaats. Als SI boven in "de lijsten" staat krijg je ook meer mensen die wat te zeggen hebben, of mee willen praten.
Zo werkt dat nou eenmaal, anders moet je een nieuwssite a'la z24 beginnen, en geen forum.

Over het taalgebruik zit ik ook wel eens met gefronste wenkbrouwen.
Misschien is er nog wel een moderator extra nodig, want er gaat best een hoop tijd in zitten natuurlijk.

Ik ben het er wel mee eens dat er nog wel eens een dubbel onderwerp wordt geopend, en daar zou iets meer op gemodereerd kunnen worden.
Gewoon een verwijzing en slotje erop.
Offtopic gaan..hmm, ja je wil ook wel eens op voorgaande spreker reageren, ook al weet je dat het offtopic is. Dat komt voor, en het is aan de mods om de streep te trekken.
En misschien is een "ordinaire(?) chatbox" wel een goede aanvulling voor langs surfende nieuwelingen die een instant antwoord zoeken zonder er teveel moeite voor te hoeven doen.

Aan het eind van het verhaal is het toch de verantwoording van de eigenaar en de mods om het 'beleid' te bepalen.
Het zijn nu eenmaal roerige tijden, en de behoefte tot meepraten en informatie is momenteel groot.
Dan is het toch fijn dat er een forum is waar je als nieuweling je vragen kunt stellen aan ervaren mensen in de spaarwereld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 8:22 am 
Knaak

Gezellige onderwerpen als een reisje naar IJsland, of een discussie over supermarkten, ik vind het een welkome afwisseling, zolang het zoals nu in duidelijke aparte threads of rubrieken staat.

Het steeds weer opnieuw openen van een thread met al uitgekauwde onderwerpen zit ik ook niet op te wachten. Volgens mij is het een (ongeschreven) regel dat je eerst gaat zoeken voordat je een vraag stelt.

Maar een forum moet ook gewoon leuk blijven vind ik, met ruimte voor grapjes en meningen, evt. vergezeld van smileys. De echte cijferinformatie staat toch vooral op de homepage.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 9:44 am 
3 Kwartjes

Sinds enkele weken lees ik nog geen 5 % van "Berichten sinds laatste bezoek bekijken", de rest markeer ik als "gelezen".
Ik ben ook lid van een wielrenners forum, het aantal niet-relevante berichten is daar op één hand te tellen.

Op het taalgebruik heb ik al eens gereageerd, zowel in het forum als naar het Moderator Team.

Gisteren las ik een bericht waarop ik wilde reageren m.b.t. de vervoeging van werkwoorden, met alle respect, maar soms zit ik met gekromde tenen te lezen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 11:04 am 
Vijfje

Linn schreef:
Op het taalgebruik heb ik al eens gereageerd, zowel in het forum als naar het Moderator Team.

Het 'Moderator Team' voor het grootste gedeelte van het forum rust momenteel (nog) alleen op de schouders van Mandros.
Hij is druk doende met uitbreiding hiervan.
http://www.kiw.nl

Voor opmerkingen of klachten over inzendingen in het besloten deel van het forum 'geldtips', kan men bij mij en/of Mandros terecht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 11:23 am 
Daalder

Helemaal mee eens!! :!:
Het zijn wel steeds de zelfde personen.
Ik doe aan dat "gekwezel" dan ook niet mee.
Zinvolle info, daar heb je wat aan.
En verhalen van, wat zou er gebeuren als....?
Weg er mee :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 11:23 am 
Kwartje

[quote="Paul209
http://www.kiw.nl
[/quote]

???
Is dit reclame paul209? Worden daar nieuwe moderators uit betaald?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 11:29 am 
Stuiver

Persoonlijk stoor ik me niet zo aan de off-topic berichten.
Het is tenslotte een forum.

Maar een paar moderators zal idd geen overbodige luxe zijn.
Een FAQ-sticky voor iedere bank lijkt me een mooie plek om alle bekende vragen in te verzamelen.
Misschien is een koffiehoekje waar de mensen die met elkaar een babbeltje willen maken, dit onder het genot van een grapje kunnen doen (en mensen die dit niet willen berichten in dit subforum over kunnen slaan)

Verder wel dat er ruimte moet zijn om dingen te onderzoeken en bespreken, desnoods in een apart subforum waar je "alles mag vragen", wat humor tussendoor moet kunnen want anders kunnen de smileys ook wel naar huis. Het moet natuurlijk niet zo worden dat mensen te bang worden om een woord op dit forum te zetten

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 12:13 pm 
Dubbeltje

als er alleen nog maar zogenaamde 'zinvolle' dingen gepost mogen worden dan kun je er net zo goed mee kappen. Heb je die hoeveelheid domme vragen wel eens niet gezien. Sommige mensen zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan, dat is voor mij al een teken dat ze zelf niet al te snugger zijn. Over dat IceSave bijvoorbeeld is al 100x die depositogarantievraag gesteld. Dat zou je vanaf nu dan ook genadeloos af moeten kappen. Daarnaast merk ik dat als er iemand een grapje maakt dat door iemand anders gewoon totaal niet begrepen wordt. Dan komt er weer een uiterst serieuze reactie waar weer 2 paginas aan worden gewijd. Dat kun je echt de grapjesmaker niet aanrekenen. Ik vind het dus allemaal nogal meevallen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 12:13 pm 
Daalder

Prima Pierewiet helemaal mee eens. :D

Ik stop er nu mee want anders ben ik net zo bezig. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2008 2:37 pm 
Kwartje

@Mandros;

Zou graag willen weten wat jouw ideeen hierover zijn.

Is het de bedoeling dat e.e.a. op de huidige voet doorgaat of heb je bepaalde ideeen over de toekomst van deze site?

Groeten,
Jan

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]