Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu do 13 maart 2025 10:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:56 pm 
Daalder

Francois schreef:
Als je het forum beperken wilt tot een kleinere groep, dan moet je inderdaad registratie ook gaan managen.

Dat was zeker niet de reden voor mijn idee. Maar dat had ik in de post zelf al uitgelegd dacht ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 1:59 pm 
Stuiver

Grotere forums = meer chaos. Ik run zelf een forum van 800 (geregistreerde) users en eentje met 16.000 (en zo'n 100 sub-forums). Als er dan eens iets 'spannends' gebeurt zoals nu met Icesave (komt in de Flightsim wereld niet zo vaak voor) én je hebt open registratie, dan kun je niet verwachten dat mensen de regeltjes lezen, laat staan zich eraan houden.

Ik schat dat een boel nieuwe gebruikers (en ik sluit mezelf niet helemaal uit) behoorlijk ge-emotioneerd waren en ueberhaupt niet gedácht hebben aan forum regels (zo heb ik mijn sigje gewoon gekopieerd van een ander phpBB forum) en gelijk hun gram spuiden, of om hulp vroegen, of hun mening gave.

Karma.

... and the man's Blog

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 12:19 am 
Site Admin

Deze week is het gelukkig al weer iets rustiger aan het worden op het forum. Wel zijn er veel nieuwe gebruikers bijgekome. Ik begrijp dat die nog moeten wennen aan het forum en dat ze niet allemaal 'onze' regels hebben gelezen. Nu we meer dan 700 gebruikers hebben zijn extra moderators eigenlijk wel een 'must' geworden omdat we de boel anders niet geheel onder controle kan worden gehouden. Op zich is de 'sociale controle' over het algemeen erg goed. Het grootste probleem op dit moment vind ik:
- Door de sociale controle en elkaar wijzen op wat wel en niet mag worden veel berichten gevuld met berichten die niets aan het onderwerp toevoegen.
- Door de grote hoeveelheid gebruikers en soms de stortvloed aan vragen/nieuwsberichten zijn er veel topics waarin min of meer hetzelfde staat.
- Er ontbreekt, zoals al door jullie is aangegeven, nu per bank een 'standaard' structuur met 'algeme' vragen.

Dit zijn drie punten waar we samen met een aantal nieuwe moderators aan kunnen werken en ik denk dat het forum dan op redelijk korte termijn netjes opgeruimd is. Nu is het kiezen van moderators niet heel eenvoudig. Het is belangrijk dat moderators dezelfde gedachten hebben en zich kunnen vinden in de regels die gelden op dit forum. Inschatten wie wel en niet geschikt is is daardoor erg lastig. Ik heb een aantal mensen reeds benaderd. Een heel aantal geeft aan er de tijd niet in te willen/kunnen steken (waar ik begrip voor heb). Ik ga aanstaande vrijdag er eens wat uitgebreider voor zitten en kijken of ik een aantal potentiele kandidaten kan vinden. Mocht je een goede tip voor me hebben kun je die altijd (middels een PB!) aan me doorgeven.

Kortom: laten we samen orde op zaken stellen zodat we weer inhoudelijk op spaarzaken in kunnen gaan zodat we ons spaargeld een juiste bestemming kunnen geven in deze toch wat onzekere tijden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]