Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 8:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 11:15 am 
Vijfje

Linn schreef:
Paul209 schreef:
Volgens mij heb je bijzondere gave: je weet overal een bende van te maken.
Expres of in je onschuld, dat was alleen nog de vraag.
Mijn gedachten gingen al lange tijd uit naar het eerste.

Dit bericht raakt kant noch wal.

Gek he, ik wist van te voren al dat er een moment zou komen waarop je inhaakt. :mrgreen:
Linn schreef:
Bij ieder meningsverschil wek je de indruk dat je al langer aan de vermogens van je opponent twijfelt.

Inzake Juanj zijn er inmiddels zeer sterke aanwijzingen voor gedachten richting expres hier telkens de domme August uit te hangen.
Als jij het prettig vindt regelmatig o.a. door Juanj voor de gek gehouden te worden, be my guest.
Ik zie het als vervuiling van het forum en doe er wat aan t.b.v. de andere leden.
Soms is het erg jammer dat ik dergelijke zaken niet in het openbaar dien te bespreken als moderator.
Maar ik kan je wel vertellen dat er al een hoop onzin van het forum verwijderd is geworden.
Linn schreef:
Juanj is niet het enige forumlid dat de indruk heeft dat berichten worden verwijderd, na onze discussie heb ik PB's ontvangen met hetzelfde vermoeden.

Zet jij de namen er even bij, of zal ik het doen?
Als er echt serieuze klachten zijn kan men die altijd kwijt bij de beheerders.
Zij kunnen al mijn handelingen teruglezen.
Heeft een klager gelijk dan krijgt ie dat ook, neem ik aan.
Linn schreef:
Ik heb als eens eerder geschreven dat je kost wat kost gelijk en/of het laatste woord wilt hebben, dit is een vervelende eigenschap.

Als iemand gelijk heeft moet ie dat ook kunnen krijgen, niet? :wink:
Prettige feestdagen en veel ongestoord leesplezier allemaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 1:48 pm 
3 Kwartjes

In het begin had ik, gezien je kennis van KPN, je eigen bedrijf en je afkeer van sommige banken, het gevoel één van de voormalige rechterhanden van Ben Verwaaijen en Wim Dik te hebben ontmoet. Maar sommige berichten wekken de indruk dat dit niet “mijn” Paul is waarmee ik jarenlang met veel plezier heb samengewerkt.
Hoe dan ook, fijne feestdagen voor leden en bezoekers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 2:23 pm 
Dubbeltje

Jammer dat er nu discussies ontstaan over moderators... Dit leidt af van de werkelijke discussies over sparen en banken.

De centrale vraag lijkt mij:
moet een moderator een neutrale vergadervoorzitter zijn zonder eigen mening? Of mag een moderator, want een moderator is ook een mens, een mening hebben (dus bijvoorbeeld 'afkeer' hebben tegen een bank) en / of soms provoceren?

Als (een belangrijk deel van) de forumdeelnemers vindt dat een moderator neutraal moet zijn, dan krijg je steeds van dit soort discussies.. en dat lijkt mij ongewenst.

Als slechts een enkeling vindt dat bijvoorbeeld Paul geen mening mag hebben, dan is het een non-discussie ... en dan lijkt het mij gewoon een kwestie van dit soort discussies afkappen.

Ik zou het passend vinden om hier een poll over te organiseren om de meningen te peilen. (gezien ik de verwijderde berichten niet heb gelezen, kan ik daar niet over oordelen.. dus over dat deel van de discussie kan ik niet meepraten)

Laatst bijgewerkt door Jukommerce op zo 20 dec 2009 2:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 2:26 pm 
Vijfje

Linn schreef:
Maar sommige berichten wekken de indruk dat dit niet “mijn” Paul is

Dat is o.a. het gevolg dat ik 'in mijn functie' niet in het openbaar alle kennis kan delen met de lezers.
T.a.v. bijv. telecombedrijven daar heb ik momenteel geen enkele binding meer mee en kan daarover al mijn -ook inside- kennis de vrije loop laten.
Met banken heb nooit medelijden hoeven hebben en als die m.i. weer 'een grap' bedacht hebben kan ik daar ook keihard melding van maken.
Daarentegen zou het weer niet altijd netjes zijn als ik alle bekende info over een forumlid zou spuien.
Zoals je misschien weet hecht ik erg aan aantal zaken zoals privacy en recht = recht en krom = krom.
Je hebt vertrouwen in of niet.
Persoonlijk vind ik dat Juanj n.a.v. z'n valse beschuldiging wel weer genoeg aandacht heeft gehad.

P.S. @Jukommerce
Ik vind niet dat ik in deze discussie centraal moet staan, maar Juanj.
Zijn/haar valse beschuldiging was ernstig genoeg, lijkt mij.
Heb jij ergens een excuus gelezen?
Of ben je als moderator vogelvrij verklaard en mag men daarom maar ongestraft op de man spelen?
Het liefst door z'n integriteit telkens in twijfel te trekken als een kleinigheidje je niet aan staat!
Laten we daar eens een poll over houden. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 2:56 pm 
3 Kwartjes

Paul209 schreef:
Linn schreef:
Maar sommige berichten wekken de indruk dat dit niet “mijn” Paul is

T.a.v. bijv. telecombedrijven daar heb ik momenteel geen enkele binding meer mee en kan daarover al mijn -ook inside- kennis de vrije loop laten.

Toch Paul V....?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 3:19 pm 
Vijfje

@Jukommerce
Ik zie dat je je inzending hebt aangepast.
T.a.v. een discussie over verwijderde/gemodereerde berichten:
Allereerst ben ik niet de enige moderator op dit forum.
Tevens bezitten beide beheerders die rechten ook.
Wel mag je stellen dat ik doorgaans veel moderatie voor mijn rekening neem.
En in 9 van de 10 'ernstige gevallen' informeer ik achter de schermen op voorhand m'n collega en de beheerders over deze voorvallen.
Juist met de bedoeling achteraf 'rare praatjes' te vermijden.
Ik meen daar wel goed aan gedaan te hebben.
Bezorgde leden hoeven dan nog slechts even contact op te nemen met met mijn collega of de beheerders, die weten bijna alles al. 8)
Of je moet geloven in een complottheorie ..........

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 3:30 pm 
Vijfje

Linn schreef:
Toch Paul V....?

Zet de naam maar voluit.
Die V komt mij absoluut niet bekend voor en wil wel eens weten voor wie je mij aan zag. :mrgreen:
(De enige die ik van enigszins dichtbij kende was Paul van Splunteren.
http://www.siennaholdingseurope.com/sie ... e_team.jsp)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 4:02 pm 
3 Kwartjes

Paul209 schreef:
Linn schreef:
Toch Paul V....?

Zet de naam maar voluit.

Nee, natuurlijk niet. De Paul die ik slechts even in gedachten had, heeft ook recht op privacy.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 4:11 pm 
Vijfje

Ook prima, je teleurstelling zal er niet minder om zijn denk ik. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 12:06 am 
Vijfje

Paul hierbij een paar antwoorden

Inzake Juanj zijn er inmiddels zeer sterke aanwijzingen voor gedachten richting expres hier telkens de domme August uit te hangen.
Je hebt helemaal gelijk.. ik snap er niets van, en hou mij van de domme... :cry:
Ik vind niet dat ik in deze discussie centraal moet staan, maar Juanj.
Zeker ik ben aandacht geil... daar kick ik op... :mrgreen:
Zijn/haar valse beschuldiging was ernstig genoeg, lijkt mij.
Heb jij ergens een excuus gelezen?

hmmm...
juanj schreef:
Hoi Paul,
Mijn posting was eigenlijk een nieuwe thread... vandaar dat ik hem niet heb kunnen vinden.
Ik ben van verwijdering uitgegaan vanwege die reden.

Maar ik vind het niet nodig om excuses aan te bieden, aangezien je nu wel reageerd, want ook heb ik jou tig keer een pb gestuurd in verleden (na het verwijderen van een post) en doodleuk NIET reageerd als je het niet bevalt. (dus negeerd) en zo een vraag probeerd te ontwijken. En je alleen een reactie geeft als je daar zin hebt.

Een beetje het eerder gemelde treiteren...
En als meerdere mensen problemen met je functioneren hebben mag dat dan niet gezegd worden, en dan de aandacht van jezelf afschuiven.

Waarom hebben we alleen met jou deze discussie/problemen en niet met jou andere collega's (karel bv) dus ligt het dan aan ons of aan jou?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 12:43 am 
Daalder

Als je een probleem met mij hebt, kun je me dat via pb laten weten, of als dat niet naar tevredenheid afgehandeld wordt, via de contactknop naar de beheerders.
Openbare beschuldigingen zal ik zonder probleem meteen verwijderen daar het niets te maken heeft met "Informatie over sparen".

Een moderator probeert alleen het forum leesbaar te houden en bij te sturen waar nodig.
Maar daarnaast is een moderator is ook een redelijk gewoon mens. Ik ben halverwege de 40, gescheiden, 2 zoons en rentenier (( :wink:
Ik heb als persoon ook een mening, alhoewel ik mijn eigen berichten vaak meerdere keren nalees, aanpas of zelfs weer verwijder.

@juanj: Mijn menig is, dat een excuus in dit geval zeker op zijn plaats zou zijn, daar je eerst publiekelijk een hoop drukte maakt, en er later achter komt dat het bericht waar het allemaal om begon helemaal niet verwijderd is, maar verplaatst, en dat je dus gewoon niet goed gekeken hebt.
Wat jullie verder met elkaar, of juist niet met elkaar hebben doet niet ter zake.
Ik neem aan dat dit onderwerp ook zsm. gesloten wordt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 21 dec 2009 7:17 am 
Vijfje

Juist Karel...

Zo hoort het... jij geeft nu van te voren aan dat dit topic wel eens gesloten kan worden (melding bij sluiting/verwijdering/verplaatsing)

Ik vind wel dat ik duidelijk heb aangegeven dat ik mij vergist heb, en dat vind ik voldoende...
juanj schreef:
Hoi Paul,
Mijn posting was eigenlijk een nieuwe thread... vandaar dat ik hem niet heb kunnen vinden.
Ik ben van verwijdering uitgegaan vanwege die reden.

Nou Paul... gooi hem maar dicht :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2009 10:25 pm 
Site Admin

Goed plan om deze thread dicht te gooien (Paul, aan jou de eer). Iedereen heeft zijn mening gegeven en daar kun je als je wilt nog lang over door blijven praten of je het er wel of nietr mee eens bent. Feit blijft dat dit forum veel mensen trekt met verschillende meningen en dat vind ik persoonlijk fijn omdat dat over het algemeen erg interessante discussies geeft die je echt aan het denken zetten. Het heeft wel als gevolg dat sommige discussies nooit voor alle partijen een bevredigend einde heeft maar daar zal men mee moeten leren leven. Laten we daarom vooral proberen te focussen op de discussies rondom sparen/banken.

Let wel: het werk als moderator is nooit makkelijk omdat je nooit iedereen tevreden houdt. Zowel Paul als Karel doen dit naar beste eer en geweten. En nogmaals: orde houden binnen een anargistische ontmoetingsplek als een forum blijft een heroische missie ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2009 10:35 pm 
Kwartje

Ik ben het eens met Mandros dat de anarchie een zegen is (en geen plaag)
En dat Paul en Karel het lang niet gek doen en gelukkig zelf ook (soms verkeerde) meningen hebben.
Scheldpartijen zijn gelukkig zeldzaam op dit forum.
Rechtse praat hoort er jammer genoeg blijkbaar bij als het om geld gaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009 1:23 am 
Stuiver

Misschien kan Mandros beter hand in eigen boezem steken ...

Mijn pb van 15 november 2009 ... staat nog steeds als ongelezen ... en heb dus nog steeds geen reactie ... Misschien makkelijk om het zo af te doen ... maar niet menselijk ... en zeker niet wenselijk ...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]