Citaat:
Een retourboeking van 1 euro zou ik niet doen, dan liever een email sturen met de vraag "is alles OK", dan kun je ook meteen checken hoe snel ze reageren.
Ik heb inderdaad gisteren een email gestuurd met deze vraag aan Yapi Kredi. Ik dacht al beter dat de euro erop blijft staan. Ik heb geen iDin gebruikt, dus de bank moet nog volgens mij een verificatiecheck doen of de opgegeven tegenrekening klopt.
Dit stond in de email door de bank naar mij gestuurd na de opening, en voordat ik 1 euro heb overgeboekt van mijn bankrekening.
Citaat:
Wij hebben uw tegenrekeningnummer nog niet geverifieerd. Om uw Euro-Plus Spaarrekening te activeren en te genieten van concurrerende rentetarieven, verwachten wij dat u €1,- overmaakt van uw tegenrekeningnummer.
Ik wacht het rustig af, ik ga deze rekening toch pas gebruiken als medio juni bij de Garantiebank, de introductie actie van 3,05 % rente afloopt, een terugval daarna naar 1,55 % spaarrente is voor mij te laag.
edit:
Ik kreeg vanochtend om 08.00 uur keurig een email terug van de Yapi Kredi Bank met de volgende tekst,
Citaat:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het gestorte bedrag is ontvangen en de rekening wordt geactiveerd. U kunt gebruikmaken van uw rekening.
Er wordt geen apart bericht verstuurd ter bevestiging van de activatie.
Alles klopt, blijkbaar is de verificatie o.k. Beschikbare saldo = saldo . Ik heb ter controle nog een klein bedrag extra erop geboekt