Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu do 12 jun 2025 3:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 mei 2025 11:47 pm 
Stuiver

Ik heb recent ook een rekening geopend bij Yapi Kredi Bank, bij mij ging dat ook vlot. Ik heb nooit een bevestiging ontvangen dat de rekening actief is. In de online omgeving (zowel de website als de app) kun je bij Mijn Rekeningen zien wat de status van de rekening is. Status: actief.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 mei 2025 8:53 am 
Gulden

Dank voor de feedback.
Als ik inlog op mijn spaarrekening bij Yapi Kredi zie ik staan, beschikbare saldo 0 terwijl er naast staat saldo 1.
De status is actief, dus ik kan de spaarrekening gebruiken.
Het bedrag voor verificatie is gisteren wel ontvangen. Maar wat bedoeld de bank met deze tekst.
Dit is een vrij opneembare spaarrekening zonder beperkingen, de saldo dat er staat moet toch altijd beschikbaar zijn?
Ik heb voor alle duidelijkheid deze vraag ook naar de bank gestuurd, maar die werkt vandaag niet i.v.m. Hemelvaartsdag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 mei 2025 9:21 am 
Stuiver

Omdat jouw saldo nog op 0 staat denk ik dat jouw rekening nog niet volledig geactiveerd is, wacht het nog even af, mogelijk staat er morgen in de loop van de dag wel 1 Euro op.
Ik zou vervolgens voor de zekerheid ook proberen om die euro morgen terug te boeken naar je tegenrekening, als dat lukt kun je er van uit gaan dat de rekening actief is.
Ook kun je nog kijken bij Mijn Spaarrekeningen / Rekeningdetails / Geblokkeerd bedrag, dit bedrag hoort natuurlijk op 0 te staan.
Ik ben in ieder geval blij dat ik de spaarrekening geopend heb, een mooie rente en zowel de website als de app werken perfect.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 mei 2025 9:48 am 
Stuiver

Mijn rekening was héél snel geactiveerd, mogelijk ook doordat ik bij de aanmelding gebruik heb gemaakt van iDin, dit was niet verplicht. Heb jij daar ook gebruik van gemaakt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 mei 2025 10:45 am 
Gulden

Yapi Kredi bevalt mij prima.
Mijn tip zou wel zijn om gewoon alles via email te doen, inclusief overboekingen, dan zit je ook niet met het probleem dat je buiten kantooruren zit of zo. Ze voeren bij mij altijd alles netjes en snel uit.

EDIT: Een retourboeking van 1 euro zou ik niet doen, dan liever een email sturen met de vraag "is alles OK", dan kun je ook meteen checken hoe snel ze reageren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 mei 2025 11:47 am 
Gulden

Citaat:
Een retourboeking van 1 euro zou ik niet doen, dan liever een email sturen met de vraag "is alles OK", dan kun je ook meteen checken hoe snel ze reageren.
Ik heb inderdaad gisteren een email gestuurd met deze vraag aan Yapi Kredi. Ik dacht al beter dat de euro erop blijft staan. Ik heb geen iDin gebruikt, dus de bank moet nog volgens mij een verificatiecheck doen of de opgegeven tegenrekening klopt.
Dit stond in de email door de bank naar mij gestuurd na de opening, en voordat ik 1 euro heb overgeboekt van mijn bankrekening.
Citaat:
Wij hebben uw tegenrekeningnummer nog niet geverifieerd. Om uw Euro-Plus Spaarrekening te activeren en te genieten van concurrerende rentetarieven, verwachten wij dat u €1,- overmaakt van uw tegenrekeningnummer.
Ik wacht het rustig af, ik ga deze rekening toch pas gebruiken als medio juni bij de Garantiebank, de introductie actie van 3,05 % rente afloopt, een terugval daarna naar 1,55 % spaarrente is voor mij te laag.

edit:
Ik kreeg vanochtend om 08.00 uur keurig een email terug van de Yapi Kredi Bank met de volgende tekst,
Citaat:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Het gestorte bedrag is ontvangen en de rekening wordt geactiveerd. U kunt gebruikmaken van uw rekening.
Er wordt geen apart bericht verstuurd ter bevestiging van de activatie.
Alles klopt, blijkbaar is de verificatie o.k. Beschikbare saldo = saldo . Ik heb ter controle nog een klein bedrag extra erop geboekt

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 jun 2025 10:54 pm 
Gulden

Voor wie nog gebruik wil maken van de huidige deposito tarieven bij de Yapi Kredi Bank.
Er staat bij de spaartarieven dat die gelden tot en met 10 juni 2025, zie volgende weblink :https://www.yapikredi.nl/#tab1
Maar kijken wat ik ga doen met mijn aflopende actie bij de Garantibank.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]