Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 12:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 9:05 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Een paar weken terug nieuwe rekening geopend. Na een tijdje maar eens gebeld waarom ik niets hoorde. Bleek dat Yapi Kredi alle info naar een verkeerd emailadres had gestuurd.

Kan iemand mij aangeven welke exacte gegevens ze precies naar dit emailadres hebben gestuurd? Bijvoorbeeld rekeningnummer, pin etc.

Alvast bedankt voor de reacties en een fijn weekend. Jos.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 9:15 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Ik heb even gekeken, maar ze hebben jouw e-mail niet naar mij gestuurd. Ik hoop voor je dat een ander je aan je pincode kan helpen.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 10:05 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Na openen van mijn rekening kreeg ik onderstaande mails:
1ste mail van CentralRegistry@yapikredi.nl
Citaat:
De Heer / Mevrouw
[naam]
[mail adres]
Amsterdam, [datum]
Referentie : Klantenservice
Onderwerp : Euro-Plus Spaarrekening
Geachte heer / mevrouw [naam],
Wij heten u van harte welkom als nieuwe rekeninghouder bij Yapi Kredi Bank Nederland N.V.
De aan u toegekende nummers bij onze bank zijn:
Uw Cliëntnummer : [nummer]
Euro-Plus spaarrekeningnummer : [iban]
BIC CODE : [bic]
De door u opgegeven tegenrekening(en) : [tegenrekening]
BIC CODE : [bic]
De door u opgegeven e-mail : [mail adres]
vervolgens kreeg ik mails met "algemene voorwaarden", de gegevens van deposito's & rekening overzichten.

dus geen pincode
als ik jou was zou ik even bellen met de bank.
succes !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 11:14 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
@appeltje, bedankt voor je reactie. Prettig om te weten dat deze gegevens nu bij een wildvreemde bekend zijn. Die heeft dus alle gegevens behalve de pincode. Heb Yapi Kredi natuurlijk ook gebeld maar die kwamen met een nogal vaag verhaal. Hebben inmiddels wel het emailadres aangepast en daar is het verder bij gebleven.

@JandeV : als je niks zinnigs te zeggen hebt, waarom reageer je dan?


Laatst bijgewerkt door MBSL op za 01 apr 2023 2:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 11:33 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Als ik mij al zorgen zou maken dan is dat over het rekening nummer van de tegenrekening. Volgens mij kunnen derden ook niet zoveel zonder je telefoonnummer voor de tancode als je via internet dingen wilt doen. Is het foute email adres wel een bestaand email adres ? Als dat niet het geval is, zijn de mails gewoon verdwenen volgens mij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 11:57 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
MBSL schreef:
@JandeV : als je niks zinnigs te zeggen hebt, waarom reageer je dan?
Hallo, je vroeg zelf om de exacte gegevens.
Al moet ik toegeven dat ik meteen doorhad, dat je zelf niet begrijpt wat je schrijft.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 11:59 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Yapi Kredi heeft de email naar een bestaand adres gestuurd. Ze hebben de .nl in het door mij opgegeven emailadres veranderd in .com. Ongelofelijk domme fout naar mijn mening. Ik weet nu welke gegevens ze verzonden hebben en daar kan de ontvanger niet zoveel mee maar ik had dat liever niet gehad.. Vertrouwen in deze bank was al niet zo groot en dat is er niet beter op geworden. Ik kan bijvoorbeeld niet controleren of ze mij nu een nieuw rekeningnummer gaan toesturen of gewoon het al bestaande nummer dat ze eerst naar een fout adres hadden gezonden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 12:09 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
@JandeV
En opnieuw kom je met een onzinnige reactie die niets bijdraagt aan het onderwerp of mijn vraag.
Als je een vraag niet begrijpt mag je dit rustig aangeven hoor, dan wil ik best een en ander nog een keer toelichten.
Nu komt er een cynische misplaatste reactie bedoeld om grappig te zijn? Zoals gezegd reageer dan gewoon niet.
Je hoeft niet overal je plasje overheen te doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 12:21 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Bedankt voor je adviezen, ik zal ze jou niet geven. Je begrijpt ze toch niet.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 12:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik vind dit ook een zwakke schakel in het aanvraagproces. Het aanvraagformulier kun je online bestellen (net als bij Anadolu en DHB) en krijg je dan per post toegezonden. Men vult dit met de hand in en dan kan er al gauw een letter verkeerd gelezen worden. Vandaar dat ik er de voorkeur aan geef om bij YapiKredi de gedownloade versie van het aanvraagformulier te gebruiken en op zijn minst het emailadres met een PDF editor in te vullen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 12:50 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
@MBSL
Ikzelf vertrouw deze bank evenveel als de andere waar ik een rekening heb. Ik controleer echter wel of alles klopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 12:58 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
@BillGates
Eens dat het proces verbeterd kan worden. Zo heb ik gebruik gemaakt van een document op a3 papier formaat. (de snelweg is tot nu toe nog niet aangelegd ;) ). Ik had even geen bruikbare pdf editor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 1:14 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Dus het levert meteen problemen op als iemand ".com" van je emailadres maakt in plaats van ".nl"?
Dat zal dan waarschijnlijk wel vaker problemen opleveren? Ik zou dan sowieso adviseren een extra email adres te nemen voor je vertrouwelijke zaken. Bijvoorbeeld eentje bij gmail: Dat eindigt altijd op ".com" tegenwoordig, dus ben je van die onduidelijkheid af.

Ik krijg zelf van tijd tot tijd email van (mij onbekende) verre familieleden met dezelfde (niet gangbare) achternaam. Laten we voor dit voorbeeld zeggen dat bij beide families de naam "Piet Snot" voorkomt. Echter: het email adres van hun Piet Snot is "psnot@gmail.com" terwijl ik voluit "pietsnot@gmail.com" ben. Ondanks mijn herhaaldelijke waarschuwingen krijg ik nog steeds soms zeer vertrouwelijke foto's/ ziekenhuisafspraken incl. documenten, etc. etc.

Die waarschuwingen stuur ik dus voor Piet Metdekorteachternaam.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 1:45 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
SpaarXL schreef:
Dus het levert meteen problemen op als iemand ".com" van je emailadres maakt in plaats van ".nl"?
Dat zal dan waarschijnlijk wel vaker problemen opleveren?
Klopt, gaat in dit geval om "*****@hotmail.nl" vs "*****@hotmail.com". Beide bestaande emailadressen. Gaat over het algemeen prima behalve een keer bij mijn garage die de facturen opeens naar de .com ging sturen. Nieuw emailadres wel eens overwogen, alleen ga je er niet van uit dat bedrijven het adres verkeerd overnemen of zelf gaan aanpassen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 apr 2023 1:56 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
@MBSL
1: als er misbruik wordt gemaakt van de gegevens weet je waarschijnlijk wel hoe de dader heet ;)
2: ik ga er niet vanuit dat anderen nooit fouten maken, ik maak ze namelijk zelf ook


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO