Piggy schreef:
Ik laat altijd 1 euro op een "dooie" rekening staan om te voorkomen dat hij wordt opgeheven. Aan de ene kant fijn als de rente van een dooie rekening gaat stijgen (dan hoef ik niet weer een rekening te openen met de nodige kosten), aan de andere kant geeft het extra administratieve handelingen i.v.m. de belastingopgave.
groentje schreef:
Maak er dan 99 cent van. Die mag je naar beneden (= nul) afronden voor de bd, ben je van je administratieve handelingen af

Piggy schreef:
Dat ik daar zelf niet op gekomen ben! Bedankt voor de tip! Dat wordt binnenkort een heleboel rekeningen aanpassen.
Het zou nuttig zijn als mensen een eigen uurtarief zouden meenemen bij de overweging om ergens tijd in te stoppen om geld te besparen. Zelfs al zou je bijvoorbeeld maar 6 euro per uur rekenen (een dubbeltje per minuut), dan blijken veel besparingsacties uiteindelijk geld te kosten.
Van alle rekeningen 1 cent afhalen? Kijk eens hoeveel tijd (=geld) je dat kost en wanneer je dat hebt terugverdient?
Bijhouden in je administratie doe je toch zolang je een rekening hebt al is het alleen maar om zeker te weten dat je niet over die euro heen gaat. En besparen bij de belasting doe je pas als je dit met tenminste 84 van die 'loze' rekeningen doet. Heb je die uberhaubt?
Dit lijkt wat Engels-taligen "Penny wise, pound foolish" plegen te noemen.
Rekeningen die je niet nodig hebt en/of geen reden hebt om aan te nemen dat ze binnen enkele jaren weer aantrekkelijk worden, kun je mijns inziens het beste opheffen. YKB was voor mij dat station allang gepasseerd.