Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2012 10:21 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
ABN/AMRO biedt momenteel de hoogste rente op 10 jaars deposito.

Wie heeft er ervaring mee?

Ik denk dat je die ook kunt openen ook als je geen klant (betaalrekening) bent, klopt dat?

Ik begrijp dat je de jaarrente ook kunt laten bijstorten op het deposito en dat je dan over die rente ook 4,6% (het percentage bij inleg kapitaal) krijgt. Ook al resteert dus maar 9, 8 of zelfs 1 jaar. M.a.w. rente op rente van 4,6% en dat maakt het effectieve percentage dus iets hoger.

Ik lees ook dat je altijd kunt bijstorten. Begrijp ik het dan goed dat iedere storting weer een deposito van 10 jaar wordt en dus met een einddatum van precies 10 jaar verder, maar dat alles op hetzelfde rekeningnummer wordt geadministreerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2012 11:21 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Nee geen ervaring mee. Dit is voor het eerst dat ze zoiets hebben dat mijn interesse heeft.
Ik denk ook voor het eerst dat maandrente mogelijk is. Jammer, als ze dat nu 3 maanden geleden hadden geboden....

Citaat:
Rentebijschrijving
Elk jaar of elke maand op een gekoppelde rekening. Opnieuw inleggen van de rente is mogelijk bij een Spaar Deposito met jaarrente.

Ik bankier wel bij AAB en de enige manier om iets op of van een spaarrekening, depositie e.a. te krijgen is via de rekening-courant, danwel privé-rekening.
Ik denk niet dat "een gekoppelde rekening" een externe rekening kan zijn. Dat zou je even moeten vragen bij AAB.

Dat bijstorten:
Citaat:
Bijzonderheden: Rente staat vast per inleg tijdens de looptijd

Is ook interessant, kennelijk voor de resterende looptijd !
Citaat:
Bij het openen van uw Spaar Deposito geeft u een rekeningnummer op. Aan het einde van de looptijd maken wij uw saldo naar dit rekeningnummer over. Dit rekeningnummer staat op uw rekeningafschrift. U kunt dit rekeningnummer online wijzigen. U hebt hierbij uw e.dentifier nodig. Ter bevestiging sturen wij u een nieuwe overeenkomst.

Wekt de indruk dat je een rekening courant moet hebben ... maar zou met e-dentifier wellicht ook extern kunnen zijn ??

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Laatst bijgewerkt door piet_pecunia op vr 09 maart 2012 11:29 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2012 11:25 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Voor die maandrente vragen ze 0.25% korting op de nominale rente. Ik vind dat teveel. Puur rekenkundig zou 0.10% ongeveer voldoende zijn voor ABN om het verschil in effectieve rente te compenseren.

De mogelijkheid tot, bestond m.i. al veel langer.

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op vr 09 maart 2012 11:51 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2012 11:29 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville


Het moment van storten bepaalt zowel het rentepercentage als het begin van de looptijd. U stort bijvoorbeeld op 2 februari 2012 een bedrag op het Spaardeposito met een looptijd van 1 jaar. U ontvangt dan gedurende 1 jaar tot 2 februari 2013 een rentepercentage van 1,80% over het op 2 februari 2012 gestorte bedrag. Stort u op 1 oktober 2012 nogmaals een bedrag dan geldt het op dat moment actuele rentepercentage met een looptijd tot 1 oktober 2013.


Volgens mij kun je dan beter een nieuw deposito aanmaken, niet dat dit in rente scheelt maar het lijkt me wat overzichtelijker om voor alle ingelegde bedragen een apart nummer te hebben. Bovendien is dat ook beter i.v.m. eventueel tussentijds openbreken van een deposito.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2012 12:02 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
BillGates schreef:
Ik denk dat je die ook kunt openen ook als je geen klant (betaalrekening) bent, klopt dat?


Citaat:
Om een Spaar Deposito aan te kunnen vragen moet u beschikken over een betaal- of spaarrekening bij ABN AMRO.


productinformatie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2012 12:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Citaat:
c. In deze voorwaarden bedoelt de bank met tegenrekening:
een spaar- of betaalrekening in euro die u bij de bank heeft.

Ik neem aan dat ze zichzelf nog altijd DE bank noemen. Dat betekent dat je zonder bestaande rekening geen deposito kunt openen. En voorzover ik kan nagaan kun je geen gratis betaalrekening openen, ook al is die pro forma.

Ik heb bij Rabo en SNS deposito's geopend zonder dat ik daar een betaalrekening heb.
Bij ABN/AMRO kan dat dus niet? Bij ING waarschijnlijk ook niet.
Waarin grote banken klein kunnen zijn....


Citaat:
Opnemen van een Spaar Deposito
a. Na het einde van de looptijd wordt uw inleg en de rente overgemaakt naar uw tegenrekening.
b. Wilt u tussentijds uw inleg opnemen? Dan rekent de bank u een boete van 1,5% over het opgenomen bedrag, voor elk
jaar dat dit bedrag nog vast zou hebben gestaan. Een deel van een jaar rekent de bank als een heel jaar. De boete is
nooit meer dan 10%. U ontvangt wel rente over de dagen dat uw inleg op een Spaar Deposito heeft gestaan.
c. Als u tussentijds opneemt, dan neemt u eerst van de inleg op die u het laatst heeft ingelegd; dan van de inleg die u
daarna het laatst heeft ingelegd en zo verder.

Dat is in het nadeel van de klant. Als je dus 2 inleggen hebt, een die nog 1 jaar te gaan heeft en 1 die nog 9 jaar te gaan heeft, dan moet je eerst die van 9 jaar aanspreken en zo een boete van 10% krijgen i.p.v. 1,5% bij opname uit de eerste inleg...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2012 12:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Inderdaad. Reden te meer om iedere keer een nieuw deposito aan te maken in plaats van bij te storten.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2012 1:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Breaking News:
Volgens nadere info verstrekking van De Bank is het openen van een Deposito met een tegenrekening bij een andere Nederlandse bank in principe wél mogelijk.

Kijk dat maakt het dan weer wel aantrekkelijk. Zeker de rente op rente optie is gunstig te noemen. Gunstiger als bij Doelsparen van de Rabo, waar je het actuele percentage krijgt dat bij de resterende termijn hoort. En waar je het geld langer moet vastzetten om aan een vergelijkbaar niveau te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 09 maart 2012 1:46 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
@BillGates
Vorig jaar deposito afgesloten bij ABN-AMRO: 10 jaar tegen 4,6%, rentebetaling achteraf. 'k Was nog geen klant. Rekening op kantoor in de buurt geopend. Het bedrag is zelfs een dag voorgeschoten (i.v.m. aankomende renteverlaging).
Geen betaalrekening (vooralsnog). Wel is een aan het deposito gekopppelde spaarrekening (direct sparen) noodzakelijk. Kosten zijn 0.
Als 'Preferred Banking'-klant is achteraf nog netjes contact met mij opgenomen.
Positieve ervaringen dus.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2012 5:01 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Bij de toenmalige Fortis Bank (inmiddels weer ABN/AMRO) kon in 2009 een deposito worden geopend vanaf een externe betaalrekening.
De jaarlijkse rente bijschrijving gaat naar de externe betaalrekening, zo ook het bedrag als het deposito vrijvalt.
Zo is het nu geregeld bij ABN/AMRO met de deposito's afgesloten bij het toenmalige Fortis.
Voor nu nieuw af te sluiten deposito's bij hun, staat in hun product voorwaarden:

Aanvragen

Om een Spaar Deposito aan te kunnen vragen moet u beschikken over een betaal- of spaarrekening bij ABN AMRO.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2012 6:42 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
schuiver schreef:
Bij de toenmalige Fortis Bank (inmiddels weer ABN/AMRO) kon in 2009 een deposito worden geopend vanaf een externe betaalrekening.


Fortis deed toen alles om maar geld binnen te krijgen / houden. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2012 7:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
In 2008 was dat. Ik heb nog steeds een maandelijks rente betalend deposito dat in 2013 afloopt, helaas.

Wat dat betreft is het nu allemaal maar zuinigjes met 4,6% als hoogste. Waarschijnlijk hebben ze bij ABN niet in de gaten dat ze nu bovenaan staan :wink: .
Maar dat komt wel een keer. Vandaag daarom maar toegeslagen bij de ABN, al weet ik nog steeds niet of ik er heel blij mee moet zijn.....

Binnen nu en 24 maanden vallen veel mooie deposito's vrij, allemaal afgesloten tijdens de vorige crisis. En je moet er toch wat mee, niet waar.
Een ruig en verkwistend leven is aan mij niet besteed 8)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2012 9:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Obli. Vandaag toegeslagen? Heb jij een betaalrekening daar?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: za 10 maart 2012 10:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ja. Met een betaalrekening heb je binnen een paar minuten een deposito aangemaakt.
Rond middernacht had ik het trouwens ook al geprobeerd maar toen kreeg ik vreemde foutmeldingen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2012 12:24 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Ik heb ook een deposito bij ABN. 10 jaars, tegen 5% en in 2009 afgesloten. Toen had ABN ook de hoogste deposito voor 10 jaar.
Ik heb een rekening courant, kost 2,75 per maand incl. 1 bankpas en 1 mastercard.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO