Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 9:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: zo 11 maart 2012 1:58 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
deposito's zijn bij de ABN te openen zónder dat een betaalrekening bij hun verplicht is.
De eerste keer kreeg ik een tijdelijk nr, van waaruit een deposito geopend werd.
Vorige week een nieuw deposito geopend, weer geen probleem.
Als ik binnen een jaar (daarna niet meer interessant) wil bijstorten,
kan het van mijn tegenrekening elders, rechtstreeks op het nr. van het al lopende deposito.
De rente gaat ook meteen naar mijn tegenrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2012 11:14 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dat is mooi! Heb net eentje bij NIBC afgesloten, maar over een paar maand valt er weer iets vrij, en als ABN dan de hoogste is, dan doe ik dit misschien ook wel...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2012 1:36 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
@tina
kan het afsluiten van een deposito (zonder een betaalrekening) via het internet of moet je langs een kantoor?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2012 1:38 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Langs een kantoor dunkt me. Ik zie op internet geen optie....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2012 2:24 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Volgens mij heb ik gelezen dat je een nummer moet bellen als je nog geen klant bent en zo'n deposito wil.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2012 4:27 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
Als je nog geen klant bent, is een filiaal bezoek nodig. Dit voor identificatie, etc.
Daarna kan het openen van een nieuw deposito via telefoon, of email.
De bank stuurt de gegevens toe voor ondertekening, daarna deze opsturen of afgeven.

Bijstorten gaat rechtstreeks naar een lopend deposito nr. (zonder tussenkomst bank)

Het bankafschrift duurt wel enige tijd.
Bevestigingen via e-mail zijn geen enkel probleem.
Al met al een snelle verwerking en prettige klant benadering.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2012 4:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Over dat bijstorten: 's morgens overgemaakt is 's middags binnen en dezelfde dag nog op deposito gestald?
Van belang ivm rente%. Als het vandaag op 4,6% staat en ik boek 's morgen om 10 uur maar het wordt pas de volgende dag(en) verwerkt, kan het zijn dat de rente inmiddels gedaald is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: ma 12 maart 2012 8:08 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 6:02 pm
Berichten: 39
Vandaag heb ik geld overgemaakt van een andere bank, vooraf contact opgenomen met ABN, en een bevestiging gevraagd om het geld vast te kunnen zetten, tegen de rente van 4,6%. Dit is per e-mail door hun gegeven.
Dus zou het morgen/overmorgen pas bij hun binnen komen, is dat geen probleem. De afspraak is gemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: di 13 maart 2012 12:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Naar de bank geweest en een deposito geopend. Dat je geen tegenrekening bij ABN/AMRO hebt is geen enkel probleem. Je krijgt direct een persoonlijk rekeningnummer waar je het geld op kunt storten. Geen bijkomende kosten. Het percentage zoals geldt op moment van inleg is van belang. In tegenstelling tot bij Tina wilde men geen garantie afgeven dat als het pas morgen binnenkomt (wat zeer onwaarschijnlijk is) het rentepercentage van vandaag zal gelden. Blijft dus een gok.
Volgstortingen kunnen gewoon op hetzelfde rekeningnummer worden gestort en krijgen dezelfde looptijd(duur) vanaf moment van inleg.
De jaarlijkse renteuitkering kan naar keuze op het Deposito worden bijgeschreven en krijgt dan dezelfde vergoeding en einddatum als de hoofdsom, of naar de tegenrekening worden geboekt. Deze beslissing die je bij het begin van de deposito neemt, kun je in de loop van de tijd wijzigen. Je zit dus niet aan die keuze vast.

Edit: inmiddels bericht ontvangen dat 's ochtends overgemaakte bedragen 's middags ontvangen en verwerkt zijn.
Lof dus. Ook voor het klantcontact en de aftersales.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012 11:52 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
BillGates schreef:
...
De jaarlijkse renteuitkering kan naar keuze op het Deposito worden bijgeschreven en krijgt dan dezelfde vergoeding en einddatum als de hoofdsom, of naar de tegenrekening worden geboekt. Deze beslissing die je bij het begin van de deposito neemt, kun je in de loop van de tijd wijzigen. Je zit dus niet aan die keuze vast.
...

Mag ik weten waar je deze informatie vandaan haalt?
Ik heb een deposito 10 jaar vast, die al enkele jaren loopt met een rente uitkering per jaar.
Ik wilde het nu wijzigen, en de jaarlijkse rente bij laten storten, maar helaas.

Citaat:
Geachte heer xxx,

Het klopt inderdaad dat dit een mogelijkheid is, echter dit wordt bij het aangaan van het deposito besproken. Tussentijds kunnen we dit helaas niet meer voor u wijzigen. Het spijt ons u dit te moeten mededelen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx
Commercieel Medewerkster Preferred Banking.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012 12:28 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
De renteuitkering kan niet tussentijds worden gewijzigd.
Wenzel heeft gelijk.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: do 15 maart 2012 2:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Dan hebben ze op mijn bankfiliaal mij verkeerde informatie verstrekt. Daar werd dus gezegd dat ik dat wel kon wijzigen mits het maar enkele weken voor de jaarlijkse renteuitkering was aangevraagd zodat ze tijd hadden om te verwerken.... Had ik het maar schriftelijk laten bevestigen. Niet dat ik van plan was van deze optie gebruik te maken. Als je de rente laat bijstorten ben je namelijk echt van je geld af....

Minpuntje voor de bank.
Maar ja er wordt in de voorwaarden ook geschreven dat je een deposito niet kunt openen zonder betaalrekening bij de bank. Maar dat kan dus wel, dus wat zijn schriftelijke en mondelinge afspraken eigenlijk waard???


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012 11:42 am 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Gisteren naar de ABN AMRO gegaan. Zonder problemen (en zonder rekening daar) een Deposito kunnen openen. Door computerproblemen duurde het wel ruim een half uur voordat er een nieuwe klant was aangemaakt en het deposito was geopend. Ik heb toch maar voor rente-op-rente gekozen, blijft een gok hé.

Daarnaast nog even gevraagd naar de ontbindende voorwaarden: Alleen overlijden. Voor oudere mensen adviseren ze zelf 10 jaar deposito's, want het komt toch wel vrij voor hun partner/kinderen als ze overlijden. Raar advies naar mijn mening :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: vr 23 maart 2012 11:53 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Op zich niet raar. Hoogste rente en voortijdig zonder boete opneembaar.
Toen ik tijdelijk (enkele weken) geld bij de bank wilde stallen voor aankoop van mijn huis adviseerde ze mij ook op het op de hoogst mogelijke deposito aldaar te stallen. Werd toch vanwege aankoop eigen huis boetevrij beschikbaar.

Alleen je moet het bewijzen hè, en daar komen bij overlijden wellicht extra kosten bij kijken. Verklaring van erfrecht van de notaris enz die je anders misschien niet nodig had.

Zojuist trouwens ook maar weer eens bijgestort.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito's
BerichtGeplaatst: do 05 apr 2012 11:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Ik wacht al jaren op een hogere rente voor tien jaar (want in de negentig jaren was de rente 9%!) ... en al die jaren heb ik dus genoegen genomen met een veel lagere rente op een spaarrekening.
Ik ben nu wat tot inkeer gekomen: ook al zou de tienjaarsrente over een paar jaar 6% zijn, dan heb ik tot die tijd wel mooi 4,6% gepakt.
Dankzij dit topic dus vandaag ook een deposito voor tien jaar afgesloten. Dank hiervoor! :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO