Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 11:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 6:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dit is compleet appels met rentes vergelijken. Als rente op een deposito stijgt of daalt, vlak voor of nadat je een vast contract hebt gemaakt, dan begrijp ik dat nog. Maar als door wetgeving fiscaal voordeel vervalt, dan is het een ander verhaal. Triodos had uit goed fatsoen gelijk met een mededeling moeten komen, of de tegoeden zolang moeten bevriezen, totdat ze een mededeling zouden doen. Nu is er met twee maten gemeten.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: vr 23 nov 2012 6:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Eerlijk gezegd vind ik het ook sch@#&^!g, klantonvriendelijk, dat ze praktisch tot de laatste week voor 1-1-2013 gewacht hebben terwijl ze al in mei wisten dat het fiscaal voordeel per 1-1-2013 vervalt. Maar ja, ze doen het gelukkig wel kostenloos opheffen. Maar het had ook in juni gekund ja.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: za 24 nov 2012 4:12 pm 

Geregistreerd: ma 19 apr 2010 12:06 am
Berichten: 4
In mijn geval is dit geluk hebben omdat ik er nog niet aan toegekomen was om de deposito te beëindigen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: zo 25 nov 2012 1:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Ik heb het volgende berichtje naar ze gestuurd. De reactie zal ik ook laten weten

Citaat:
Ik heb een triodos cultuurdeposito gehad (nr ...). Deze heb ik laten opheffen door het gewijzigde regeringsbeleid, wat mijn reden van opheffing was. Ik hen in de brief aangegeven dat ik het erg jammer vind dat Triodios klanten niet tegemoet wilde komen door deze deposito gratis op te heffen.

Nu blijkt dat u alle cultuurdeposito's WEL kosteloos opheft. Daarom zou het niet meer dan redelijk zijn de kosten die ik heb moeten maken (EUR 300) aan mij alsnog te vergoeden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2012 8:43 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
Citaat:

Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij begrijpen dat u het jammer vindt dat wij u geen compensatie hebben gegeven bij het beëindigen van uw Cultuurdeposito toen u besloot om de rekening op te heffen.
In juli was de fiscale situatie anders dan die nu het geval is, er was op dat moment nog de hoop dat er door de nieuwe regering deze plannen niet door zouden zetten. Nu duidelijk is dat er helemaal geen fiscaal voordeel meer is hebben wij als bank besloten het product te beëindigen.

De kosten zijn conform de toen geldende voorwaarden in rekening gebracht. Aangezien u op dat moment de keuze heeft genomen om de rekening te beëindigen zullen wij niet over gaan tot vergoeding van de gemaakte kosten.


Goh, volgens mij was het in juli toch ook al in de 1e kamer geweest? Leuk zo'n bank die op "hoop van een instabiele regering" rekent..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: vr 30 nov 2012 8:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Bedenk dat je toen een vervangende deposito kon afsluiten die >=0,5% meer vergoedde dan wat straks op 15 december mogelijk is. Zo beschouwd heb je misschien wel meer voordeel dan de mensen die tot 15-12 wachten....

Zelf heb ik eens een Robeco Hattrick Obligatie opgezegd die ipv het voorgespiegelde jaarlijkse 8% rendement, jaarlijks 5% verlies maakte. Zonder zicht op verbetering. Uiteraard verkocht met flink verlies en ook nog eens een boete. 2 maanden later werd het product wegens tegenvallende prestaties uit de markt genomen en kregen de bestaande beleggers 100% van de inleg terug. Dat was dus jammer voor mij.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: za 01 dec 2012 1:34 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Jij hebt ook niet veel geluk he :?

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2012 12:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik neem aan dat nog niemand zijn geld terug heeft.
Dat zou uiterlijk 15 december gebeuren.
De klantvriendelijkheid van deze bank kennende wordt dat dus exact a.s. vrijdag.
Wil de eerste die zijn geld heeft dit hier berichten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2012 4:49 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Vrijdagmiddag 14 december, bijna 16:00 uur en nog steeds niks. Als Triodos zich aan zijn belofte gaat houden wordt het wel erg krap.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2012 6:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Vanavond, even voor 18.00 bijgeschreven op de ING rekening. Geen seconde te vroeg.
Rente t/m donderdag 13-12-2012 berekend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Cultuur Deposito
BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2012 10:46 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Idem hier. Laat genoeg om het niet direct door te kunnen sluizen naar een andere spaarrekening :(


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO