Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 2:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 jul 2008 10:48 pm 
Stuiver

Je hoeft je oude bank niet op te zeggen. Sterker nog, je moet een nederlandse bank als tegenrekening hebben. Alleen Argenta kan niet.
Overstapservice werkt gewoon goed (ik heb het wel gedaan met de Postbank en het stopt automatisch na 15 maanden), maar zoals anderen aangegeven hebben hoeft het niet echt. Zoveel werk is het niet.
Vergeet niet je bankpasjes te retourneren zodat er geen kosten meer worden ingehouden. Ze plaatsen dan wel de kanttekening dat je dan jezelf niet meer kunt legitimeren bij bv het storten van contanten, maar ja dat is wel erg ouderwets.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 12:34 am 
Daalder

Thomas schreef:
Vergeet niet je bankpasjes te retourneren zodat er geen kosten meer worden ingehouden.

Daar gaat het mij juist om: de SNS bank heeft per juli de voorwaarden (verplicht bankpakket ipv betaalrekening met pasje waar bij je betaalt voor het pasje) gewijzigd.

Ik ben dus bang dat ik, pasjes ingeleverd of niet, toch aan SNS zal moeten dokken zolang de rekening gedwongen moet blijven leven. Je betaalt namelijk niet meer voor de pasjes maar voor het pakket, en de rekening maakt daar deel van uit :evil:

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat alles "vanzelf" gaat. Maar zoals ik het nu begrijp, verschilt dit dus per bank, hoe er om wordt gegaan met de overstapservice.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 9:19 am 
Daalder

groentje schreef:
Ik ben dus bang dat ik, pasjes ingeleverd of niet, toch aan SNS zal moeten dokken zolang de rekening gedwongen moet blijven leven. Je betaalt namelijk niet meer voor de pasjes maar voor het pakket, en de rekening maakt daar deel van uit :evil:

Ben ik ook bang voor, ik had geen pasje, maar moest ook voor het pakket gaan betalen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 11:01 am 
Stuiver

Citaat:
Daar gaat het mij juist om: de SNS bank heeft per juli de voorwaarden (verplicht bankpakket ipv betaalrekening met pasje waar bij je betaalt voor het pasje) gewijzigd.

Dat wist ik niet. Het blijven inderdaad schurken. Als je verder niets hebt bij de SNS bank kan je alsnog de rekening opzeggen. Argenta gebruikt alleen de tegenrekening om geld terug te storten. Als je SNS hebt opgezegd kan je altijd nog bij een goedkopere bank een rekening openen en die dan weer koppelen aan je Argenta als het nodig is. Bij de Postbank zijn de pasjes (in ieder geval nu nog) los en betaal ik zelf dus nu ook niets.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008 11:34 am 
Kwartje

Ik heb een goede vriend bij een bank werken en die raadt mij en anderen (privé) met klem af de overstapservice ooit te gebruiken. Meerendeel van de dossiers gaat gewoonweg verkeerd...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 aug 2008 9:22 pm 
Daalder

dek schreef:
Ik heb een goede vriend bij een bank werken en die raadt mij en anderen (privé) met klem af de overstapservice ooit te gebruiken. Meerendeel van de dossiers gaat gewoonweg verkeerd...

Verkeerd in welke betekenis?
Voor de zekerheid heb ik zo'n beetje alle instanties die bij mij incasseren, ook zelf ingelicht, voor het geval de overstapservice er niet door komt bij ze.

Of bedoel je verkeerd in de zin van, mensen blijven voor zo'n (bijna opgeheven) rekening toch de volle mep betalen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 9:50 am 
Kwartje

@groentje
Hij bedoelt ermee dat de overstap niet volledig afgehandeld wordt. Rekeningen verkeerd, te vroeg of niet afgesloten worden. Nieuwe rekeningen niet dezelfde nummers houden, niet goed geopend worden of niet juist geactiveerd worden. Dat incasso´s niet goed of niet met de juiste bedragen overgezet worden. Etc....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 10:29 am 
Dubbeltje

Ik heb een aantal jaren geleden zelf ervaring met de overstapservice gehad en binnenkort stap ik opnieuw over. De eerste keer ging het perfect. Alle betalingen liepen goed en het ging gelijk van het goede nummer af en ik hoefde zelf weinig te doen.
Op 18 aug. ga ik start hier opnieuw de overstapservice en heb er alle vertrouwen in. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 10:42 am 
Kwartje

Nou, ik zou zeggen. Veel succes.

Kan je ons op de hoogte houden van het resultaat?

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 10:53 am 
Kwartje

@Money, misschien heb ik bepaalde topics niet goed gelezen, maar van welke bank naar welke bank wordt het?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 11:15 am 
Dubbeltje

Ik ga van de postbank naar de rabobank.
Misschien maakt het inderdaad uit welke banken erbij betrokken zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 12:45 pm 
3 Kwartjes

Money schreef:
Ik ga van de postbank naar de rabobank

Mag ik vragen welke voordelen de Rabobank heeft t.o.v. de Postbank?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 12:47 pm 
Linn maait het gras voor mijn voeten weg.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 1:05 pm 
Kwartje

Hmm, dan zal ik maar helemaal niet over grasmaaien beginnen... :?

Maar ben idd wel benieuwd naar de voordelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2008 2:29 pm 
Dubbeltje

Misschien zijn er geen voordelen, maar ik vind de rabo prettiger dan de postbank, of welke andere bank dan ook. Heel vroeger, eerste baan, zat ik bij de amro. Ik ben daarna na de rabo gegaan en toen overgestap naar de giro omdat die goedkoper was.

Maar dit bevalt me niet, dus ga ik weer terug naar de rabo. Bij de giro ook een akkefietje gehad met een pasje wat ik wel kon gebruiken, maar wat het niet deed. Het duurde nogal lang om dit te verhelpen bij de postbank en het is erg lastig als je een week niet aan je geld kan komen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]