Kan me daar wel iets bij voorstellen hoor.
Heb vroeger zelf mijn rekeningen gehad bij de Rabobank. Beviel altijd prima tot ik in de grote stad kwam te wonen en bij een Rabo-kantoor terecht kwam wat ook groot en onpersoonlijk was. Ben toen overgestapt naar een klein ABN-AMRO kantoor, waar men mij weer bij naam kende en altijd netjes hielp.
Inmiddels jaren verder woon ik weer in een dorp, zit nog steeds bij de ABN-AMRO maar niemand kent mij daar meer. En wat ik nog erger vind, ABN-AMRO heeft schijnbaar het beleid dat maar zoveel mogelijk via internet en/of de pin- en stortingsautomaat moet worden afgehandeld. Sta je aan de balie wordt je dus ook netjes op die manier doorverwezen.
Bij de Rabo hier is dit echter weer net andersom; netjes helpen, vriendelijke glimlach... kortom je komt met plezier bij je kantoor.
Oftewel, gevoel is heel belangrijk.
Het is vlgs mij hetzelfde als in de handel; meer dan 50% is emotie bij bepaalde keuzes
Dit geldt overigens niet bij het hele internetverhaal.
Hierbij wordt niet meer besloten op basis van persoonlijk contact en geldt dus veel meer 'ziet het er goed uit' en 'vertrouw ik de boel'. Als dit het geval is, wordt over het algemeen voor de beste voorwaarden gekozen.