Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 11:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Welke ervaringen hebben jullie met een overstap van bankzaken van Rabobank of bijv. ABN naar de Argenta bank.

Momenteel heb ik nog een gratis pakket, maar zodra ik moet betalen wil ik toch overstappen naar deze in nederland opererende belgische bank.

Lijkt me dat de overstapservice hetzelfde werkt als bij een andere overstap, maar zijn er hier nog consequenties?

En wat zijn jullie ervaringen met het Internetbankieren en hoe lang duurt een opdracht naar een andere bank of een overbeoking naar de Postbank?


graag hoor ik nog van jullie ervaringen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 9:29 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik ben zelf ook van plan langzaam maar zeker alles over te hevelen naar Argenta. Over de overstap service kan ik je niks vertellen, ik doe liever alles zelf "met de hand". Rustig aan iedereen melden dat je een ander banknummer hebt, daar heb je toch geen "service" voor nodig (lijkt me alleen maar weer extra rompslomp).

Wat betreft het internetbankieren bij Argenta: Toen ze op nieuwjaarsdag even niet bereikbaar waren (en ik hier op het forum las dat het wel eens een week kon duren) schrok ik wel even, maar gelukkig was dezelfde avond de site alweer up-and-running, dus geen klachten van mijn kant.

Mijn algemene indruk van Argenta is dat het gewoon een goeie bank is, die nog bereid is te "knokken" om klanten te krijgen en te *houden*!

Oh ja, vwb je vraag over overboekingen: Die gaan ook best snel, ik boek wel 's over van de Argenta spaarrekening naar mijn tegenrekening (nu nog bij de Friesland Bank) en mijn ervaring is: als je 's ochtends zo voor een uur of 12 je boeking doet bij Argenta, staat het bedrag de volgende dag (dus ook met valutadatum de volgende dag) op je lopende rekening. Of dit alles naar een Postbank rekening nog een dag langer duurt, zullen anderen hier moeten beantwoorden (voor zover er nog Postbank klanten zijn hier).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 1:29 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Is een DSB-Betaal rekening niet handiger dan de Argenta rekening?

Voordelen:
+ Rente op het actuele saldo (als je ook je slaris op die rekening laat binnne komen).
+ Geen gedoe moet TAN-Codes.

Ik heb er zelf namelijk ook aan zitten denken om over te stappen maar voor mij was de ABN-AMRO toch nog het handigste/goedkoopste (Combinatie met wat beleggings en verzekering zaken).

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 9:27 pm 

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 9:11 pm
Berichten: 2
Geheel overstappen naar Argenta of DSB heeft voor mij de volgende nadelen:

- je kunt niet met Ideal op internet betalen
- voor de geldautomaten kent de betaalpas altijd gastgebruik, dus max. 250 euro per dag en max. 1 keer per dag. Lastig voor die ene keer dat je extra geld moet hebben. Bij een eigen geldautomaat kun je meerdere keren per dag terecht.
- grote bedragen contant opnemen is nergens mogelijk. Komt bij mij bijna nooit voor, maar als het nodig is moet je moeilijk gaan doen om aan je geld te komen.

Vandaar dat ik naast de Argenta prive-rekening toch nog een prive-rekening bij een bank met eigen kaskantoren en geldautomaten aan blijf houden. Die 12,50 euro per jaar voor de betaalpas heb ik er wel voor over om de nadelen te ontlopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jan 2008 1:09 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Idem. Om dezelfde redenen hebben mijn vriendin en ik weliswaar bij Argenta het een en ander lopen waaronder een en/of rekening maar hebben we onze privérekeningen bij de postbank aangehouden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jan 2008 1:31 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Dank voor alle tips. Ik houd mijn rekening bij de Friesland Bank dan ook maar aan. Ik betaal 10 euro per jaar voor de pas, op zich al veel beter dan de Rabo. Verder het voordeel dat overmaken van en naar de spaarrekening (bij dezelfde bank dus) dezelfde dag "valuteert".

NB: Ik gebruik die spaarrekening alleen om iets van 500 euro achter de hand te houden voor noodgevallen, want de 3,25% die ze geven was een jaar geleden nog heel "stoer", maar is dezer dagen natuurlijk bedroevend. Voor de grotere bedragen heb ik natuurlijk CE, ATB, Argenta enz.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 6:16 pm 
1 Jaar later: Rabo kost nu 4 x 5,20 per jaar!


Laatst bijgewerkt door rente up op do 24 jul 2008 8:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 8:52 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Ik heb slechte ervaringen bij de rabobank en de overstapservice. Ik ging van de rabobank naar een andere bank, met de overstapservice en toen kon ik opeens niet meer inloggen bij de rabo. Ze hadden mijn rekening opgeheven en dat was niet de bedoeling, ik had hem willen aanhouden, maar dat ging dus niet. ik moest hier zelf achteraan bellen want de brief hierover kreeg ik pas ruim een maand later van de rabo. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 10:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Money schreef:
Ze hadden mijn rekening opgeheven en dat was niet de bedoeling


Wat had je precies gedaan? Alleen overstapservice ingeschakeld, of bijv. ook je bankpasjes ingeleverd? Ben nu zelf bezig met overstapservice dus ben benieuwd naar valkuilen (om er omheen te kunnen lopen hoop ik).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 11:35 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
groentje schreef:
Money schreef:
Ze hadden mijn rekening opgeheven en dat was niet de bedoeling


Wat had je precies gedaan? Alleen overstapservice ingeschakeld, of bijv. ook je bankpasjes ingeleverd? Ben nu zelf bezig met overstapservice dus ben benieuwd naar valkuilen (om er omheen te kunnen lopen hoop ik).


Ik had alleen de overstapservice gebruikt. De formulieren van de overstapservice opgestuurd en toen ik een week later wilde inloggen bij de rabobank ging dat niet. Toen bleek mijn rekening opgeheven en het geld wat erop stond overgeschreven naar de nieuwe rekening.

Pas ruim een maand (week of zes) later kreeg ik een brief van de rabo dat mijn rekening was opgeheven en of ik mijn pasje wilde inleveren. Heb ik niet gedaan overigens.
En ik heb nooit meer iets gehoord, ook niet toen ik mijn pasje niet inleverde. Ik vind het een hele vreemde zaak.

Graag had ik mijn rekening gehouden als extra rekening en omdat het heel gemakkelijk is om los geld op je rekening te storten via de stortingsmachine. Maar helaas liep het anders.

Dus als je de rabo wilt houden zou ik contact met de rabo opnemen, want zij doen dit niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 11:50 pm 

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 3:27 pm
Berichten: 15
Als je gebruik maakt van de overstapservice wordt de oude rekening automatisch opgeheven. Wil je die behouden dan moet je zelf alles omzetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul 2008 12:11 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
rugzakjes schreef:
Als je gebruik maakt van de overstapservice wordt de oude rekening automatisch opgeheven.


Volgens de site van overstapservice juist niet en moet je dat expliciet zelf doen. Overigens zou ik nu juist willen dat overstapservice dat voor me deed...

Ik heb alleen een brief ontvangen waarin ik werd gewaarschuwd de rekening niet op te zeggen, omdat overstapservice anders niet meer werkt :?:

Ik zal volgende week eens langs gaan bij de "oude" bank en vragen hoe of wat. Ik wil de pasjes inleveren omdat je daar de maandelijkse kosten voor betaald.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul 2008 12:43 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
groentje schreef:
Volgens de site van overstapservice juist niet en moet je dat expliciet zelf doen.


FAQ:
7. Kan ik mijn oude rekening aanhouden of wordt die opgeheven?
Doorgaans wordt uw oude rekening opgeheven. De Overstapservice is immers bedoeld om de overstap naar een andere bank te regelen.

http://www.overstapservice.nl/index.php?p=12140

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul 2008 7:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Paul209 schreef:
FAQ:
7. Kan ik mijn oude rekening aanhouden of wordt die opgeheven?
Doorgaans wordt uw oude rekening opgeheven. De Overstapservice is immers bedoeld om de overstap naar een andere bank te regelen.

http://www.overstapservice.nl/index.php?p=12140


Je intentie is 'overstap' dus dat betekent dat je van je 'oude bank' afwilt.

Ik heb overigens nog steeds mijn rabo-rekening als betaalrekening maar dat is puur uit gemakzucht en vind het internetbankieren ook nog prettig werken. Bovendien is het totaalpakket het eerste jaar na de studentenrekening kostenloos!

Zodra ik naar een andere bank wil open ik daar de rekening en lijkt het me beter dat ik zelf de instanties op de hoogte stel van mijn nieuwe rekeningnummer bij de nieuwe bank.

Het enige 'gemak' van de OSS (overstapservice) wat ik kan bedenken is dat automatische incassi vanzelf worden omgezet, en dat voor 13 maanden overboeking naar het oude nr. automatisch worden doorgesluisd. Het is wel handig een uitdraai te maken van je periodieke automatische opdrachten.

Als je dit echter goed voorbereid, je oude rekening nog een half of geheel jaar aanhoudt, kun je dit mijn inziens zelf ook prima regelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 jul 2008 10:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Paul209 schreef:
FAQ:
7. Kan ik mijn oude rekening aanhouden of wordt die opgeheven?
Doorgaans wordt uw oude rekening opgeheven. De Overstapservice is immers bedoeld om de overstap naar een andere bank te regelen.

http://www.overstapservice.nl/index.php?p=12140


Ja, maar er staat niet expliciet bij dat Overstapservice dat doet. Even verderop staan deze:

8. Moet ik mijn oude rekening opheffen of doet mijn bank dat?
Dat varieert per bank. Informeer vooraf bij uw oude bank hoe deze de oude rekening opheft en wanneer de voorzieningen op de oude rekening worden geblokkeerd.

15. Ik heb nog een tegoed staan op mijn oude rekening. Wat gebeurt er met dat restant saldo?
Dat bepaalt u zelf: u kunt het bedrag laten overmaken naar uw nieuwe betaalrekening of naar een andere rekening. U kunt het saldo ook gewoon gebruiken en op uw (oude) rekening laten staan, als u de oude rekening niet opheft.

Uit deze 2 maak ik weer op dat het a) verschilt per bank hoe e.e.a. afgewikkeld wordt (verwarrend!) en b) dat je zelf moet opheffen.


Destijds had ik ook punt 7 gelezen en gedacht, overstapservice en klaar. Maar daar twijfel ik nu aan. In de brief van mijn nieuwe bank stond ook waarschuwend dat ik vooral de rekening niet moest opheffen, want dan verviel de overstapservice. Ik ga dus binnenkort maar eens langs bij de oude bank.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO