Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 23 okt 2019 1:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 7:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 4892
Woonplaats: Rijen
Mijn voorkeur is de ABN werkwijze.

Heb eens flinke ruzie met de Rabo gehad.

Wij betalen altijd de zorgpremie per jaar, en door een foutje was in 2012 de premie 2x geïncasseerd, 5k totaal.
Erg fijn dat de Rabo altijd afschrijft of je het geld nu hebt of niet. Nu was dus 2,5k voorzien, maar die andere 2,5k niet,
en laat het nu net op een vrijdag geweest zijn, en duurde het nog een week of zo om te storneren, konden we dus het hele weekend niet pinnen, door die dubbele incasso.
Dus onterecht rood gestaan, omdat de Rabo gewoon als een kip zonder kop afschrijft, zonder controle.

Dus mocht het ooit zijn dat er per abuis een incasso van 1 mio op je rekening word aangeboden, dan schrijven ze dit zonder blikken of blozen gewoon af!
Ik zou zeggen, dat ze eerste moeten kijken of er voldoende saldo is, om mensen niet (tijdelijk) in de problemen te brengen.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 sep 2015 1:53 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1198
juanj schreef:
........... Dus onterecht rood gestaan, omdat de Rabo gewoon als een kip zonder kop afschrijft, zonder controle.
Als je een - onterechte - incasso storneert, dan boekte Rabo dat bedrag terug met de valutadatum van de afschrijving, ook al was dat een week later. Dat rood staan leverde dus geen debetrente op, al was het uitermate vervelend.
Ooit heb ik van Rabo schriftelijk de bevestiging gekregen die roodstand uitsluit, bleek naderhand wel eens handig als mij een incasso ontkwam omdat ik niet dagelijks de rekening inzag en ze dan toch debetrente wilden rekenen als het even duurde voor ik het saldo weer aanvulde. Hun excuus was steevast dat ze deze roodstand niet konden vermijden omdat hun IT-systeem nu eenmaal zo was ingericht dat een incasso altijd werd afgeschreven, omgeacht het saldo.
Tegenwoordig overkomt me dat niet meer omdat die incasso's in het menu tijdig zichtbaar zijn. Ik heb er nog geen ervaring mee of de bank de spelregels sinds de invoering van die beide knoppen - je kunt de incasso weigeren of storneren - heeft gewijzgd inzake de valutadatum bij terugboeking......het zou me niet verbazen.....ik heb weinig fantasie nodig om me hun argumenten daarvoor te bedenken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 sep 2015 3:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 4892
Woonplaats: Rijen
Ik heb ook geen debetrente hoeven te betalen voor de onterechte incasso.

Het gaat er mij om dat je zo een weekend lang, niet kan pinnen of geld afhalen.
Dat vind ik niet kunnen, en zeker niet door een fout van de bank.

En het is inderdaad perfect, dat je nu de exacte datum van een incasso kan inzien, zo kan je er beter op sturen.
Maar volgens mij is dit meer een gevolg van SEPA afspraken, en niet omdat de bank het de klant graag makkelijker (maar meer werk voor de bank) maakt

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO