Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 04 jun 2020 11:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 2:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 5122
Woonplaats: Rijen
Goedendag,

Weet iemand hoe vaak ABN een euro Incasso probeert te incasseren, bij onvoldoende saldo?

Wij hebben namelijk ook een ABN rekening, waarvan maar 1 partij, 1x per jaar af mag schrijven, echter hadden we dit jaar het geval, dat dit niet kon, omdat er niet voldoende saldo was.

Deze incasso was 2 dagen later alsnog uitgevoerd (na aanvullen saldo)
Nu de vraag hoe vaak probeert ABN te incasseren voordat de incasso echt afgekeurd word op het saldo

Ik heb al zitten zoeken op internet, maar geen termijnen vinden bij de ABN

De rekening word tevens te weinig gebruikt, om daar grote bedragen op te laten staan.
Tevens had ik de voor melding van de incasso gemist.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 4:02 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 757
Het aantal keer hangt niet af per bank, maar per contract van de incassant...

Voor zover ik weet kan dat tussen de 0 en 5 dagen zijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 maart 2015 4:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 5122
Woonplaats: Rijen
Is het ergens na te zien welke termijn dan een contractant heeft?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015 8:50 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 757
Niet echt, is een contract tussen een bedrijf en haar bank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 24 sep 2015 8:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 5122
Woonplaats: Rijen
Gevonden...duurt ff.. maar wel duidelijkheid nu

http://www.betaalvereniging.nl/wp-uploa ... ncasso.pdf

Rabobank incasseert altijd, ook bij onvoldoende saldo

ABN probeert 4 dagen voordat een incasso afgekeurd word.
Besparingstip: Door te zorgen dat je minder dan het te incasseren bedrag op je rekening hebt staan, kan je een incasso tot 4 dagen vertragen.
Erg handig als een bedrijf nog ff snel voor het weekend je rekening wilt leeg trekken.

Zo zijn er bedrijven die steeds vroeger incasseren
Ben heeft hier een handje van
Ze beginnen in jan op bv 30e van de maand, en half het jaar incasseren ze ineens al op de 15e
Zo kan je daar nog een stokje voor steken (tot 5 dagen dan)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 9:53 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1198
juanj schreef:
.........
Zo zijn er bedrijven die steeds vroeger incasseren
.............
Ze beginnen in jan op bv 30e van de maand, en half het jaar incasseren ze ineens al op de 15e
Zo kan je daar nog een stokje voor steken (tot 5 dagen dan)

Gewoon storneren dan op de 15e en zelf een overboeking inplannen op de 30e........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 11:36 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1800
Woonplaats: Rockall
@blikoortje.
Maar dan niet gaan piepen als de tarieven omhoog gaan van je afgenomen dienst!

Toegekende melding onterechte incasso € 60,00 per verzoek**

** kosten voor de Incassant

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 12:07 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 757
een storno is niet hetzelfde als een onterechte incasso


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 12:27 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1800
Woonplaats: Rockall
wat is een storno dan?
http://www.financielebegrippen.com/storno

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 12:32 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 757
Een storno is een omkering van een incasso.

Een reden van een storno kan zijn Onterecht, maar kan ook zijn, geen saldo, rekening houder overleden, rekening blokkade, rekening geblokkeerd, en nog 10 anderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 12:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1800
Woonplaats: Rockall
Wacht even! je draait het verhaal om.
Het terugdraaien van een onterechte incasso is wel een storno!

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 12:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 5122
Woonplaats: Rijen
Bij de Rabobank, kan je sinds een paar maanden zelf je incasso's beheren. (erg handig!)

https://bankieren.rabobank.nl/klanten/b ... ration.wsp

Blokkade of Goedkeuringslijst
Goedkeuren/Afkeuren, beperken op bedragen

Het lijkt een beetje op een zakelijke variant van betalingen, met autorisaties etc..

Ik mis deze uitgebreide functionaliteit nog bij de ABN

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 2:22 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 757
Een incasso die mislukt omdat er onvoldoende saldo op de rekening staat heet ook een stornering....

Onterechte incasso is een storno
Een storno hoeft geen onterechte incasso te zijn.

De enige is ook de enigste, maar de enigste hoeft niet de enige te zijn :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 2:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 5122
Woonplaats: Rijen
Bij de ABN word er niet eens een boeking gedaan, bij onvoldoende saldo, volgens mij dan gewoon een geweigerde incasso, ipv storno.

Bij Rabo word deze altijd afgeschreven maar na x dagen weer teruggeboekt(storno), bij onvoldoende saldo

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 sep 2015 3:32 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 757
Klopt verschillende banken gaan er verschillend mee om.
Technisch betekend dit een verschil, geweigerde incasso vs storno... zoals jij dat omschrijft.
Maaaaar, feitelijk blijft het voor het incasserende bedrijf hetzelfde verhaal

De massa van storneringen zijn dan ook op ongeveer dag 0, 3 en 5 afhankelijk van waar het weekend valt want we weten allemaal dat de computers van de banken niet in het weekend kunnen en mogen werken!, juist om de reden dat banken het verschillend afhandelen. Hangt natuurlijk ook een beetje af waar de klant bankiert, maar dankzij het IBAN nummer is dat nu nog duidelijker dan ooit al kon je vroeger ook al aan het rekening nummer herkennen wie waar zat. 03 was rabo, 04 ABN Amro, 7 cijfers of minder Postbank/ING etc...

Wat niet veel mensen weten is dat ons bankrekening nummer altijd al uit 10 cijfers bestaan heeft, alleen liet men altijd al de voorloop nul weg.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO