Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 9:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2009 2:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
DagobertDuck schreef:
Wouter Bos snapt niet hoe het in elkaar zit en is voor zijn kennis aangewezen op de hoge heren dus die gaat hij niet aanpakken. Inhoudelijke kennis heb ik Wouter Bos nog niet op "betrapt".

Ik vindt het verbazingwekkend dat nog niet overal om het aftreden van Wouter Bos geroepen wordt.


Ik geloof dat ten aanzien van aanpak van de krediet crises, Wouter Bos door de meeste politieke en ook financiele instellingen in het algemeen gesteund wordt. Er zijn natuurlijk altijd personen die een andere mening hebben. Echter het gebrek aan maatregelen om de economische recessie aan te pakken door dit kabinet laat wel zeker te wensen over.

Als je het hebt over aftreden van ministers, dan denk ik dat ten aanzien van de economische recessie het meer voor de hand ligt dat ze onze minister van economische zaken, Maria van der Hoeven, te vervangen. Nu we juist een diepe economische recessie zitten, zou juist dit ministerie een beleid moeten voorstellen om de economie weer aan te zwengelen. Ik heb tot nu toe van dit ministerie nog geen visie gezien op dit gebied. Dit kun je ook niet verwachten van een ministerie dat geleid wordt door een minister die geen verstand heeft van economie. De benoeming van deze minister was meer een politieke, waarbij de CDA nog een baan voor van der Hoeven zocht bij de formatie. In een tijd van hoogconjunctuur zoals bij de formatie was dit ministerie niet cruciaal.

Nu we in een langdurige recessie zitten, is het wel belangrijk om een vakminister op economische zeken te hebben. Dus ik denk dat het verstandig is dat Balkenende deze minister gaat vervangen door iemand met verstand van economie en daadkracht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 feb 2009 4:25 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Het is een uitzondering als een minister niet gesteund wordt door de "politieke instellingen" (? politieke partijen?). Als een minister niet gesteund wordt dan betekent dat zijn ontslag.
De financiële instellingen zullen niets tegen Wouter Bos zeggen omdat ze verwachten hem hard nodig te hebben voor financiële steun. En rancune is Wouter Bos niet vreemd dus durft niemand van hen momenteel iets kritisch te zeggen.

Wouter Bos stapelt blunder op blunder en wordt daar door bijvoorbeeld hoogleraren keer op keer op aangesproken. Dus gesteund wordt hij niet bepaald want er heeft zelden een minister inhoudelijk zo zware kritiek gekregen van hoogleraren.

De benoeming van Wouter Bos was nog politieker. De PVDA moest tenslotte een zwaar ministerie hebben.
Wouter Bos treedt erg in de publiciteit en voornamelijk als eenmansact. Bij het aantreden van dit kabinet had hij als enige zijn partij begroting niet op orde (met hilarische uitspraken daarover van hem). En dan doet hij uitspraken als dat de banken meer geld moeten uitlenen (terwijl dat juist de oorzaak van de ellende is en ze nu al reserves moeten kweken) of gaat hij op eigen houtje steeds weer de hypotheekrenteaftrek ter discussie stellen (terwijl hij rust en financieel vertrouwen bij burgers moet herstellen). En dan die hilarische uitspraken over Fortis en ING. Zo kunnen we een waslijst maken.

De minister van economische zaken profileert zich niet zo erg. Dat kan zeker een slecht teken zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2009 11:07 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Kritiek is prima, maar ik hou niet zo van die tegen-alles-politiek. SP praktijken noem ik dat.
Prima als je ergens tegen bent, maar kom ook met een reëel alternatief dan.

bonussen van enkele maandsalarissen

Laatste keer dat ik een bonus kreeg, ging dat vooraf door een functioneringsgesprek in januari, en 3x per jaar een beoordelingsgesprek, aan de hand van "cijferlijsten", aantekeningen en verwachtingspatronen.
"Gewoon" je werk doen resulteerde in een 6 en een bonus van 70%.
Eén beoordeling onder de 6 in de hele lijst resulteerde in "geen bonus".
De eventuele bonus bestond uit een netto maandsalaris bruto. Da's dus ongeveer een half maandsalaris netto.
Om voor die 100% in aanmerking te komen moest je gemiddeld minimaal een 7 hebben.

Terughoudendheid en mindering lijkt me dus een goed voornemen.
Een bonus is een prima stimulans, maar de bedragen kunnen wat mij betreft terug "naar de basis".

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2009 12:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Héél vroeger zette men zich ook voor 100% in zonder bonus. :roll:
Je werkte er, of je werkte er niet.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2009 12:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik heb ooit een werkgever gehad die het presteerde om de budgetoverschrijding van de feestelijke opening van zijn nieuwbouw, te korten op de eindejaarsuitkeringen van het personeel.

Geef mij maar een goed basissalaris. Dan kunnen ze wat mij betreft de bonussen daar steken waar geen zon schijnt.
Een basissalaris telt mee voor pensioenopbouw, ziekengelduitkering, WW, hypotheekaanvraag en noem maar op.
Die eenmalige extraatjes daar heb je weinig aan na afloop van het dienstverband.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 feb 2009 12:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Ik heb ooit een werkgever gehad die het presteerde om de budgetoverschrijding van de feestelijke opening van zijn nieuwbouw, te korten op de eindejaarsuitkeringen van het personeel.


Zo werkt dat heden ten dagen nog.
Ik kan wel een voorbeeld van een -niet echt klein- bedrijf geven.
Jaren achtereen dooie musjes uitdelen, daar zijn werkgevers nog steeds goed in.
Demotivatie is het resultaat.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO