Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 9:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 7:51 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 12 sep 2007 6:32 am
Berichten: 77
Voor de ABN Amro rekeninghouders onder ons:
Door extra gegevens in te vullen kan je binnenkort bij ABN Amro de valutering omzeilen.
http://www.geldenrecht.nl/ad_geld_recht/8414/ABN_Amrorekeninghouder_kan_met_truc_geld_besparen.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2008 1:37 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Bedankt voor de tip! Ben benieuwd wanneer de details van dit trucje bekend worden. Het zou erg fijn zijn als er een oplossing is voor deze moderne vorm van 'diefstal'....

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 10:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 jul 2008 11:34 am
Berichten: 41
Woonplaats: Gelderland
@ Marcel

Kan je het trucje uitleggen? De link werkt niet meer, het artikel is verwijderd. :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 11:16 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
Nu heb ik dit artikel destijds niet gelezen. Maar kan het misschien zijn dat het met SEPA te maken heeft? Ik doe nogal veel zaken met het buitenland, en laatst heb ik van mijn Britse bank per SEPA euros laten overboeken naar mijn current rekening bij ABN AMRO, en wat denk je: totaal GEEN valutering! ik stond er eerst niet zo bij stil, maar het kan gerust dat dit het trucje is, want SEPA voldoet natuurlijk al aan de europese regels die voor het overige europese bankverkeer pas volgend jaar gaan gelden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 11:33 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 03 jun 2008 11:24 pm
Berichten: 74
http://www.geldenrecht.nl/nieuws/8414/ABN_Amrorekeninghouder_kan_met_truc_geld_besparen.html

ABN Amro-rekeninghouder kan met truc geld besparen

ABN Amro-rekeninghouders mogen binnenkort een trucje gebruiken om te voorkomen dat de bank hun geld te lang vasthoudt. Daarmee kunnen de klanten enkele tientjes per jaar besparen.

De rekeninghouders besparen dit geld omdat zij minder rente mislopen. Voor bedrijven kan de winst in de honderden euro’s lopen.

Door het invullen van extra gegevens ‘mogen’ de klanten de regels omzeilen. „Het is wel iets meer werk,’’ stelt woordvoerster Jacqueline Rutten van ABN Amro. „Je moet een nummer en een code extra invullen.’’ Naar die informatie mag de klant zelf op zoek.

„ABN Amro steelt van hun klanten,’’ vindt Edward Bastiani, voorzitter van Stichting Bankrente Terug. „Het is te gek voor woorden dat ik als klant allerlei extra handeling moet verrichten om een achterlijke regel te omzeilen.’’


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 12:21 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
oh het stond er niet eens in :D dan denk ik dat ik em zelf ontdekt heb, inderdaad dmv SEPA. SEPA heeft geen valutering, dus boekdatum is valutadatum. Je hebt dan als extra gegevens het IBAN nodig en de geheimzinnige code waar men over spreekt is waarschijnlijk gewoon de BIC 'code'.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 5:25 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Geldwolf schreef:
oh het stond er niet eens in :D dan denk ik dat ik em zelf ontdekt heb, inderdaad dmv SEPA. SEPA heeft geen valutering, dus boekdatum is valutadatum. Je hebt dan als extra gegevens het IBAN nodig en de geheimzinnige code waar men over spreekt is waarschijnlijk gewoon de BIC 'code'.


Iets meer uitleg is misschien wel handig, misschien aan de hand van een voorbeeldje. Stel dat ik spaargeld wil weghalen bij bv de ATBank en via mijn tegenrekening bij de ABN bij IceSave wil stallen. Bij de ATBank kennen ze alleen het 9-cijferig rekeningnummer van mijn tegenrekening, dus daar gaat de SEPA-truc volgens mij niet op. Dat betekent dat ik bij binnenkomst op de ABN rekening al een dag valutering verlies. Vervolgens boek ik het door naar IceSave. Zou ik dan volgens jou door hier een SEPA overboeking van te maken (dus met de IBAN en BIC-code van de IceSaverekening er bij) geen last hebben van weer een dag valutering bij het wegboeken? Ik ben benieuwd...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 6:51 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
Ja luister, het artikel dat hier wordt aangehaald gaat over een slimme truc waar je valutering mee kan en mag omzeilen, maar vervolgens schrijven die lafaards niet wat de truc dan precies is. Ik doe dus zelf een gok naar wat het wezen kan he :D:D

Maar inderdaad, zoals je het uitlegt is het correct, ik merkte het dus laatst zelf toen ik enkele duizenden euros vanuit Engeland (ik hou een euro rekening bij mijn engelse bank aan) via SEPA naar de ABN amro over liet boeken. En zoals gezegd dus totaal geen valutering.

http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/ ... matie.html

"Voor SEPA boekingen wordt geen valutering toegepast" ; logisch, want dat mag ook niet want het zou in strijd zijn met de SEPA standaard

Het probleem is evenwel bij die spaarrekeningen van ons, dat die een vaste tegenrekening hebben en daarom geen SEPA mogelijkheid hebben. Dat betekent dat van je spaarrekening naar de ABN AMRO je altijd de lul bent. Omgekeerd, als je het IBAN en BIC van je spaarrekening bij je spaarbank zou kunnen bemachtigen, dan zou je dus zonder valutering daarheen kunnen gaan boeken!

Misschien zijn er mensen in de zaal die dat eens willen proberen? En anders wordt het nog gewoon een half jaartje wachten, als ik me niet vergis zijn we over een dikke 5 maanden van die hele valutering af. SEPA is dus zeg maar alvast een voorproefje op de nieuwe regels. Het is dus wel handig als je grote bedragen naar iemands anders rekening moet boeken waarvan je IBAN en BIC hebt :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 8:46 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
via www.ibanbic.nl kan je voor alle nederlandse banken de iban/bic opzoeken/uitrekenen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 8:49 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
IceSave staat daar echter niet bij, het wordt toch tijd om die volgende week een mailtje te sturen met de vraag of we hun BIC en controlecode mogen hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 9:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Geldwolf schreef:
IceSave staat daar echter niet bij, het wordt toch tijd om die volgende week een mailtje te sturen met de vraag of we hun BIC en controlecode mogen hebben.

Kijk bovenaan je rekeningoverzicht
IBAN NL51 LAIS 0786 XXXX XX waarbij ik dus vanuit gegaan ben dat je rekeningnr bij IceSave begint met 0786.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 10:30 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
Nee sorry deze vat ik even niet, waar heb je dat precies gezien? Ik heb de hele Icesave online bank al afgespeurd maar ik kom het niet tegen en ook niet bij rekening overzicht :S

Maar als het klopt dan is het wel goed gezien :D

Dan hoeven we alleen de BIC nog te weten en die zal dan ongetwijfeld iets met LAISNLXX zijn....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 10:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Kijk eens bij rekeningoverzichten en dan op die blauwe button voor de datum klikken.
Daar staat trouwens ook "creditrente tot 30.06.08".

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 11:09 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
goed bezig mensen :) dit moet gaan werken lijkt me zo

Bic is LAISNL21

Wie o wie is de eerste om dit volgende week maandag op de proef te gaan stellen. Als het werkt is het wel een nieuwsberichtje waard denk ik, volgens mij kun je bij de Rabo enzo toch ook wel online een SEPA transfer opzetten? Iemand daar een idee van?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 12 jul 2008 9:01 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Doboy schreef:
Kijk eens bij rekeningoverzichten en dan op die blauwe button voor de datum klikken.
Daar staat trouwens ook "creditrente tot 30.06.08".


Hee, die blauwe button is trouwens nog niet eens zo gemakkelijk aan te klikken!! :oops:

Ik moet echt de muis boven het uiterst bovenste randje houden voordat ik het "handje" krijg, en dus de knop kan aanklikken.

Mijn IBAN begint trouwens met "NL66", niet "NL51"... En de BIC heb *ik* nog niet gevonden!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO