Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 5:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 4:20 pm 
Dubbeltje

12koeto schreef:
hoelang duurt het totdat je de rente krijgt nadat je je rekening hebt opgezegt?

Ik zou zeggen: probeer het uit en laat het ons weten. Ik denk niet dat je hier veel mensen zult vinden die deze rekening al hebben opgezegd. Tenslotte staat deze rekening bij de vrij opneembare spaarrekeningen qua rente nog steeds aan de top, zeker als je er een paar spaarafspraken hebt ingesteld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 10:13 pm 
Kwartje

12koeto schreef:
hoelang duurt het totdat je de rente krijgt nadat je je rekening hebt opgezegt?

opgezegd!
waarom 3x dezelfde vraag stellen of je zelf ook actie kunt ondernemen

zoals al eerder gezegd: mail, chat of bel met Aegon als je het exact wilt weten, dit is heel frustrerend en leidt tot forumvervuiling

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 8:05 am 
2 Kwartjes

Aegon lijkt nog te valuteren voor de overboekingen van de basisspaarpot naar een andere spaarpot. Voor een boeking vanaf een andere bank wordt er blijkbaar niet meer gevaluteerd.
Dit is althans mijn bevinding na wat boekingen op de eerste dagen van november.
Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 10:46 am 
2 Kwartjes

corne_mo schreef:
Aegon lijkt nog te valuteren voor de overboekingen van de basisspaarpot naar een andere spaarpot. ... Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Bij mijn testjes heb ik gezien dat je elke dag rente krijgt, of bij de ene spaarpot of bij de andere.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 7:52 pm 
2 Kwartjes

Je krijgt misschien wel elke dag rente, maar ik heb een bedrag geboekt van de algemene naar een aparte spaarpot. De datum staat aangegeven op 2-11-09. Dit bedrag wordt in de aparte spaarpot pas 3-11-09 rentedragend. Loop ik toch 1 dag de extra rente mis.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 11:37 pm 
2 Kwartjes

corne_mo schreef:
Je krijgt misschien wel elke dag rente, maar ik heb een bedrag geboekt van de algemene naar een aparte spaarpot. De datum staat aangegeven op 2-11-09. Dit bedrag wordt in de aparte spaarpot pas 3-11-09 rentedragend. Loop ik toch 1 dag de extra rente mis.
Ik maak me niet druk over het verlies van 1 dag extra rente. En bij terugboeken wil je natuurlijk ook weer die ene dag die extra rente ? Dat lijkt mij niet redelijk.
Trouwens: pas bij een overboeking van 36500 euro en een extra rente van 1% (het maximum) loop je 1 euro mis (dus bij lagere bedragen en extra rente percentages overeenkomstig minder)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 7:26 am 
2 Kwartjes

Het gaat mij ook niet om de misgelopen rente hoor. Die is dusdanig laag dat die te verwaarlozen is.
Waar het mij om gaat is dat als ik een storting doe vanaf mijn betaalrekening naar mijn AES spaarpot en de datum van de boeking staat op 2-11, dit bedrag vanaf 2-11 rentedragend is in de spaarpot.
Boek ik een bedrag van de algemene spaarpot naar de spaarpot, dan staat de boeking ook op 2-11, maar is pas rentedragend in de spaarpot vanaf 3-11.
Dit vind ik persoonlijk toch verwarrend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 10:23 am 

heeft iemand al eens gecheckt of de saldo toename vergoeding toegekend is voor de maand oktober?

Ik heb namelijk een saldotoename gehad van 1100 euro (ingesteld op 1000 euro, dus 0,25% extra) en toch staat hij op nul.
raar.

Ik heb aegon inmiddels al gemaild, maar nog geen reactie gehad.

Ben benieuwd of het bij meer mensen het geval is.

J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 2:02 pm 
Gulden

Heb op zaterdag 31 oktober een boeking gedaan van spaarpot 1 naar basisspaarpot. Over dat bedrag rente (met toeslag)tot en met 30 oktober in spaarpot 1 opgebouwd en voor 31 oktober de basisrente in de basisspaarpot. Op zondag 1 november boeking van basisspaarpot naar spaarpot 1. Rente (met toeslag) daarvoor opgebouwd in spaarpot 1.
Geen enkele valutering bij boeking tussen de beide spaarpotten waargenomen dus.
En ook voor de saldotoename (over oktober, evenals daarvoor) is (bij mij) een correcte renteopbouw weergegeven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 7:28 pm 
3 Kwartjes

De ballen zijn binnen. Ondanks dat de kleinkinderen supporters zijn van een andere BVO, vinden ze de ballen vet-gaaf.

Profiel  

Berichttitel: Valutering: afgeschaft!
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 11:38 am 
Dubbeltje

Gisteren heb ik (via de Rabobank) een bedrag overgeboekt van MoneYou naar Aegon Eigen Stijl. Ik kan bevestigen dat alle drie de boekingen dezelfde valutadatum hebben (van MoneYou naar Rabo was dat overigens altijd al zo) en zie vandaag aan mijn opgebouwde rente dat de bijboeking bij Aegon ook gisteren al direct rentedragend is geworden. Dat betekent dus dat Aegon inderdaad niet meer valuteert op bijboekingen! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 10:27 pm 
Kwartje

Wie helpt me even verder met mijn vraag over opnemen bij AES:
Het is me even ontgaan en vast al in 1 van de 30 pagina's hiervoor besproken, maar dat wordt flink zoeken :roll:

Voorbeeldsituatie

Fictief minimumsaldo: € 5000,-
Fictieve maandelijkse saldotoename: € 250,-

Stel: ik heb een storting gedaan begin van de rit ad. € 5000,- en 8 maanden maandelijkse toename gerealiseerd waardoor er een saldo staat van € 7000,-.

En: ik ben voornemens de volgende maand een saldo opname te doen tot aan het minimumsaldo (€ 2000,- naar tegenrekening)

Ik weet dan zeker dat ik die aankomende maand niet aan mijn toename-eis zal voldoen, maar moet ik dan in de maand voorafgaand hieraan mijn saldotoename terugzetten op € 0,-?
Dan ontvang ik dus de rente i.v.m. het voldoen aan de minimumsaldo-eis.

Of kan ik sowieso opnemen tot aan dit minimumbedrag en hoef ik dit niet aan te passen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 10:59 pm 

Je hoeft het niet aan te passen. In de voorwaarden (die je kunt lezen als je inlogt) staat dat wanneer je niet aan een voorwaarde voldoet, je de extra rente die bij díe voorwaarde hoort niet krijgt. Dus het lijkt me dat je de extra rente die bij een afspraak hoort waar je wel aan voldoet dus wél krijgt. En ik heb het even nagezocht ook in dit topic en het staat er ook nog in:

Doboy schreef:
Staan los van elkaar.

Citaat:
Wat gebeurt er als ik spaarafspraken Minimumsaldo en Saldotoename heb ingesteld en ik maar aan één spaarafspraak voldoe? U ontvangt dan alleen de extra rente van de spaarafspraak waaraan u voldoet. Bijvoorbeeld: U heeft een minimumsaldo van € 1.000,- ingesteld en een maandelijkse saldotoename van € 250,-. In een maand voldoet u wel aan het minimumsaldo van € 1.000,-, maar u heeft een lagere maandelijkse saldotoename. U ontvangt dan wel de extra rente van de Spaarafspraak Minimumsaldo, maar niet van de Spaarafspraak Saldotoename.

Zodra je de maand erop ook weer die 250 spaart, krijg je ook de extra rente van de spaarafspraak.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2009 9:41 am 
3 Kwartjes

Had rekeningen voor kinderen die parallel liepen. Op dezelfde datum geopend, op dezelfde datum dezelfde bedragen gestort.
De rekeningoverzichten waren exact hetzelfde.
De rekeningen leeggehaald en opgeheven. Aegon heeft op dezelfde dag de rente naar de tegenrekeningen bij dezelfde bank overgeboekt, echter de overgeboekte bedragen waren niet hetzelfde.
Dit is niet de 1e keer dat ik Aegon betrap op een fout m.b.t. de renteberekening, ook is Aegon zijn belofte om de valutadatum in het rekeningoverzicht te vermelden nog steeds niet nagekomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 19 nov 2009 8:25 am 
2 Kwartjes

Ga je wel nog vragen waarom die verschillen er zijn, en laat je ons dat weten ?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]