Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 3:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2009 1:27 pm 
Daalder

Gebruik de Rentetrekker. Die berekent de rente tot op de cent nauwkeurig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2009 1:33 pm 
Daalder

[edit] Heeft iemand een eenvoudige manier om elke maand de rente te berekenen? Ik heb in deze thread een Excel bestand gevonden en een applicatie, maar beiden zijn vrij ondoorzichtig wat ze doen... [/edit][/quote]

Klacht indienen bij de AFM. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2009 1:40 pm 
2 Kwartjes

Doboy schreef:
Gebruik de Rentetrekker. Die berekent de rente tot op de cent nauwkeurig.

Inmiddels gevonden en zal er zo even mee aan de slag. Dank!

[edit] En dat valt nog niet mee... Ik dacht even eenvoudig alle mutaties in te voeren, maar ik krijg de rentewijzigingen sinds juli dit jaar er al niet in... en dat overboeken is ook niet erg intuitief...

Kan ik er in elk geval van uit gaan dat Aegon de rentesom correct berekent als in het rente-overzicht overal het verwachte percentage staat? Dat is nog vrij eenvoudig te controleren tenslotte... [/edit]

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009 8:32 pm 
Dubbeltje

Ben naar aanleiding van het lezen van dit Topic enige weken geleden zojuist ook eens even aan het rekenen geslagen. Ik gebruikte rentetrekker al wel, maar wilde toch ook nog even met mijn eigen reken kunsten de uitkomst controleren.

Op dit moment zit er bij mij een verschil tussen het bedrag dat AEGON vermeld in mijn spaarpot en het bedrag dat ik berekend heb (en rentetrekker berekend). Ik ben benieuwd wat AEGON komende week gaat storten op mijn rekening. Ik vermoed dat het bedrag wat in de spaarpot vermeld staat ook dagelijks wat achter loopt. Echter als dit zo is om ik nog niet helemaal op ht juiste bedrag uit.

Ik zal komende week zien, is het onjuist dan kan ik AEGON wel een mooi overzichtje verstreken met hetgeen wat ik denk dat het wel moet zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 11:56 am 

Zojuist de rentebijschrijving gecontroleerd. Helaas nog geen bijschrijving, niet in de basisspaarpot en ook niet in de aangemaakte spaarpot. Bij de FAQ's is te lezen dat de rente op 1 januari van ieder wordt bijgeschreven, dus het kan vandaag nog gebeuren.

Wel constateer ik bij de aangemaakte spaarpot dat de in 2009 opgebouwde rente nu vermeld wordt als "In 2010 opgebouwde rente" en dat het saldo per 31-12-09 vermeld wordt als "Saldowijziging deze maand". Erg vreemd; een softwareprobleempje ?

De komende dagen maar in de gaten houden. Is deze status a.s. maandag nog steeds niet gecorrigeerd dan er toch maar een telefoontje aan wagen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 6:28 pm 
Kwartje

@bccb

Het is wellicht verstandig de rentebeschrijving van Aegon nog even af te wachten. Volgens de voorwaarden dient de rente op 1 januari te worden bijgeschreven.
Ervaring leert dat soms pas de eerste of tweede werkdag na het nieuwjaar de rente daadwerkelijk wordt geboekt in de maatschappij haar systeem.
Dan wordt netjes bijgeschreven met rentedatum (valutadatum) 1 januari, dus wel zullen zien...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 6:31 pm 

Sommige banken (o.a. ook ASN) storten de rente pas op 5 of 6 januari. Uiteindelijk wel met rentedatum 1 januari, zodat de samengestelde interest met terugwerkende kracht wordt gecorrigeerd. De rente over 2009 loopt dan nog een paar dagen door in 2010, maar wordt uiteindelijk goed gecorrigeerd. Ik zou het telefoontje lekker laten zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 8:20 pm 

Het pas later zichtbaar worden van een rentebijschrijving is mij bekend en wellicht dat Aegon ook met deze systematiek werkt.

Alleen de gegevens vermeld achter "In 2010 opgebouwde rente" en "Saldowijziging deze maand" bevreemden mij. We wachten gewoon eventjes tot maandag en zien dan wel weer verder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jan 2010 11:13 pm 
2 Kwartjes

bccb schreef:
... "Saldowijziging deze maand" ...
In november was het ook zo dat op de 1e van de maand daar een fout (namelijk het hele saldo in de spaarpot) stond vermeld. Een dag later klopte het wel. Misschien gaat het fout wanneer de 1e van de maand geen werkdag is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 1:20 pm 

Is dat in januari niet altijd het geval?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 1:56 pm 
2 Kwartjes

Jawel, maar niet in de andere maanden van het jaar !

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2010 3:21 pm 
3 Kwartjes

Echt waar of treedt Aegon in de voetsporen van MoneYou?

Geachte .................,

Onlangs heeft u AEGON Eigen stijl Sparen afgesloten. Graag willen wij u bedanken voor het vertrouwen in AEGON.

Verbeteren dienstverlening. Omdat wij altijd op zoek zijn naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren, vragen wij u om een online enquête in te vullen.
De enquête bestaat uit negen vragen en kost u slechts twee minuten van uw tijd.

Maak kans op € 450,- spaargeld!
Als deelnemer van de enquête maakt u kans op maar liefst € 450,- spaargeld die wij zullen storten op uw Aegon Eigen stijl Spaarrekening! Wacht dus niet en klik hier om de enquête te starten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 10:57 am 

Net contact gehad met de klantenservice, de rente wordt rond 12 januari
bijgeschreven met valudatum 1 januari. :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 12:21 pm 
Kwartje

zou de rente ook meetellen als saldotoename voor de maand januari ? :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2010 12:24 pm 
Kwartje

Saldotoename door rente telt niet mee.

http://www.aegon.nl/particulier/klanten ... meetelling

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]