Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 30 apr 2024 3:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 9:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
@Borra, In de basisspaarpot? Ik dacht dat de rente altijd in de betreffende pot wordt gestort en aangezien je het over saldotoename hebt, gaat het hier dus over een speciale spaarpot met voorwaarden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2010 10:59 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
Uit de voorwaarden :

De rente die is opgebouwd op de Basisspaarpot wordt eens per jaar op de Basisspaarpot bijgeschreven. De rente die is opgebouwd in een Spaarpot wordt eens per jaar op die Spaarpot bijgeschreven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 1:30 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Het systeem werkt niet foutloos.
Maak naar 3 spaarpotten bedragen over met de juiste omschrijving van de spaarpotten. Ontving slechts 2 i.p.v. 3 e.mails waarin staat dat de bedragen zijn bijgeboekt in de Basisspaarpot terwijl het totale bedrag van de 3 overboekingen wel is bijgeschreven.

Bij de omschrijvingen in het rekeningoverzicht staat vóór de naam van de spaarpotten 2010 waardoor de bedragen niet in de spaarpotten maar in de Basisspaarpot zijn bijgeschreven. Volgens Aegon heb ik dit deze 2010 zelf vermeld. In een afdruk van mijn bankrekening waarop de juiste omschrijving is te lezen, dus zonder 2010, is de medewerkster niet geïnteresseerd.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 4:09 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Rentebijschrijving spaarrekeningen
Op 9 januari 2010 ontvangt u de rente op uw AEGON spaarrekening. Over dit bedrag bouwt u vanaf 1 januari 2010 weer rente op.

Jaaroverzicht AEGON (Junior) RenteRekening, SpaarComfort, Deposito sparen en Zakelijke RenteRekeningVoor uw AEGON RenteRekening, uw AEGON SpaarComfort en uw AEGON Deposito sparen, uw AEGON Junior RenteRekening en uw AEGON Zakelijke RenteRekening ontvangt u vanaf 2010 geen apart fiscaal jaaroverzicht meer. U vindt de gegevens die u nodig heeft voor uw belastingaangifte in de omschrijving van de rentebijschrijving op het eerste rekeningoverzicht van 2010. De gegevens staan in de omschrijving van de rentebijschrijving. U ontvangt dit overzicht uiterlijk in maart.
Jaaroverzicht E-Rekening en AEGON Eigen stijl SparenVoor de E-Rekening en AEGON Eigen stijl Sparen ontvangt u vanaf 2010 geen fiscaal jaaroverzicht meer op papier. U vindt de gegevens die u nodig heeft voor uw belastingaangifte via internetbankieren.
Andere rekeningen, verzekeringen en uw hypotheekVoor alle andere rekeningen, verzekeringen en uw hypotheek ontvangt u wel een (fiscaal) jaaroverzicht.
Nieuwsgierig naar de rente op uw spaarrekening?Als u via internet bankiert, dan kunt u iedere dag van het jaar zien hoeveel rente u al heeft opgebouwd.

Log in of vraag direct toegang aan.
Wanneer ontvang ik de informatie?Wilt u weten wanneer u uw rekeningoverzicht of fiscaal overzicht ontvangt of vanaf wanneer u via internetbankieren de informatie kunt bekijken? In het overzicht ziet u alle data op een rij.

Meer informatie over de rentebijschrijving en het fiscaal overzicht vindt u bij de veelgestelde vragen fiscaal overzicht.


AEGON Bank wenst u ook in 2010 veel grip op uw financiën. Onze nieuwsbrief helpt u daarbij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 4:09 pm 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 6:39 pm
Berichten: 29
Was er al bekend dat de rente per 12 januari wedereom verlaagd wordt naar 2,4% (max 3,4%)? Anders bij deze :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 4:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
S.v.p. eventuele discussies n.a.v. de komende renteverlaging in:
viewtopic.php?f=58&t=4510

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 7:17 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@Karel en Bill,
op de vraag of de rente straffeloos kan worden ogenomen, kreeg ik vandaag dit antwoord


Graag reageren wij op uw e-mail.

De rente die wordt uitgekeerd op uw AEGON Eigen stijl Sparen wordt
gerekend als saldotoename. Als u deze rente opneemt, staat de teller dus
op 0, niet negatief. Het opnemen van de uitgekeerde rente zorgt er dus
niet voor dat u te maken heeft met een korting in de rente, zolang u wel
uw maandelijkse storting doet. U kunt er ook voor kiezen om de rente te
gebruiken voor uw spaarafspraak Saldotoename. Op die manier hoeft u
minder, of misschien zelfs niets, bij te storten om toch te voldoen aan
de spaarafspraak.

Heeft u nog vragen, mail ons gerust.

Met vriendelijke groet,

Ben Jonkman
Klantenservice

Opname kan dus (gelukkig, nu ze naar 2,4% zakken) wel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 7:25 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
We zullen straks als de rente wordt uitgekeerd zien of er sprake is van saldotoename. Het antwoord is in tegenspraak met hun eigen voorwaarden.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jan 2010 7:33 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
BillGates schreef:
@Borra, In de basisspaarpot? Ik dacht dat de rente altijd in de betreffende pot wordt gestort en aangezien je het over saldotoename hebt, gaat het hier dus over een speciale spaarpot met voorwaarden.


De misgelopen rente over november is vandaag gestort in de basisspaarpot. Ik had nl. de betreffende spaarpot opgeheven, dus de rente kon daarin niet meer gestort worden, vandaar. Mijn indruk is, dat Aegon er alles aan doet om dat ingewikkelde spaarsysteem goed te laten verlopen. Het is, dat ze iets meer rente geven dan de anderen, maar ingewikkeld blijft het wel. Je moet voortdurend nadenken wanneer je iets opneemt of overschrijft en controleren of alles nog steeds klopt :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 9:39 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Rente over 2009 is vandaag bij mij bijgeschreven per 01-01-2010.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 10:07 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
De rente is slechts op 3 van mijn 4 rekeningen bijgeschreven met boekdatum 01-01-2010.
Mijn andere banken gaven 01-01-2010 als valutadatum.
Scheelt toch 1 dag!

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 11:30 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Doboy schreef:
We zullen straks als de rente wordt uitgekeerd zien of er sprake is van saldotoename. Het antwoord is in tegenspraak met hun eigen voorwaarden.


De rentebijschrijving wordt inderdaad gezien als saldotoename.

In de opgebouwde rente van dit jaar is de rente over het bedrag van de rentebijschrijving nog niet opgenomen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 1:44 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
@doboy

Uw bericht zou mijn bericht kunnen zijn.
Aan deze kant precies dezelfde constatering.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 2:15 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Na het vrijvallen van mijn deposito's weet ik dus eigenlijk niet zo goed waar ik met m'n geld naartoe moet (jaja, reacties niet nodig), dus ik heb alvast maar een AES rekening geopend. Gisteren de aanvraagformulieren binnengekregen, enkele zaken vielen me op:

- De allereerste zin van de brief luidt:
Citaat:
Fijn dat u heeft gekozen voor [dubbele spatie] bij AEGON Bank N.V.. [dubbele spatie] is dé spaarrekening waarmee u zelf online etc.

(Het lijkt er dus op dat hier twee keer de zinsnede "Eigen Stijl Sparen" is weggevallen, op de plaats van de dubbele spaties).

- Op het antwoordformulier staat:
Citaat:
Zet uw handtekening onder 'Mijn Akkoord'

Hoe ik ook zoek, nergens vind ik een kopje 'Mijn Akkoord'.

Nou ja, niet belangrijk of zo, maar toch wel een teken dat Aegon hier en daar wel 's een detail vergeet. :?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2010 2:48 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Doboy schreef:
... In de opgebouwde rente van dit jaar is de rente over het bedrag van de rentebijschrijving nog niet opgenomen.
Een spaarpotje waar het complete saldo bestaat uit op 1-1 uitgekeerde rente, heeft nog 0,00 (nada, noppes) euro opgebouwde rente. Wanneer de bijgeschreven rente wel vanaf 1-1 meetelt moet dat ongeveer een kwartje zijn. Ik zal later nog maar eens kijken of dat gecorrigeerd wordt.

Update (10-01): inmiddels gecorrigeerd, opgebouwde rente is nu berekend.


Laatst bijgewerkt door appeltje op zo 10 jan 2010 10:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO