Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 8:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 9:30 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Nadat een gemaakte afspraak tijdens een chat niet door Aegon is nagekomen, is voor mij de maat vol. Rekening leeggehaald en verkast naar een Profijtrekening, in ieder geval de komende 3 maanden 3%.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 8:10 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Majoor Kees schreef:
Rente over rente is inmiddels ook bijgeschreven

Doboy schreef:
Ik heb het gezien, echter bij mij met valutadatum 2 januari (net als bij Linn)
Klopt, als je de tot op heden over 2010 opgebouwde rente narekent, valt op dat Aegon op 1 januari geen rente vergoedt over de per die datum bijgeschreven rente 2009. De rente opbouw daarover start pas per 2 januari. Ze bestelen hun klanten dus simpelweg. Per rekening gaat het niet om een groot bedrag, maar macro besparen ze dus over de totale rentesom 2009 een dag rentevergoeding in 2010. Gewoon witte boorden criminaliteit. Deden ze ook al bij hun spaarbeleg rekeningen en kan dus niet door op een foutje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 9:31 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Is het niet zo dat de getoonde opgebouwde rente bij AES altijd een dag achter loopt ? maw de rente die je nu ziet is dus berekend tot gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jan 2010 10:02 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
Blikoortje schreef:
Klopt, als je de tot op heden over 2010 opgebouwde rente narekent, valt op dat Aegon op 1 januari geen rente vergoedt over de per die datum bijgeschreven rente 2009. De rente opbouw daarover start pas per 2 januari. Ze bestelen hun klanten dus simpelweg. ...
Zo zie ik het dus niet, want in mijn geval: In spaarpot A is de rente op 1 januari bijgeschreven, op 9 januari heb ik de rente naar spaarpot B overgeboekt (waardoor het saldo in spaarpot A nul werd). Bij narekenen blijkt dat ik in spaarpot A 7 dagen rente heb gekregen, dus op 2,3,4,5,6,7 & 8 januari. Wanneer de bijboeking van de rente zo laat mogelijk op 1 januari gebeurt, en de overboeking van de rente zo vroeg mogelijk op 9 januari, dan is het niet meer dan terecht dat ik 7 dagen rente opbouw. (en nauwkeuriger dan per dag wordt de rente niet berekend)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jan 2010 11:07 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Van mijn banken is Aegon de enige waarbij de valutadatum niet gelijk is aan de boekdatum. Ondanks meerdere toezeggingen heeft Aegon dit nog steeds niet gewijzigd.
Voor een klant is het een gering verschil maar voor Aegon is dit over het totaal aantal overboekingen op alle spaarrekeningen jaarlijks een fors bedrag.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010 1:08 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
appeltje schreef:
Zo zie ik het dus niet, ..............7 dagen rente heb gekregen, dus op 2,3,4,5,6,7 & 8 januari. Wanneer de bijboeking van de rente zo laat mogelijk op 1 januari gebeurt, en de overboeking van de rente zo vroeg mogelijk op 9 januari, dan is het niet meer dan terecht dat ik 7 dagen rente opbouw. (en nauwkeuriger dan per dag wordt de rente niet berekend)
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening natuurlijk, maar dit vind ik wel een héél merkwaardige. Het renterecht over 2009 ontstaat in mijn zienswijze op 1 januari 2010 te 0.00 uur en dat betekent dat het recht op rente óver die rente op dat tijdstip begint. De bank is dus óók op 1 januari rente verschuldigd over die vrijgevallen rente, ongeacht het tijdstip waarop zij die feitelijk bijschrijft. Daarover aangesproken, beweert (de medewerker van) Aegon dat dat ook gebeurt, maar de werkelijkheid is anders. Ze gaan het (voor de zoveelste keer) uitzoeken. Het heeft niets te maken met een dag achterlopen in het zichtbaar zijn van de renteopbouw of zoiets, het is gewoon hun methodiek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2010 11:24 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Majoor Kees schreef:
Saldotoename door rente telt niet mee.

http://www.aegon.nl/particulier/klanten ... meetelling


Het door mij geplaatste antwoord op de vraag of bijgeschreven rente ook meetelt voor de saldotoename is inmiddels door een wijziging in de voorwaarden achterhaald.
Deze rente telt dus mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2010 6:15 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Majoor Kees schreef:
Deze rente telt dus mee.
Bedankt voor de tip (dat de voorwaarden zijn gewijzigd). Ik heb de rekening pas een week (na het vrijvallen van een aantal deposito's), en volgens mij stond vorige week nog in de voorwaarden dat de rente niet meetelt. Weet je toevallig per wanneer dit veranderd is?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2010 8:28 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Dat weet ik ook alleen bij benadering.
Mijn vorige bericht hierover dateert van 4 januari, toen stond het nog in de voorwaarden.
Bij de berichten over dit onderwerp is door @florijn gereageerd op 7 januari, hij had kennelijk vragen gesteld bij Aegon en kreeg het volgende antwoord:


quote="florijn"]@Karel en Bill,
op de vraag of de rente straffeloos kan worden ogenomen, kreeg ik vandaag dit antwoord


Graag reageren wij op uw e-mail.

De rente die wordt uitgekeerd op uw AEGON Eigen stijl Sparen wordt
gerekend als saldotoename. Als u deze rente opneemt, staat de teller dus
op 0, niet negatief. Het opnemen van de uitgekeerde rente zorgt er dus
niet voor dat u te maken heeft met een korting in de rente, zolang u wel
uw maandelijkse storting doet. U kunt er ook voor kiezen om de rente te
gebruiken voor uw spaarafspraak Saldotoename. Op die manier hoeft u
minder, of misschien zelfs niets, bij te storten om toch te voldoen aan
de spaarafspraak.


Ikzelf had rond 12 januari al gezien dat de rente toegevoegd was aan de saldotoename, maar dat met een korreltje zout genomen, met het idee van, ze veranderen dat nog wel.
Maar ik vindt het wel goed zo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 jan 2010 12:08 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ze hebben de voorwaarden dus aangepast aan de logica. Hebben ze toch ingezien dat ze fout zaten door het aanvankelijk niet als saldotoename te rekenen. Het was anders ook niet uit te leggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 jan 2010 7:54 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 5:06 pm
Berichten: 15
Het lukt me wel om in te loggen op ESS maar dan krijg ik vervolgens een foutmelding en m'n spaarpotjes niet te zien :( :roll:
Iemand anders ook dat probleem?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 jan 2010 11:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
yep. ze zijn zeker weer bezig met onderhoud....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 12:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Ja, dat zal wel.
De invulvelden om in te loggen zijn ook verschoven t.o.v. elkaar.
En mijn beloning in de vorm van extra rente voor de afgesproken saldotoename over januari is ook niet toegekend, alhoewel dat wel wel zal moeten!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 6:15 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Majoor Kees schreef:
En mijn beloning in de vorm van extra rente voor de afgesproken saldotoename over januari is ook niet toegekend, alhoewel dat wel wel zal moeten!


Ook bij mij is dit niet toegekend :evil: maar weer een mail verzonden aan ze..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2010 7:51 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ge-alarmeerd door bovenstaande berichten, heb ik ook even ingelogd. Bij mij klopt de extra rente voor minimum saldo en saldotoename nu wel. Blijft raar, waarom het bij de een wel en bij de ander niet klopt. Bij mij klopte het vorige maand niet, nadat ik een spaarpot had opgeheven. Nu heb ik de betreffende spaarpot in tact gelaten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO