Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 19 maart 2024 1:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 5:06 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Volgens mij maken jullie het veel moeilijker dan het is.
Je maakt twee spaarpotten (bv "even" en "oneven")
De eerste van de "even maand" maak je alles over naar "even", enz.
Als je saldo meer bedraagt dan 1000 Euro heb je continu een extra rente van 0.31%, het kan ook meer zijn.
Bovendien is het bedrag boven 1000 Euro (+ je eventuele minimumbedrag) steeds "vrij opneembaar".
Alle eventuele bijstortingen leveren de hoogst mogelijke rente op (binnen AES).
Eén restrictie: Je mag geen opnamekosten hebben ingesteld. Heeft iemand dat eigenlijk gedaan ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 8:54 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 528
Inderdaad... dat is nog makkelijker...

(het wachten is er nu op dat Aegon deze truuk gaat tegenwerken... en dat iedereen AES dan ineens minder de moeite waard vindt en weg is ;) )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 1:26 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
En denk je dan dat die computers van Aegon dat volgens jullie plan uitvoeren?
Ik ben ruim binnen alle voorwaarden gebleven, maar zit na mijn klacht toch nog steeds te wachten op mijn bonusrente over januari!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 2:20 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
elsinga schreef:
... (het wachten is er nu op dat Aegon deze truuk gaat tegenwerken... en dat iedereen AES dan ineens minder de moeite waard vindt en weg is ;) )
Zij (ik neem even aan dat er team van medewerkers verantwoordelijk is) hebben de voorwaarden opgesteld. Ik zou het een beetje kinderachtig vinden wanneer ze opeens de regels zouden aanpassen, wanneer ze ontdekken dat een percentage van hun klanten wat slimmer (of meer berekenend) is dan waar zij rekening mee hebben gehouden.

Daarnaast: ik heb al enige tijd de voorwaarden in mijn voordeel gebruikt, en op die manier staat er toch wel een aanzienlijk bedrag "vast" op mijn rekening, Het zal de bank niet boeien of het geld tussen de spaarpotjes heen en weer wordt geschoven, het gaat hen waarschijnlijk alleen om het totaal gespaarde bedrag. Wanneer zij de saldo-toename-voorwaarde zouden laten gelden voor de totale inleg heeft het verschillende-spaarpotjes-idee geen betekenis meer.

En: het komt bij verzekeraars vaker voor dat het bedrijf de voorwaarden in het nadeel van de klant uitlegt, nu is het eens een keer andersom.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 08 feb 2010 5:25 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Majoor Kees schreef:
............Ik ben ruim binnen alle voorwaarden gebleven, maar zit na mijn klacht toch nog steeds te wachten op mijn bonusrente over januari!
Ach, je bent niet de enige. Dit is een maandelijks terugkerend euvel bij deze rekeningsoort. Tot dusver is het nog altijd weer goed gekomen, al duurt het soms tot halverwege de maand eer de correctie over de voorafgaande maand is uitgevoerd. Niet te druk over maken zou ik zeggen, maar wél goed blijven controleren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 2:27 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 528
Bij mij is het rentepercentage nog elke maand netjes datgene geweest dat het zou moeten zijn. Bedragen heb ik niet nagerekend, maar dat zou dan ook moeten kloppen.

Heb ik nu mazzel of doen jullie dan meer ingewikkelde dingen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 6:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Doboy schreef:
Majoor Kees schreef:
@doboy
Rente over rente is inmiddels ook bijgeschreven

Ik heb het gezien, echter bij mij met valutadatum 2 januari.( net als bij Linn)

Na een klacht van mij zie ik dat de rente nu met valutadatum 1 januari is bijgeschreven. Bij jullie ook?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 feb 2010 8:10 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Ik heb daar nooit opgelet, maar ik heb 2 februari nog een overzicht van alle transacties gedownload, en daar staat de rente bijgeschreven op 1 januari.
Maar ik vindt het wel droevig ( en dat is nog netjes uitgedrukt ) , dat je steeds alles moet controleren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 12:14 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 528
Ik heb nog nooit hoeven klagen en toch is ook bij mij de rente op 1-1-10 bijgeschreven. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 1:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Vooralsnog gaat het goed, ik contoleer vrijwel dagelijks de opgebouwde rente en dat klopt nog steeds, ik hef de eerste dag van de maand meestal een spaarpot op en ontvang de opgebouwde rente maandelijks, je mist dan over 1 dag de extra rente, maar ik heb wel telkens mijn hele tegoed weer vrij, en saldotoename is telkens ook maximaal.

Met een saldo van 10K kom je dan toch op 2.81% en bij 25K 2.85% blijft netjes ten opzichte van de andere banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 7:23 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Kniertje schreef:
... Met een saldo van 10K kom je dan toch op 2.81% en bij 25K 2.85% ...
10K => 2.79%,
25K => 2.83%,
50K => 2.85% (ook goed)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 7:38 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
@appeltje

Zie mijn uitleg hier boven om je rente maandelijks te ontvangen, dat levert omgeveer 0.02% extra op aan rente op rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 8:37 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
elsinga schreef:
Ik heb nog nooit hoeven klagen en toch is ook bij mij de rente op 1-1-10 bijgeschreven.
En dat is nou precies de truc van Aegon........maar de rentevergoeding over die op 1 januari bijgeschreven rente startten ze pas op 2 januari. Doboy: daarom ben ik benieuwd of je de aanpassing ook terugziet bij de opgebouwde rente. Het zal (waarschijnlijk) om hooguit enkele 'dubbeltjes' gaan, maar het moet wel verschil maken........
Ik heb nog geen antwoord van ze gekregen, in de ontvangstbevestiging van mijn vraag om uitleg geven ze zichzelf drie weken voor de respons.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 10:12 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
@Blikoortje: ik zie de aanpassing inderdaad terug in de opgebouwde rente. Eerst kwam ik een paar dubbeltjes tekort en nu klopt het weer tot op de cent nauwkeurig. Ik ben benieuwd of deze aanpassing ook bij anderen is doorgevoerd, het lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat het alleen bij mij is veranderd.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2010 11:37 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Kniertje schreef:
@appeltje
Zie mijn uitleg hier boven om je rente maandelijks te ontvangen, dat levert omgeveer 0.02% extra op aan rente op rente.
Met rente-op-rente-door-maandelijks-spaarpot-op-te-heffen kom ik de volgende percentages (uitgaande van respectievelijk 10K, 25K & 50K minimaal saldo en 1000 saldotoename) :
10K => 2.79% wordt: 2,826 % = 3,60 euro op jaarbasis extra rente-op-rente (bij 10K)
25K => 2.83% wordt: 2,867 % = 3,70 euro op jaarbasis extra rente-op-rente (per 10K) = 9,25 euro (bij 25K)
50K => 2.85% wordt: 2,888 % = 3,80 euro op jaarbasis extra rente-op-rente (per 10K) = 19,00 euro (bij 50K)

misschien toch maar maandelijks spaarpotjes opheffen :!:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO