Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 7:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 4:07 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Omdat mijn renteberekening van de Basisspaarpot een ander bedrag opleverde dan de opgave van Aegon, had ik om een specificatie gevraagd.
Vandaag heb ik die ontvangen, Aegon valuteert in de Basisspaarpot 2 dagen. Dit i.t.t. de Spaarpot waar slechts 1 dag wordt gevaluteerd.

Op 11 juni heb ik het antwoord van Aegon op mijn vraag over de boek- en valutadata van de Basisspaarpot op het forum gezet.
Waarom de overzichten van de Basisspaarpot en de Spaarpotten niet hetzelfde zijn, begrijp ik niet. Dat Aegon dit pas na mijn e.mail heeft opgemerkt, betwijfel ik.

Enkele weken geleden heb ik mijn saldo van de Basisspaarpot overgezet naar een Spaarpot en daarna nog een bedrag rechtstreeks in deze Spaarpot gestort.
Vandaag klopt mijn renteberekening in die Spaarpot op de cent nauwkeurig met de online-opgave van Aegon.
Er zijn ook geen verschillen tussen de door mij en Aegon gehanteerde boek- en valutadata.

Ik adviseer spaarders niet eerder gebruik te maken van een Basisspaarpot voordat het overzicht en de renteberekening hetzelfde zijn als in de Spaarpot.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2009 10:32 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik heb zo'n spaarrekening geopend, maar het sparen bij Aegon lijkt me toch wel erg ingewikkeld worden op deze manier. Ik vraag me af of ik er gebruik van ga maken. Of misschien is het het beste om maar meteen een nieuwe spaarpot aan te maken met wat voorwaarden en dan alleen daarin bijstorten en er verder niet meer naar omkijken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2009 12:28 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Het is erg ingewikkeld !

Ik dacht, gewoon de voorwaarden niet zo scherp zetten en uiteraard geen onaantrekkelijk optie inbouwen dat opnemen weer een percentage moet kosten, maar dat is het dus niet. Ze werken met een basispot en een spaarpot, volgens mij moet je er echt elke maand achteraan.

En dat vind ik van de gekken, en ik ben nog niet gek geloof ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2009 1:09 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@stuiver
Ik zal het je nog sterker vertellen.
Ik lees wel mee, maar ik heb geen idee hoe dat gedoe daar in elkaar steekt.
Simpelweg omdat ik van mening ben dat hoe ingewikkelder de spelregels, des te sneller grijp je er als klant (toch) naast.
En aan een secretaresse om dat allemaal voor mij bij te houden ben ik nog niet toe. :wink:
Dan maar liever evt. een paar tiende (?) procenten minder, met een doodgewone recht op en neer rekening.
Trouwens, zodra ergens het woord boeterente valt heeft het mijn belangstelling sowieso al niet meer.
Goocheltrucs zijn meer iets voor op TV, in een kroeg of theater.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2009 8:52 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Op zich werkt het systeem vrij aardig. Het nadeel is wel dat voor de volle 1% extra rente je een hoge opnameboete in moet stellen. Zonder opnameboete kun je tot max. 0,5% extra rente krijgen. Als je iedere maand automatisch spaart voor (veel) later bijvoorbeeld kun je dus al iets profiteren zonder iedere maand achter de rekening aan te gaan.
Overboeken kan rechtsstreeks naar de aangemaakte spaarpot en je hoeft dus niet bij Aegon zelf de overboeking van de basisspaarpot (altijd vast percentage, geen instelmogelijkheden) naar de aangemaakte spaarpot te boeken.
Als je ze maandelijks automatisch spaart stel je 1x de maandelijkse verhoging in en als je er eens aan denkt het minimum saldo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2009 11:03 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
Ik ben wel blij dat de voorwaarden ingewikkeld zijn. Hierdoor zullen maar weinig mensen deze rekening openen, komt er dus weinig geld binnen en blijft de rente voor mij misschien nog wel een tijdje hoog.

@corne_mo: het rechtstreeks overboeken naar de aangemaakte spaarpot is bij mij 1x misgegaan hoewel ik alles goed gedaan heb. Het is dus altijd verstandig om te controleren of de boeking wel in de juiste spaarpot is terechtgekomen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2009 11:05 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Paul209 schreef:
Ik lees wel mee, maar ik heb geen idee hoe dat gedoe daar in elkaar steekt.
...............
Dan maar liever evt. een paar tiende (?) procenten minder, met een doodgewone recht op en neer rekening.
Laat je ook weer niet té snel afschrikken, Paul. Je kunt deze rekening ook als - zoals jij het noemt - 'recht op en neer' rekening gebruiken, zonder enige voorwaarde en dagelijks opvraagbaar. Dan krijg je de basisrente, nu 4% en dat is op dit moment toch het maximaal haalbare met die condities. Gewoon zelf alle bijboekingen in de hand houden (dus geen incasso afgeven) en er lijkt me geen vuiltje aan de lucht.
Een hoger rendement in ruil voor retourrente hóef je immers niet instellen. En als je wél een afspraak zou maken over (één van) de beide andere mogelijkheden en die vervolgens niet correct nakomt, val je die maand hooguit terug op de basisrente, minder krijg je in geen geval. Aanvankelijk keek ik zelf ook nogal sceptisch tegen dit Aegonproduct aan, maar voor dagelijks opvraagbaar geld valt het rendement (op dit moment) moeilijk elders te evenaren (op een nog te openen product)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 28 jun 2009 9:51 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Ik zie nog al wat negatieve reacties.
Ik ben een zeer actief en een vrij groot spaarder. Voor mij is de Eigen stijl (los van deposito's) momenteel de best renderende rekening (en inderdaad maar hopen dat dit zo blijft). Zonder condities nog steeds een van de weinigen met 4% basis. Ik doe niet aan opname kosten en dat hoeft ook niet.
Door €100 of meer per maand bij te schrijven (doe ik automatisch vanaf Intenet bankieren) en boven een flink bedrag te blijven zit je al snel aan 4,4%, direct opneembaar. Dat krijg ik dus nergens.
Ik ben actief geweest bij de "buitenlandse" banken maar daar praktisch weg (ook bij DSB trouwens).
Dit is bovendien de rekening die mij het meest aanspreekt juist door de flexibiliteit.
Nadat je wat bijstort, direct in de betreffende spaarpot, krijg je keurig een email ter bevestiging.
Is bij mij altijd goed gegaan.

Wat nog mooier zou zijn is de mogelijkheid per maand of kwartaal rente uitbetaald te krijgen. Dat had ik voorgesteld maar dat is inmiddels afgeschoten.
Des al niettemin. Een mooie rekening. Een beetje een "de klant is koning gevoel", en dat tref ik maar weinig bij banken.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 9:16 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
piet_pecunia schreef:
Een mooie rekening. Een beetje een "de klant is koning gevoel", en dat tref ik maar weinig bij banken.

Vraag een specificatie van de opgebouwde rente, vergelijk de valutadata met de data in het rekeningoverzicht en reken zelf de rente uit.

Een bijschrijving in de Basisspaarpot krijgt een valutadatum van 2 dagen later dan de boekdatum.
Slechts één voorbeeld: storting met boekdatum 22-4 en valutadatum 24-4.
Dat tref ik nu bij geen bank aan!

Bij een bank die na kritische vragen toegeeft dat er fouten in het rekeningoverzicht staan en per e.mail bevestigt deze fouten te herstellen, krijg ik vermoedelijk een ander "klant is koning gevoel" dan jij bedoelt.

P.S. Jaren geleden rekende ik op dezelfde manier de rente van mijn BonusSpaarrekening bij ABN.AMRO uit. In de paar jaar dat ik daar klant was heb ik 3 keer vastgesteld dat er een kleine honderd euro over één kwartaal !!! te weinig rente was uitgekeerd.
De bank gaf mij gelijk, met mijn rekenmethode was en is nog steeds niets mis.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 10:12 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
4% MoneYou of 4,3% Aegon Geen Stijl Sparen maakt toch zo'n 8% verschil.

Het Bonus Sparen, ja, dat heb ik jaren gedaan bij Rabo. Tot ik enthousiast werd over andere banken, zoals Akbank en Credit Europe. In al mijn enthousiasme heb ik dus halverwege maart mijn hele spaarsaldo overgeboekt en dus voor een heel kwartaal de bonusrente laten liggen.

Men maakt wat fouten in het leven :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 11:43 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
@stuiver: bij 1,2% VRH is het verschil zelfs 11%. Een dergelijke loonsverhoging laat je toch ook niet liggen?

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 1:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
stuiver schreef:
Aegon Geen Stijl Sparen

Is dat weer een andere dan ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 2:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Geen stijl mag je -denk ik- scharen onder een woordgrap.
Er bestaat ook een website met die naam, waar actualiteiten doorgaans ietwat luchtig besproken worden, waarbij vaak niets of niemand gespaard wordt.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 3:29 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Als er bij Geen Stijl niets wordt gespaard, dan kan je inderdaad beter terecht bij Aegon Eigen Stijl Sparen, dan bij Aegon Geen Stijl Sparen.. :mrgreen:

afbeelding: http://www.jouwuitvaart.info/blog/wp-content/uploads/2008/11/gerrit_zalm_336.jpg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 3:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Doboy schreef:
@stuiver: bij 1,2% VRH is het verschil zelfs 11%. Een dergelijke loonsverhoging laat je toch ook niet liggen?


Ik neem nu dus aan dat u uw tegoeden bij MoneYou inmiddels hebt toevertrouwd aan Aegon Eigen Stijl Sparen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO