Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 9:09 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
***verwijderd***

[WD]


Laatst bijgewerkt door WitteDuif op za 18 jul 2009 10:32 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 10:30 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Koolmees kent de voorwaarden en vraagt naar de praktijk.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 4:50 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Nog geen ervaring met geld terughalen,
Wel had ik het minimumbedrag verhoogd en was ik vergeten de storting te doen.
Dan zie je in het renteoverzicht dat je voor de periode dat je afgesproken had om hoger te staan , maar dat niet gedaan hebt, meteen terugvalt naar de 4% basisrente.
In dit geval had ik in mei eerst 13 dagen een rente van 4,24%, toen 8 dagen 4% en tenslotte de rest van de maand (toen ik de storting wel gedaan had) de 4,30% die bij het minimum hoorde.
Dus oppassen dat je het hogere minimumbedrag pas instelt als het geld er al op staat, maar dan wel direct!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2009 7:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
florijn schreef:

In dit geval had ik in mei eerst 13 dagen een rente van 4,24%, toen 8 dagen 4% en tenslotte de rest van de maand (toen ik de storting wel gedaan had) de 4,30% die bij het minimum hoorde.

Valt me eerlijk gezegd nog mee dat je de eerste 13 dagen toch nog 0,24% extra kreeg. Ik had verwacht dat je vanaf het begin van de maand geen extra rente zou krijgen.
Citaat:
Is het saldo in uw spaarpot lager dan het nieuwe bedrag dat u voor de Spaarafspraak Minimumsaldo heeft ingesteld, dan ontvangt u vanaf het begin van die maand geen extra rente.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 jul 2009 8:43 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Zo, ik ben ook aan het schuiven gegaan met de schuifjes, en nu nog even met de centjes.

Van 3,50% bij MY naar 4,30% bij Aegon, toch weer leuk :D

En het zag er niet zo moeilijk uit. Bij de overboeking heb ik als omschrijving "Spaarpot 1" mee gegeven. Als dat niet werkt komt het in de basisspaarpot. Het enige dat ik in dat geval nog hoef te doen is een maandelijkse overboeking (lees doorboeking) naar "Spaarpot 1" in te stellen.

Ziet er tot zover best goed uit bij voorwaarden waar ik mee overweg kan.

Misschien val ik sommige maanden iets terug, maar dat is niet erg. Aegon zit met zijn basisrente al ruim boven de andere banken momenteel. Natuurlijk, het is de vraag hoe lang het duurt. De tijd zal het leren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2009 3:41 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Daar ben ik ook mee bezig. Weg bij MY en naar EigenStijl (4,4%). Ik ga waarschijnlijk toch ook maar wat vast zetten bij ATB.
Daar had ik alles weg. Nu met die 0,25% bonus 4% op een jaar en 4,5% voor twee jaar vast. Maandelijks rente!
Het blijft gokken maar toch.
Ik heb nog even met MY gemaild maar dat schijnt 3 dagen te moeten duren. Net gebeld maar er zijn geen uitzonderingen 3,5%. Ok geen interesse om een minimum saldo te hanteren. 1 Jaar vast 2,5% AAAHHHHH....

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2009 10:47 pm 

Geregistreerd: di 14 jul 2009 7:34 pm
Berichten: 11
mijn ervaring:
ik boek van mijn rabo betaal rek. op zaterdag 18 Juli 10 euro naar Aegon eigen stijl sparen (naar basisspaarpot). dit gaat meteen van mijn rabo rek. af!

ik log vandaag 21 juli in bij aegon en zie :

20-07-2009 EERSTE STORTING

ik ga bellen met Aegon over wanneer ik rente ga krijgen.
antwoord = eerste rentedag is 22 Juli (een verhaal van: het is bij Equens?? binnen en gaat naar Aegon op 20 juli, "verwerken" op 21 Juli en valutadatum 22 Juli). Ze begrijpen niet waarom de datum van 20 Juli er staat. maar 22 Juli zou wel kloppen volgens hun. ze gaan het uitzoeken waarom er 20 Juli staat. ik krijg steeds een verhaal dat je geld 'een paar dagen' bij je eigen bank of Equens kan liggen voordat het bij Aegon binnenkomt.

dit staat in hun voorwaarden :

Voor een storting op een AEGON Rekening geldt als Valutadatum de dag volgend op de dag waarop het geld door Equens, of een instelling die gelijksoortige diensten aanbiedt, met AEGON wordt verrekend.
Voor een opname van een AEGON Rekening geldt als Valutadatum de dag voorafgaand aan de dag waarop het geld door Equens, of een instelling die gelijksoortige diensten aanbiedt, met AEGON wordt verrekend

----------------

klopt het dat dit vanaf 1 november wettelijk niet meer mag? (het valuteren)

bij AKbank is het storten altijd meteen de volgende dag zichtbaar en loopt de rente.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2009 12:46 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
deboer85 schreef:
bij AKbank is het storten altijd meteen de volgende dag zichtbaar en loopt de rente.

Overboekingen tussen Rabobank en MoneYou zijn zelfs meteen dezelfde dag zichtbaar: als ik op de ene rekening 's morgens een overboeking doe is die aan het einde van de middag op de andere rekening bijgeschreven. Als overboekingen van en naar andere banken trager gaan ligt dat dus in ieder geval niet aan de Rabobank of aan Equens...

Ik vind trouwens dat Aegon het met die valutering wel erg bont maakt. Een overboeking die ik daar op donderdagavond klaargezet heb voor de vrijdag werd bij Aegon namelijk inderdaad op vrijdag afgeschreven (vermoedelijk met als onzichtbare valutadatum de donderdag?), maar verscheen pas op maandagmiddag op mijn Rabo-rekening. Nu was het gelukkig maar een testoverboeking van €5, dus van de gemiste rente hoef ik niet wakker te liggen, maar ook bij deze bank geldt dus: in ieder geval geen overboekingen doen rond het weekend. En dat kan bij een snelle bank als MoneYou dus gewoon wel. Maar ja: Aegon moet die hogere rente blijkbaar toch ergens terug mee verdienen... :|


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2009 8:45 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
@deboer85

Lees mijn berichten op pagina 5.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2009 11:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Bij Aegon Eigen stijl krijg je gratis geld als je meer dan 600.000 op je rekening hebt staan.
Je stelt een toename van 50 euro per maand in. 600 euro per jaar. Dat levert dan 0.1% extra rente op. Minimaal 600 euro per jaar. Dus krijg je vanaf 6 ton meer extra dan dat je "kwijt" bent. Oftewel met de extra rente financieer je je optie van extra rente.
:)

My name is BillGates


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2009 12:34 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
@BillGates
Nice :mrgreen:
Eh, even snel ergens 6 ton vandaan schrapen :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2009 12:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
BillGates schreef:
Bij Aegon Eigen stijl krijg je gratis geld als je meer dan 600.000 op je rekening hebt staan.
Je stelt een toename van 50 euro per maand in. 600 euro per jaar. Dat levert dan 0.1% extra rente op. Minimaal 600 euro per jaar. Dus krijg je vanaf 6 ton meer extra dan dat je "kwijt" bent. Oftewel met de extra rente financieer je je optie van extra rente.
:)

My name is BillGates


Ik weet niet of ik voor 500K boven de garantieregeling bij aegon 0,1% rente extra wil hebben!
wel leuk verzonnen trouwens

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jul 2009 8:53 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ik zit momenteel net boven de garantiegrens bij Aegon. Als de komende cijfers meevallen( en de spaarrente hoog blijft) ben ik van plan hier ruim boven te gaan. Tot oktober vorig jaar keek ik eigenlijk nooit naar de garantiegrens, alleen bij de 'buitenlandse' banken en DSB bleef ik voor de zekerheid eronder zitten.
Het renteverschil met de andere banken is nu dusdanig, momenteel minimaal 0,72%, dat ik het garantiestelsel voor lief wil nemen. En omdat de koersen van aandeel en obligaties Aegon de laatste tijd flink zijn gestegen zit het met de kredietwaardigheid volgens mij wel goed. Wilden ze niet 1 miljard van de staatssteun aflossen?
Bovendien, mochten er weer nieuwe onheilsberichten komen, het geld boven de garantiegrens is zo weer weggeboekt.

_________________
Luister naar dj doboy


Laatst bijgewerkt door Doboy op wo 29 jul 2009 11:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2009 6:12 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
Zojuist de Aegon nieuwsbrief ontvangen.

De basisrente voor eigen stijl sparen gaat per 3 augustus omlaag naar 3.75 %


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2009 6:45 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Dan bedraagt per 3 augustus a.s. het maximum voor eigen stijl sparen met alle voorwaarden 4,75%. Dit maximum wordt alleen verkregen bij een saldo vanaf 250.000 euro, 1% opnamekosten en een saldotoename van 1000 euro per maand. Voor sparen boven het maximum van de garantieregeling zijn dat nogal wat voorwaarden.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO