Citaat:
Volgens mij moet je een halve professor zijn voor dat Eigen Stijl Sparen.

Voor mij: dan maar minder, maar ook minder kopzorg.
Des te minder ingewikkelde regeltjes, des te minder valkuilen waar je vroeg of laat toch een keer in valt.
Klopt Paul, maar de tijd dat iedereen altijd wel goed zat bij één en dezelfde bank ligt intussen ver achter ons. Zojuist heeft nog iemand over dit onderwerp een boek laten verschijnen, getiteld "Blauw Bloed". Hij waarschuwt er terloops voor, dat niet alleen klanten van banken nu en in de toekomst alerter zullen moeten zijn. Ook in het geval van telecomaanbieders, energieleveranciers en zelfs in het openbaar vervoer zullen mensen er aan moeten wennen dat het niet meer de klant is die centraal staat.
Naar mijn mening gaat jouw stelling ook voor 100% op als je een telefoonabonnement wilt afsluiten, of kun je me zonder aarzelen het goedkoopste abonnement aanwijzen, zonder valkuilen ?
Langzaam maar zeker gaat hetzelfde op voor de energieleveranciers.
Eigenlijk valt Eigen Stijl Sparen nog wel mee. Zie het als een vingeroefening voor als je binnenkort een keer met het openbaar vervoer wilt gaan reizen.
Anderen geven het ook al aan, en volgens mij is het waar:
Voor een vrij opneembare spaarrekening (zonder voorwaarden) krijg je nergens een hogere rente, dus ook degenen die er niet voor gestudeerd hebben, zijn momenteel het beste uit bij AES.