Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 10:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2009 11:28 pm 
Vijfje

Volgens mij moet je een halve professor zijn voor dat Eigen Stijl Sparen. :mrgreen:
Voor mij: dan maar minder, maar ook minder kopzorg.
Des te minder ingewikkelde regeltjes, des te minder valkuilen waar je vroeg of laat toch een keer in valt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 jul 2009 11:42 pm 
Daalder

@WitteDuif: De maandelijkse saldotoename kun je nu al instellen. Als je morgen het minimumsaldo overmaakt geldt dat gelijk ook als saldotoename voor juli en krijg je deze maand al extra rente. Voor augustus is het voldoende om de storting in de loop van augustus te doen. Je krijgt dan over de hele maand augustus extra rente ivm saldotoename.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jul 2009 7:53 am 
Knaak

Paul209 schreef:
Volgens mij moet je een halve professor zijn voor dat Eigen Stijl Sparen. :mrgreen:
Des te minder ingewikkelde regeltjes, des te minder valkuilen waar je vroeg of laat toch een keer in valt.

Precies. Aegon presenteert AES als een eenvoudige manier van sparen, maar wil je het beste rendement halen, en niet steeds terugvallen op je basis%, dan moet je goed opletten. Dit is echt wel de moeilijkste van al mijn rekeningen.
En leuk uitgerekend trouwens dat idee van 600 euro stallen in de basispot en automatisch 50 euro per maand overhevelen naar de spaarpot.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jul 2009 9:13 am 
Gulden

Citaat:
Dit is echt wel de moeilijkste van al mijn rekeningen

Gezien het renteverschil vind ik het prima me er even in te verdiepen en is het voor mij nog steeds de meest profijtelijke en meest flexibele rekening.
Zo zie je maar ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jul 2009 11:27 am 
Knaak

Uiteraard. Ik vind het ook een uitdaging om met slimmigheden de hoogst mogelijke rente te scoren. Het is een objectieve constatering dat AES gewoon moeilijk in elkaar zit. Er zijn zoveel onverwachte aspecten, dat je heel goed moet rekenen, de juiste keuzes en instellingen moet maken en handelingen op de juiste momenten moet verrichten. Of juist niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jul 2009 11:32 am 
Vijfje

En als je dat net achter de rug hebt: viewtopic.php?f=58&t=3652 :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jul 2009 11:53 am 
Knaak

Inderdaad. Als AES maar 3 maanden de hoogste rente oplevert is het achteraf minder de moeite voor mij. Dan was het relatief wat veel uitzoeken. Maar ik behaal nu toch 0,83% meer rente dan bij MoneYou. Na de lagere rente vanaf 3 augustus is dat nog "maar" 0,58% meer, maar dat kan ook weer vanzelf 0,83% worden. Dat hangt van MoneYou en NIBC af.

Net als Bill Gates wil ik best de haken en ogen van het product bestuderen. Tenminste, in dit geval is het voordeel wat mij betreft groot genoeg. In het ergste geval ontvang je niet alle extra rente, maar dan zit je, ook straks nog, boven de hoogste vrije rente bij andere DGS-banken.

En, niet vergeten, ik ben al jaren voor Ajax, al kijk ik al jaren de competitie meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jul 2009 11:48 pm 
3 Kwartjes

Citaat:

Klopt Paul, maar de tijd dat iedereen altijd wel goed zat bij één en dezelfde bank ligt intussen ver achter ons. Zojuist heeft nog iemand over dit onderwerp een boek laten verschijnen, getiteld "Blauw Bloed". Hij waarschuwt er terloops voor, dat niet alleen klanten van banken nu en in de toekomst alerter zullen moeten zijn. Ook in het geval van telecomaanbieders, energieleveranciers en zelfs in het openbaar vervoer zullen mensen er aan moeten wennen dat het niet meer de klant is die centraal staat.
Naar mijn mening gaat jouw stelling ook voor 100% op als je een telefoonabonnement wilt afsluiten, of kun je me zonder aarzelen het goedkoopste abonnement aanwijzen, zonder valkuilen ?
Langzaam maar zeker gaat hetzelfde op voor de energieleveranciers.

Eigenlijk valt Eigen Stijl Sparen nog wel mee. Zie het als een vingeroefening voor als je binnenkort een keer met het openbaar vervoer wilt gaan reizen. :D

Anderen geven het ook al aan, en volgens mij is het waar:
Voor een vrij opneembare spaarrekening (zonder voorwaarden) krijg je nergens een hogere rente, dus ook degenen die er niet voor gestudeerd hebben, zijn momenteel het beste uit bij AES. :o

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009 8:27 am 
Knaak

Zolang je die opnamekosten niet instelt kun je er geen buil aan vallen lijkt me. Je moet misschien wat puzzelen om het meest optimale rendement te behalen, en als je je een keertje vergist val je simpelweg terug op de vrij hoge basisrente. Ik ben benieuwd hoe lang Aegon dit volhoudt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009 12:57 pm 
Kwartje

@elsinga, appeltje en martijnehv
Binnenkort mag ik 30.000 opnieuw ergens inzetten.
Het geld moet beschikbaar blijven, dus geen deposito en ook geen opnamekosten.

Wil een van jullie 'professoren' voor mij bevestigen dat ik de voordeligste manier heb bij AES als ik:
- 25.000 als minimum instel
- 250 toename per maand instel
- 27.000 direct in een 'spaarpot' zet (tegen 4,41% op dit moment)
- 3000 in de 'basis' stort (tegen 4,0%) om iedere maand 250 over te boeken naar de spaarpot

En weet al iemand of het werkt om dan de 12e maand een toename van 0 in te stellen, en de 3000 weer terug te boeken naar de 'basis' voor de toename van het daarop volgende jaar?

Alvast bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009 5:53 pm 
2 Kwartjes

florijn schreef:
... Wil een ....
Ja dat wil ik wel, maar je kunt nog "krapper" rekenen: starten met 27500 (in maand 1), groeien tot 30000 in maand 11, en in maand 12 niet groeien en vlak voor het eind van maand 12 weer 2750 :!: opnemen. Ik kom dan op 1312 euro, met een groei van 200 of 500 euro is het 1 of 2 euro minder, dus het gaat niet om grote verschillen. Het verschil met "geen-groei-rente" is natuurlijk veel groter.
florijn schreef:
...
En weet al iemand of het werkt om dan de 12e maand een toename van 0 in te stellen, en de 3000 weer terug te boeken naar de 'basis' voor de toename van het daarop volgende jaar?
...
Dat kan je nu zelf al testen door dat niet de 12de maand te doen, maar meteen de komende.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009 7:11 pm 
Daalder

Je hoeft de toename niet zelf op 0 in te stellen. Als er een maand geen toename is krijg je automatisch geen extra rente. Als je de volgende maand weer wel de afgesproken toename hebt krijg je die maand weer wel de extra rente.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009 7:21 pm 

Ik had voor de grap even een formuletje gemaakt waarbij ik kan zien hoe ik met een bedrag van 30k aan de hoogste rente kan komen.
Bij alle mogelijke maandelijkse toenames (eindbedrag 30k) heb ik uitgerekent hoeveel rente je krijgt. De hoogste rente krijg ik als ik 3000 apart houd en daarvan elke maand 250 euro over laat boeken.

Ik ga al uit van de basisrente van 3,75% omdat Aegon dat al heeft aangekondigt.

Als ik het bedrag van 30K gewoon een jaar op mijn rekening laat staan krijg ik 1125 euro rente
Als ik 3000 apart zet en 250/mnd over laat boeken krijg ik 1243 euro.

Scheelt toch weer meer dan 100 euro

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009 7:45 pm 
2 Kwartjes

Doboy schreef:
Je hoeft de toename niet zelf op 0 in te stellen. Als er een maand geen toename is krijg je automatisch geen extra rente. Als je de volgende maand weer wel de afgesproken toename hebt krijg je die maand weer wel de extra rente.
De voorwaarden zijn voor mij niet helemaal duidelijk of je dan niet ook de bonus rente mbt het minimum saldo misloopt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009 7:49 pm 
Daalder

Staan los van elkaar.

Citaat:
Wat gebeurt er als ik spaarafspraken Minimumsaldo en Saldotoename heb ingesteld en ik maar aan één spaarafspraak voldoe? U ontvangt dan alleen de extra rente van de spaarafspraak waaraan u voldoet. Bijvoorbeeld: U heeft een minimumsaldo van € 1.000,- ingesteld en een maandelijkse saldotoename van € 250,-. In een maand voldoet u wel aan het minimumsaldo van € 1.000,-, maar u heeft een lagere maandelijkse saldotoename. U ontvangt dan wel de extra rente van de Spaarafspraak Minimumsaldo, maar niet van de Spaarafspraak Saldotoename.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]