Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 6:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 10:51 am 

Geregistreerd: za 08 maart 2008 10:44 am
Berichten: 1
Gister, 7 maart, voor het eerst geld overgemaakt op mijn Akbankrekening.
Bij de "reguliere" banken staat het overgemaakte geld er binnen een paar uur op; tussen verschillende banken wel te verstaan.
Hoe snel gaat dit bij de Akbank?

Wilmar


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 11:15 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Met 1 a 2 dagen is mijn ervaring.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 12:11 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Als het om een internetspaarrekening gaat: b.v. agenderen vanaf een Rabo betaalrekening betekent uitvoeren om 0.00 uur en is laat in de middag of vroeg in de avond zichtbaar op de AK rekening is mijn ervaring.
Of: uitvoeringsopdracht voor 12.00 uur gegeven: zelfde resultaat als boven. Zeer snel dus. (gaat over werkdagen ma t/m vr)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 3:02 pm 
Dit is van meerdere factoren afhankelijk. Het tijdstip van de opdracht en van welke bank het bedrag wordt overgeboekt. Mijn ervaring is prima, staat na 1 werkdag bijgeschreven.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2008 6:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
van postbank voor 12 overgemaakt staat dezelfde dag nog erop


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 apr 2008 9:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Vandaag had ik snel geld nodig. Laat in de middag een groot bedrag op normale wijze overgeboekt van mijn internetspaarrekening. Stond vroeg in de avond op mijn girorekening. Hulde!

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 8:45 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Ik heb vanochtend een bedrag overgemaakt naar de AK internetspaarrekening, normaal staat het vlak na 14.00 uur dezelfde dag nog op de Akbank rekening.
Tot op dit moment (20:40 uur) nog niets bijgeboekt op de Akbank rekening, en het rekeningnummer waarop ik heb gestort is gecontroleerd en juist.

Geen echt prettig gevoel om zo het weekend in te gaan.

Wel viel mij op dat ook het opgebouwde rentesaldo vandaag niet is bijgewerkt, hebben meerdere mensen dit, en zou het kunnen dat er een storing is en niet de actueelste saldo's / opgebouwde rentes worden weergegeven?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 10:42 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 apr 2008 11:21 am
Berichten: 65
Ik zou me nog niet te veel zorgen maken, bij mij duurt het bij andere banken soms een dag voor dat het op de rekening staat. Zie ook bericht van obligataire


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 9:30 am 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Simplicity schreef:
Ik heb vanochtend een bedrag overgemaakt naar de AK internetspaarrekening, normaal staat het vlak na 14.00 uur dezelfde dag nog op de Akbank rekening.
Tot op dit moment (20:40 uur) nog niets bijgeboekt op de Akbank rekening, en het rekeningnummer waarop ik heb gestort is gecontroleerd en juist.

Geen echt prettig gevoel om zo het weekend in te gaan.

Wel viel mij op dat ook het opgebouwde rentesaldo vandaag niet is bijgewerkt, hebben meerdere mensen dit, en zou het kunnen dat er een storing is en niet de actueelste saldo's / opgebouwde rentes worden weergegeven?


Ook vandaag nog niets bijgeschreven, of worden er in het weekend geen mutaties van afgelopen vrijdag meer verwerkt?
En zou ik dus tot op z'n vroegst tot maandag moeten wachten en hopen dat de bijschrijving dan wel correct verwerkt is?

Misschien vraagt men zich af waarom zo'n drukte om die paar dagen, alle bijschrijvingen naar Akbank in het verleden (ook die op vrijdags) waren altijd dezelfde dag 's middags al bijgeschreven, en dus zichtbaar in internetbankieren bij Akbank.
De bank waar het geld vandaan komt boekt het geld direct af en geeft dan ook direct de opdracht door aan (equens??).
Stort equens dat dan direct op het Akbank-rekeningnummer van mij, of wordt dat eerst op een tussenrekening bij Akbank gestort, en moeten zij dat weer doorstorten naar de betreffende rekeningnummers, wie is een beetje thuis in het betalingsverkeer en kan hier iets over zeggen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 9:51 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik denk dat je je over AKbank beslist geen zorgen moet maken.
Deze bank staat erg goed bekend.

http://en.wikipedia.org/wiki/Akbank

Als de overschrijvingsgegevens correct waren dan zul je in de loop van maandag (de eerstvolgende werkdag) een bijgewerkt banksaldo zien.
Er wordt geen gebruik gemaakt van een tussenrekening.
AT Bank doet dat wel: je maakt geld over aan AT o.v.v. je eigen nummer.
Net als de giro vroeger.

De laatste keer dat ik een storting deed ('s avonds) was deze in de loop van de middag daarna verwerkt.


vr gr


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Akbank
BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 1:27 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Ook ik kan je geruststellen, in de loop van maandag staat het bijgeschreven. Spreek uit ervaring.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 8:17 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Toch is er iets niet helemaal in de haak op de internetverbinding met de AKbank. Zowel vanmiddag als nu geeft de poging in te loggen de melding dat 'de verificatie bij de bank is mislukt' met het verzoek het opnieuw te proberen. Dat lukt dus met herhaalde pogingen niet.....!
Ik treft bij toeval nog een klant van de AKbank, die hetzelfde overkwam vanmiddag....!
Zijn er nog meer die er last van hebben misschien.....?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 8:23 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Ja, bij mij momenteel dezelfde problemen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 8:30 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
OK, dan zullen we wel tot na het weekeinde moeten wachten voor de boel weer op orde is. Bedankt voor je snelle reactie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 apr 2008 9:42 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
Ten eerste, bedankt allemaal voor jullie reacties, ik zal dus tot maandag moeten wachten en kijken of het dan wel bijgeboekt is.

Ook ik krijg diezelfde foutmelding als ik op dit moment probeer in te loggen, vanochtend even na negen uur functioneerde het inloggen wel nog.

Wel viel mij op, zoals eerder al vermeld, dat vrijdag bij het opgebouwde rentesaldo nog steeds het saldo van donderdag stond, terwijl anders in de loop van de ochtend, dat rentesaldo ook al is bijgewerkt.

Het komt op mij over alsof het internetbankieren (op dit moment) niet de actueelste saldo's weergeeft.

Groeten, Simplicity


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO