Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 10:07 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
joliehuis schreef:
Bedoel je als een bank te veel geld in te korte tijd binnenkrijgt, ze het niet aankunnen?


1) Een bank kan alleen verdienen door het opgehaalde geld weer uit lenen tegen een hoger percentage.
De risico's van uitlenen kunnen groot zijn, dat is de afgelopen tijd wel duidelijk geworden, lijkt mij.
Dus even snel geld uitlenen aan de eerste de beste voorbijganger zullen de banken niet snel meer doen.
2) Klanten gaan klagen als de service en afhandeling stagneert vanwege grote drukte.
Da's slechte reclame.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 10:10 am 

Geregistreerd: vr 19 sep 2008 10:13 am
Berichten: 29
Albert schreef:


Dit plaatje klopt toch niet helemaal, ik weet niet hoeveel rente de internetplus rekening gaat geven die de rente maandelijks uitkeert, volgens mij is dat nog niet bekend


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 6:36 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Paul209 schreef:
joliehuis schreef:
Bedoel je als een bank te veel geld in te korte tijd binnenkrijgt, ze het niet aankunnen?


1) Een bank kan alleen verdienen door het opgehaalde geld weer uit lenen tegen een hoger percentage.
De risico's van uitlenen kunnen groot zijn, dat is de afgelopen tijd wel duidelijk geworden, lijkt mij.
Dus even snel geld uitlenen aan de eerste de beste voorbijganger zullen de banken niet snel meer doen.
2) Klanten gaan klagen als de service en afhandeling stagneert vanwege grote drukte.
Da's slechte reclame.


1) Point taken, al zijn er natuurlijk wel meer manieren voor een bank om geld te verdienen en ook meer redenen om geld aan te trekken, zeker gezien de afgelopen tijd, waarin de ratio's voor banken een stuk slechter zijn geworden. Maar kennelijk heeft Akbank het geld (nog) niet zo dringend nodig.
2) Goed punt, al ben ik benieuwd hoeveel nieuwe spaarders een bank als Akbank trekt als ze ineens de hoogste rente in NL bieden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 6:43 pm 

Geregistreerd: wo 23 jul 2008 12:17 pm
Berichten: 23
AK Spaardeposito, looptijd 3 maanden 5,50%
AK Spaardeposito, looptijd 6 maanden 5,60%
AK Spaardeposito, looptijd 9 maanden 5,70%

Dit doen ze heel slim bij AK-BANK, deze zijn ZEER GELIEFD!!!

Normaal zou ik overstappen naar NIBC, maar AK-BANK heeft ze nu ook.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 6:46 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Bevalt me wel zo, dacht al wacht nog maar even af voor dat ik weer ga bankhoppen. Hen die NIBC al wel helemaal geregeld.

Maar voor die 0,05% ga niet over naar NIBC, alleen nieuwe stortingen gaan naar NIBC mede door het garantiestelsel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 7:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
joliehuis schreef:
Is er iets bekend van marktaandelen/totale spaargelden van dit soort spaarbanken?
De jaarverslagen maken meestal melding van de totale som aan ingelegde spaargelden. RABO heeft met rond de 107 miljard circa 40% van de nederlandse spaarmarkt in handen, over de anderen is weinig gepubliceerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 9:11 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Blikoortje schreef:
joliehuis schreef:
Is er iets bekend van marktaandelen/totale spaargelden van dit soort spaarbanken?
De jaarverslagen maken meestal melding van de totale som aan ingelegde spaargelden. RABO heeft met rond de 107 miljard circa 40% van de nederlandse spaarmarkt in handen, over de anderen is weinig gepubliceerd.


Ook deposito sparen wint aan populariteit
Kleine buitenlandse spaarbanken blijken populair onder Nederlandse spaarders. Dit is te danken aan hoge rentes en lage kosten. Dit blijkt uit onderzoek van Het Financieele Dagblad. Vier banken die bereid waren inzicht te geven in hun spaartegoeden, blijken vorig jaar 3,7 miljard euro aan Nederlands spaargeld te hebben. Een verdubbeling in vergelijking met een jaar eerder. Het gaat om Credit Europe, AT Bank, AK Bank en Argenta.

...

Bron: Het Financieele Dagblad


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 12:04 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
De nominale rente op de PLUS spaarrekening (met maandelijkse rente) is 4,98%. Effectief op jaarbasis 5%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 12:11 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Thijs schreef:
De nominale rente op de PLUS spaarrekening (met maandelijkse rente) is 4,98%. Effectief op jaarbasis 5%.


Dat staat inderdaad op hun site. Vreemd, want 4,98% nominaal op jaarbasis is 5,10% effectief op jaarbasis bij maandelijkse rentebetalingen. Nog altijd lager dan de 5,2% op de gewone internetspaarrekening overigens.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO