Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 8:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ik ben van DSB overgestapt naar:
Poll eindigt op wo 11 nov 2009 9:13 am
SNS 0%  0%  [ 0 ]
ING 33%  33%  [ 6 ]
RABO 11%  11%  [ 2 ]
Fortis 6%  6%  [ 1 ]
ABN-AMRO 0%  0%  [ 0 ]
ASN 22%  22%  [ 4 ]
Triodos 6%  6%  [ 1 ]
Friesland 0%  0%  [ 0 ]
DHB 0%  0%  [ 0 ]
Overig 22%  22%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 9:29 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Richard W. schreef:
Er was nog een andere mogelijkheid; een kopie van een officieel, recent dagafschrift van de DSB rekening opsturen. Ook dat was lastig omdat er niet meer kan worden ingelogd bij DSB. En over de officieelheid van een eventueel printje valt ook nog te twijfelen, mocht iemand het geluk/slimheid hebben gehad om die nog recent uit te printen.

Ik snap niet dat Triodos niet geopperd heeft een kopie van beide kanten van een DSB-bankpas in deze impasse te accepteren.
Dat werd namelijk geadviseerd t.b.v. een snelle overstap, zie viewtopic.php?f=24&t=4207

In z'n algemeenheid: iedere bank vult de identificatieplicht op een geheel eigen wijze in.
De één doet dat soms op een nog neurotischer manier dan de ander.
Wat dat laatste betreft heeft juist ASN bij mij geen goede naam.
Ik kan mij o.a. nog herinneren dat ik als bestaande klant alweer een kopie legitimatie op moest sturen om een deposito af te mogen sluiten. :roll:
Ik doe er dus geen zaken meer mee, want ik ben niet van plan telkens aan te tonen dat ik geen terrorist of witwasser ben.
Doorschieten en 'postkantoortje spelen' doen ze maar fijn zonder mij.

Bij IceSave viel ik juist weer van mijn stoel van verbazig, zo de invulling van de ID-plicht daar uitgevoerd werd.
Dáár klopte volgens mij ook weer geen hout van, als we het over privacy hebben.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 9:09 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Kopie rijbewijs en kopie DSB pas voor- en achterkant was voor ASN genoeg, met een dikke week was alles geregeld. Die dinsdag in die beruchte week heb ik alle instanties op de hoogte gebracht.

Was alleen de belastingdienst vergeten, gisteren een boze brief waarom ze geen geld konden innen van m'n rekening voor de wegenbelasting, oooops :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 3:45 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Xabre schreef:
Was alleen de belastingdienst vergeten, gisteren een boze brief waarom ze geen geld konden innen van m'n rekening voor de wegenbelasting, oooops :mrgreen:


Werd in die brief vermeld dat het om een DSB betaalrekening ging?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 6:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Nee, dat werd niet vermeld. Gewoonweg dat het niet gelukt was om geld te incasseren en dat ze het volgende maand nog een keer proberen, lukt het dan weer niet dan sturen ze je een heffing met boete rente etc...

Dit was met betrekking tot de wegenbelasting.

Voor de zorgtoeslag kreeg ik een brief dat ze geen geld konden storten, met daarbij een briefje wat ik retour kon sturen om een nieuw rekeningnummer in te vullen. Werd dan vanzelf in orde gemaakt. Wederom geen melding van een DSB rekening.


Van Univé kreeg ik overigens wel een brief met een melding dat ik een DSB rekening had! (uit onze administratie is gebleken dat u een rekening heeft bij DSB, zoals u heeft kunnen vernemen in de media is DSB failliet, bla bla) Al op 16 oktober geloof ik, een paar dagen nadat DSB was omgevallen.

Univé is beter op de hoogte dan de belastingdienst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 9:03 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
@Richard W.
Bij Triodos hoef je in eerste instantie geen rekeningnummer op te geven. Zodra je het rekeningnummer hebt ontvangen moet je van een tegenrekening 1 euro of iets dergelijks overboeken. Deze tegenrekening mag elke bankrekening zijn, dus ook een spaarrekening. Ik heb direct ook een brief gestuurd naar mijn spaarbank met wijziging rekeningnummer en vandaar 1 euro overgeboekt. Zorg dat de tennaamstelling van je tegenrekening wel gelijk is aan de tennaamstelling bij Triodos.

Ik ga ook voor ASN als tweede rekening. Triodos wordt eerste ivm de papieren afschriften.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO