Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 4:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Ik ben van DSB overgestapt naar:
Poll eindigt op wo 11 nov 2009 9:13 am
SNS 0%  0%  [ 0 ]
ING 33%  33%  [ 6 ]
RABO 11%  11%  [ 2 ]
Fortis 6%  6%  [ 1 ]
ABN-AMRO 0%  0%  [ 0 ]
ASN 22%  22%  [ 4 ]
Triodos 6%  6%  [ 1 ]
Friesland 0%  0%  [ 0 ]
DHB 0%  0%  [ 0 ]
Overig 22%  22%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
 Berichttitel: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 9:13 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Laat alsjeblieft ook in je commentaar weten waarom je gekozen heb voor een bepaalde bank.

Ik ben nieuwsgrierig naar wat iedereen heeft gekozen als nieuwe betaal rekening nu DSB niet meer is.
Ik ken maar 9 nederlandse banken met betaalrekeningen. Mocht iemand nog 1 weten vul dan overig in.

Mijn persoonlijke mening:
Ikzelf ga waarschijnlijk over naar Triodos. ASN lijkt mij ook aantrekkelijk maar deze betaalrekening bestaat nog niet lang genoeg om hier goede of slechte ervaringen over te lezen. DHB geeft te weinig info op hun site over de betaalrekening naar mijn mening maar is volgens mij op dit moment wel het goedkoopst (10 euro per betaalpas per jaar).
Van de grote banken vindt ik alleen de RABO een redelijke kandidaat. De staatsbank (fortis en ABN) valen voor mij af omdat ze nog niet zijn samengevoegd en daardoor nog geen duidelijkheid is over de toekomst. ING heeft te veel problemen (overigens zal deze bank denk ik nooit omvallen, omdat deze bank te veel is verweven met overheidsinstanties). SNS vondt ik duur 23,50 per pas per jaar.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 10:33 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
ASN Bank. Je krijgt nog rente, weliswaar een beetje maar voor mij net genoeg om de kosten eruit te halen. Ze hebben iDeal, pinnen in winkels is realtime verwerkt en direct zichtbaar op je rekening, buitenlandse betalingen mogelijk.

Uit principe kies ik niet voor grootbanken.

'T was een beetje een gok die ASN, maar m'n ouders zitten er al vanaf dag 1 bij met de betaalrekening en die heb ik nog niet horen klagen. Tot nu toe zelf ook nog geen klachten gehad.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 11:30 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
ASN heeft erg lang gewikt en gewogen over zijn betaalrekening en toen DSB veel eerder kwam met zijn betaalrekening, gratis en ook nog (toen) 2.5% rente, ben ik voor mijn betaalverkeer naar DSB overgestapt, dit voorjaar heb ik toch de moeite genomen om naar ASN te gaan toen die eindelijk met hun betaalrekening kwamen, ik spaarde en belegde daar al heel lang en doe dat omdat zij pretenderen maatschappelijk verantwoord te beleggen, dat spreekt mij aan en mag ook wat kosten al heb ik wel mijn grenzen :) net voor DSB omviel was ik daar dus al weg en heb nagenoeg geen hinder ondervonden van de ondergang van DSB, ik betaal nu met idealen.

De ASN betaalrekening is best compleet en in de meeste gevallen voordelig, wat ik ook erg handig vind is dat je zonder digipas overal je saldo en mutaties kunt raadplegen en de digipas pas nodig hebt als je een betaling gaat doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 12:18 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Mijn antwoord luidt: Nee, er is geen leven na DSB.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 1:20 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ik heb, en had div. rekeningen/deposito's .Ook bij DSB.(toevalling het laatste jaar niet meer) Maar heb en had ook div. bij andere banken.
En kan daarom ook niet van een overstap spreken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 8:21 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
tot nu toe nog maar 11 stemmen, dat betekend dat we betrekkelijk weinig mensen hier op het forum hebben die DSB ook werkelijk als betaalrekening hadden.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 9:40 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Vincent schreef:
tot nu toe nog maar 11 stemmen, dat betekend dat we betrekkelijk weinig mensen hier op het forum hebben die DSB ook werkelijk als betaalrekening hadden.


Nee, dat betekend dat er 11 mensen gestemd hebben (van wie je niet weet of ze wel of niet een DSB rekening hadden ;))


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 9:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik had kort voor het faillissement een betaalrekening geopend bij DSB........bedoeld als extra privé-rekening.
Mede omdat het toch gratis was.
Er is nog geen nieuwe rekening geopend.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 9:54 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Had nog een ING (Postbank) rekening lopen ivm beleggingen. Gewoon nieuwe passen aangevraagd aangezien ING de laagste kosten heeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 12:29 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Had DSB betaalrekening, kwam mijn maandinkomen op binnen en betaalde het meeste met DSB pas.
Heb meerdere betaalrekeningen, nu 1 minder.
Betaalrekening ING laat ik nu mijn maandinkomen op binnen komen en gebruik deze voor dagelijkse betalingen.
Heb ING ingevuld, ondanks dat het voor mij geen nieuwe rekening is, maar heeft wel het gbruik van DSB betaal rekening overgenomen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 9:20 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Vincent schreef:
tot nu toe nog maar 11 stemmen, dat betekend dat we betrekkelijk weinig mensen hier op het forum hebben die DSB ook werkelijk als betaalrekening hadden.

Dyna 18 heeft gelijk, bovendien reageert niet iedere DSB Bank klant. Een marketing onderzoek moet ook toegevoegde waarde hebben voor de deelnemer.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 8:28 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Leuk dat je het opmerkt linn,

Maar dit was meer uit nieuwsgierigheid dan een marketingonderzoek.
Ik ben zelf naar Triodos gegaan en ben nu nog aan het wachten op mijn betaalrekening. Ik had DSB met Argenta als reserve... :S
Ik was wel al aan het uitkijken naar een reserve naast DSB, maar ik had nog geen tijd om hier goed naar te kijken. Nu heb ik gekozen met behulp van de reacties op dit forum. de voorwaarden heb ik nog niet doorgelezen, ik denk dat ik dat pas ga doen wanneer ik het pasje heb, dan heb ik wat meer tijd...

Het blijkt dat de meeste hier slimmer zijn dan mij en altijd al meerdere betaalrekeningen hebben dus konden ze snel switchen.. hier ga ik mijn lering uit trekken.. dus zoek ik nog een goede 2de... (niet een van de big five). zoals ik nu zie zijn er een hoop mensen positief over ASN. dus wie weet...

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 11:21 pm 

Geregistreerd: do 05 nov 2009 10:27 pm
Berichten: 3
Ik was sinds februari dit jaar bij Argenta en sinds april bij DSB. Nu zit ik bij ASN en dat bevalt tot nu toe prima. Ik zit er aan te denken om inderdaad ook nog een extra betaalrekening te openen (bij Triodos). Twee rekeningen hebben in deze tijd kan nooit kwaad, plus dat ASN + Triodos tezamen ongeveer evenveel kost als één betaalrekening bij een grootbank.

Vincent, mag ik vragen hoe je het hebt geregeld bij Triodos? Ik wou eerst ook rechtstreeks van DSB naar Triodos overstappen en heb ze toen in oktober (vlak na omvallen DSB) gemaild. Er waren twee manieren van identificatie. Of langskomen in Zeist of een storting doen vanaf een tegenrekening. Gezien ik alleen DSB had viel dat laatste dus direct af. Langsgaan is naar mijn idee ook niet heel klantvriendelijk omdat niet iedereen de mogelijkheid heeft om 'even' naar Zeist te gaan (geen vervoer of er te ver vandaan wonen). ASN heeft dat denk ik slimmer geregeld door oud DSB klanten slechts een kopie van hun bankpas mee te laten sturen met de overeenkomst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 12:05 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Richard W. schreef:
Of langskomen in Zeist of een storting doen vanaf een tegenrekening. Gezien ik alleen DSB had viel dat laatste dus direct af.

Vergeet langs gaan maar en een storting vanaf een tegenrekening ook.
Triodos stort een euro op jouw opgegeven tegenrekening ter identificatie (in jouw geval bij ASN).
Zo ging dat bij ons ook.
Totaal 2 euro van Triodos gekregen voor een en/of-rekening met 2 tegenrekeningen.
Als dat geen service is .... 8)

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Is er leven na DSB?
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 3:16 am 

Geregistreerd: do 05 nov 2009 10:27 pm
Berichten: 3
Dat is inderdaad goede service Paul, helemaal met je eens. En nu ik een ASN rekening heb kan de identificatie ook prima op die manier verlopen.

Wat ik echter bedoelde is de situatie na het omvallen van DSB. Zoals ik van Vincent lees en ook bij mij het geval was, zijn er veel mensen geweest die alleen beschikten over een (geblokkeerde) DSB betaalrekening. Die groep mensen die wilden overstappen naar Triodos werd het m.i. extra lastig gemaakt door ze eigenlijk alleen de optie te bieden om langs te komen in Zeist. Als men over een uitgebreid kantorennetwerk beschikte zou dat zeer redelijk zijn, maar met slechts één kantoor sluit je DSB klanten uit zeg Groningen, Limburg of Zeeland bij voorbaat al uit op dat moment. Die kunnen niet zomaar even naar Zeist afreizen voor een persoonlijke identificatie.

Het storten van een euro door Triodos op de opgegeven tegenrekening had in dit geval ook geen uitkomst geboden omdat alle DSB rekeningen geblokkeerd zijn. Die euro wordt dan automatisch weer afgeketst en teruggeboekt (weg identificatie). Er was nog een andere mogelijkheid; een kopie van een officieel, recent dagafschrift van de DSB rekening opsturen. Ook dat was lastig omdat er niet meer kan worden ingelogd bij DSB. En over de officieelheid van een eventueel printje valt ook nog te twijfelen, mocht iemand het geluk/slimheid hebben gehad om die nog recent uit te printen.

Niets ten nadele van Triodos (ik open er spoedig een betaalrekening), maar ASN is naar mijn idee iets flexibeler met de DSB gedupeerden omgesprongen door alleen te vragen om een kopie van de DSB pas op te sturen (samen met de overeenkomst en een kopie van het identificatiebewijs uiteraard).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO