Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 6:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 2:51 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
Kwam dit per toeval tegen: VisaGreenCard.nl, een Visa credit card die eenmalig een bedrag kost en dan de rest van je leven gratis is. En het is ook nog "goed" voor het milieu (niet consumeren blijft natuurlijk altijd beter dan CO2-neutraal consumeren).

Extra tip: gebruik de actiecode GOODIE (hoofdletters), dat scheelt je nog eens de helft :) Het bedrag (€37.50) is daarmee nauwelijks hoger dan wat sommige cards per jaar in rekening brengen!

Aanvulling: nog beter is aanvragen via deze link, dan krijg je €50 euro terug, dus hij kost dan nog eenmalig 25 euro.


Laatst bijgewerkt door Apollo op za 26 jul 2008 2:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 4:57 pm 

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 3:27 pm
Berichten: 15
Na wat zoeken op het internet kwam ik het volgende tegen over de Greencard.
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... =658&pid=1
Tevens ligt de bewijslast bij onzorgvuldigheden bij uzelf en niet bij de uitgever van de creditcard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 8:39 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Is het niet zo dat juist de mensen die ontevreden zijn op zoek gaan naar dit soort draadjes en vervolgens hun ongenoegen uiten middels een post?

Ik zou wel eens van een onafhankelijke partij willen weten hoe Greencard presteert t.o.v. andere creditcards...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 9:15 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Citaat:
In 2005 the European Financial Management & Marketing Association (EFMA) voted the Visa GreenCard as one of the most innovative credit cards. According to the environmental organisation Greenpeace, it is the best credit card on the market.


bron: http://www.repay-international.com/en/greencard.html#1


Samenwerking met Natuurmonumenten:

bron: http://www.tendris.nl/Media/news/2008-02-04%20Samenwerking%20Natuurmonumenten%20-%20def.pdf

Overigens, code AD werkt ook en mocht je het volle pond willen betalen, maar hiermee wel Natuurmonumenten willen steunen, dan is NM nog een optie ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 8:26 am 

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 3:27 pm
Berichten: 15
Moneymaker schreef:
Is het niet zo dat juist de mensen die ontevreden zijn op zoek gaan naar dit soort draadjes en vervolgens hun ongenoegen uiten middels een post?

Ik zou wel eens van een onafhankelijke partij willen weten hoe Greencard presteert t.o.v. andere creditcards...

Ik was ook benieuwd naar onafhankelijke reacties van anderen, maar kon verder niets vinden.
Is de bewijslast bij onzorgvuldigheden die bij uzelf ligt en niet bij de uitgever van de creditcard een reden om de greencard niet te nemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 8:29 am 

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 3:27 pm
Berichten: 15
Apollo schreef:
Extra tip: gebruik de actiecode GOODIE (hoofdletters), dat scheelt je nog eens de helft :) Het bedrag (€37.50) is daarmee nauwelijks hoger dan wat sommige cards per jaar in rekening brengen!

Ik dacht dat de korting met een actiecode €50.00 is zodat je aan een bedrag van €25.00 komt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 1:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Citaat:
Is de bewijslast bij onzorgvuldigheden die bij uzelf ligt en niet bij de uitgever van de creditcard een reden om de greencard niet te nemen.


Dat denk ik wel. Er zijn genoeg kaarten die wel een goeie verzekering hebben.
En dan hebben de meeste klagers het ook nog eens over "onzorgvuldigheden", zeg maar gerust 'fouten' van de maatschappij zelf.

Of het altijd de klagers zijn die berichten in een forum plaatsen vind ik niet zo relevant. Waar de kaart voor is, en wat je er allemaal mee kan lees ik wel op de site van de maatschappij. Als ik op zoek ga naar ervaringen wil ik eigenlijk vooral weten welke negatieve ervaringen er zijn.
Die positieve boeit me niet zo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 4:12 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
rugzakjes schreef:
Apollo schreef:
Extra tip: gebruik de actiecode GOODIE (hoofdletters), dat scheelt je nog eens de helft :) Het bedrag (€37.50) is daarmee nauwelijks hoger dan wat sommige cards per jaar in rekening brengen!

Ik dacht dat de korting met een actiecode €50.00 is zodat je aan een bedrag van €25.00 komt.

Weet je nog welke code dat is??
Hier stond er ooit iets over. Dat is nu weg, in de google cache staat het nog wel (van die 50 euro korting) maar ik zie geen actiecode :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 5:28 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Blijkbaar werkt dat niet met een aktiecode maar met de administratiereference code..

Die 50 euro korting (zonder aktiecode) staat onder andere ook op :

http://www.creditcardacties.nl/index.ph ... &Itemid=41

Als je daar een aanvraag doet wordt er een administratiereference code meegegeven ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 2:26 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
Ik heb het even nagevraagd bij Greencard, als je de aanvraag doet via die link krijg je 50 euro naderhand inderdaad terug gestort. Ik heb de link bovenaan even toegevoegd.

Uit ander topic:
Moneymaker schreef:
Zoals ik het nu lees kan ik de Greencard aankopen voor 75 euro min een actiekorting zodat de aankoop netto 37,50 euro is.

Het kan dus zelfs voor 25 euro (d.w.z. 50 euro korting), zie boven.

Citaat:
Vervolgens, als ik het goed begrijp tenminste, is het gebruik gratis en blijft de kaart onbeperkt geldig, mits minimaal 1x per jaar gebruikt. Hiervoor staat geen minimaal bedrag.

Om helemaal correct te zijn: in de voorwaarden staat hiervoor een minimum bedrag van € 1,- (één euro) ;)
(gebruik je de kaart een jaar niet, dan rekenen ze opnieuw €75!)

Citaat:
Is het nou nog zo dat, wanneer de lopende rekening voldoende saldo heeft, en men toestemming heeft openstaand saldo af te boeken, er kosten worden berekend bij het gebruik?
Oftewel, wordt er voor mij een bepaald percentage berekend aan kosten?

Nee, die kosten gaan pas in na de rentevrije periode (die duurt van aankoop tot het eerstvolgende maandelijkse aflossingsmoment).
Je kunt aangeven dat je iedere maand gewoon al je uitgaven wil betalen, dus dan los je telkens je gehele op dat moment openstaande saldo direct af. Je betaalt dan geen cent rente of kosten.

Citaat:
Ik weet dat de winkelier geconfronteerd wordt met bep. kosten, maar voor de gebruiker kan ik hier niets van terugvinden.

Dit is afhankelijk van de winkelier. Sommigen rekenen deze kosten door aan de klant ("voor betalingen met credit card rekening wij 3% extra"), anderen nemen dat voor eigen rekening. Maar daar heeft de creditcard maatschappij geen invloed op, deze houdt gewoon een bepaald percentage van het betaalde bedrag in van de winkelier.

Citaat:
Zijn er nog andere addertjes onder het gras die ervoor zorgen dat behalve die 37,50, er nog kosten zijn gedurende het gebruik?

Voor zover ik kan zien niet, mits je iedere maand meteen al je uitgaven afbetaalt en ieder jaar minstens één euro uitgeeft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 2:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Dank je wel voor de antwoorden Apollo.

Vlgs mij zit er wel een addertje onder het gras; de kaart is niet verzekerd tegen misbruik bij verlies. Oftewel, je draait zelf op voor eventuele uitgaven door derden bij verlies v.d. pas. Zie hiervoor pdf document uit post in andere topic.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jul 2008 7:24 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Deze cards worden door Lasercards uitgegeven. Het is voor in het buitenland wonende Nederlanders, die inkomen uit NL hebben, een postbankrekening hebben een een postbank creditcard hebben en in NL belasting betalen NIET mogelijk een dergelijke VISA greencard aan te vragen. Zeer klantonvriendelijk :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jul 2008 12:08 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
Moneymaker schreef:
Dank je wel voor de antwoorden Apollo.

Vlgs mij zit er wel een addertje onder het gras; de kaart is niet verzekerd tegen misbruik bij verlies. Oftewel, je draait zelf op voor eventuele uitgaven door derden bij verlies v.d. pas. Zie hiervoor pdf document uit post in andere topic.

Is het niet zo dat je een cedit card betaling altijd terug kunt draaien als je handtekening er niet bij staat? (dus sowieso alle online betalingen, bijvoorbeeld)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 jul 2008 12:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
is deze kaart nu wel echt zo goedkoop? ik las op andere forums dat deze kaart 10 euro per maand kost?

ik heb nu zo'n postbank mastercardje en deze kost 20 euro per jaar en verder niks, als ik iets koop met deze kaart wordt het gewoon meteen van me rekening afgeschreven aan het eind van de maand, werkt dat met deze kaart ook zo? of komt er nog een dikke rente overheen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 jul 2008 10:45 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 maart 2008 8:00 pm
Berichten: 63
Xabre schreef:
is deze kaart nu wel echt zo goedkoop? ik las op andere forums dat deze kaart 10 euro per maand kost?

Heb je een link?

En is dat niet alleen als je een open saldo uit laat staan? (dus niet iedere maand alles meteen aflost)
Want dat kost bij iedere credit card geld. Misschien is dat tientje het bedrag dat je minimaal moet aflossen, als het open saldo groter is?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO