Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 sep 2009 8:04 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Ik heb de greencard zelfs helemaal gratis (destijds een aanbieding) levenslang. Ben dus benieuwd met wat voor aanbod ze komen. Of het weer 75 euro wordt zoals eerder valt te lezen (let wel, wat op de greencard site staat geldt voor nieuwe aanvragen) is nog de vraag. Er zijn nog geen nieuwe prijzen bekend gemaakt. De huidige kaarthouders zullen hier individueel over worden benaderd. Even afwachten dus.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 okt 2009 4:39 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Antwoord uit de Q&A:
Wat is de kaartbijdrage van de nieuwe Visa Greencard?
Voor de nieuwe Visa Greencard wordt een jaarlijkse kaartbijdrage van €15,- per kaart berekend. Als je voor de huidige Visa Greencard een eenmalige kaartbijdrage betaald hebt aan Laser Cards, is de nieuwe Visa Greencard als tegemoetkoming de eerste 2 jaar gratis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 7:36 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Dus wie afgelopen jaren 75 Euri heeft betaald voor de greencard voelt zich goed genaaid!..
Ben ik blij dat ik uiteindelijk toch maar niet voor zo'n 'groene kaart' heb gekozen

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 okt 2009 9:39 am 

Geregistreerd: za 10 okt 2009 9:31 am
Berichten: 1
Ik heb destijds ook zo'n greencard aangeschaft voor 75 euro. Heb altijd slechte ervaringen gehad met de LaserCards, moest meerdere keren een aanvraagformulier indienen voordat ik er eindelijk eentje kreeg. Daarna problemen met inloggen op hun site, heeft maanden geduurd. Ook geen enkele reactie op mail en of brieven, echt een zooitje daar. Verbaasd me dus niets dat ze er nu mee stoppen. Heb ook begrepen dat de eigenaren van LaserCards een stelletje boeven zijn en nu snel even weer wat geld hebben verdient. Het frapante is nu dat er een nieuwe firma Repay het zelfde gaat doen. Het is ook toevallig dat dit bedrijf ook in Den Bosch is geregisteerd. Als je zoekt op de Kamer van Koophandel (kvk.nl), zie je al gauw dat zowel bij Lasercards en Repay dezelfde methode wordt toegepast. Ze hebben weer een of meerdere BVs op dezelfde adressen, waar al talloze bedrijven failliet zijn gegaan. Kortom, trap hier ook niet weer in. Ik vind het wel jammer dat VISA hier zelf niets tegen onderneemt, het geeft VISA geen goede naam.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009 10:47 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Als je al een creditcard wil neem dan een VISA card van de ANWB, kosten 11,50 per jaar. Lijkt me prima te overzien: http://www.anwb.nl/webwinkel/reisdocume ... ditcardurl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009 11:27 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Xabre
Dat doet mij eraan herinneren dat ik daar ook nog even aandacht aan moet besteden.
O.a. door mij huidige CC om te wisselen voor een ANWB variant.
Ik heb een CC eigenlijk alleen maar als backup in het buitenland en een enkele keer voor een aankoop via internet.
Aankopen via internet betaal ik toch meestal met iDeal.
Kortom, ik heb 'm wel maar doe er te weinig mee t.o.v. de vaste lasten van zo'n card.
ANWB= niet gebruiken = geen jaarlijkse kosten.
Wel een keer gebruikt = is opzeggen en opnieuw afschaffen. :mrgreen:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:59 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Paul209 schreef:
opnieuw afschaffen

:?: Aanschaffen neem ik aan. :mrgreen:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 10:04 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Oeps.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 3:38 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
GKruizenga schreef:
Ik heb destijds ook zo'n greencard aangeschaft voor 75 euro. Heb altijd slechte ervaringen gehad met de LaserCards, moest meerdere keren een aanvraagformulier indienen voordat ik er eindelijk eentje kreeg. Daarna problemen met inloggen op hun site, heeft maanden geduurd. Ook geen enkele reactie op mail en of brieven, echt een zooitje daar. Verbaasd me dus niets dat ze er nu mee stoppen. Heb ook begrepen dat de eigenaren van LaserCards een stelletje boeven zijn en nu snel even weer wat geld hebben verdient. Het frapante is nu dat er een nieuwe firma Repay het zelfde gaat doen. Het is ook toevallig dat dit bedrijf ook in Den Bosch is geregisteerd. Als je zoekt op de Kamer van Koophandel (kvk.nl), zie je al gauw dat zowel bij Lasercards en Repay dezelfde methode wordt toegepast. Ze hebben weer een of meerdere BVs op dezelfde adressen, waar al talloze bedrijven failliet zijn gegaan. Kortom, trap hier ook niet weer in. Ik vind het wel jammer dat VISA hier zelf niets tegen onderneemt, het geeft VISA geen goede naam.


Hierop aanvullend: ook ik heb hele slechte ervaringen gehad met Lasercards. Ooit had ik die kaart aangeschaft via Scheer en Foppen i.v.m. een kortingsactie, maar hoe ik het ook probeerde: ik kwam er niet vanaf en er werden bedragen van mijn tegenrekening afgeschreven die niet klopten. Ik kreeg overzichten van zowel Lasercards als Prime-line en ben dagen zoet geweest om dat ding op te heffen.
Mijn aanbeveling bij aanschaf van credit-cards: kijk altijd welke organisatie de kaart uitgeeft. Via de Visa-site is daar wel achter te komen. Ik heb goede ervaringen met de Visa OHRA-worldcard. Die heb ik al jaren, gebruik hem sporadisch bij internet-aankopen en in buitenland. Hij is ook niet gekoppeld aan tegenrekeningen met automatische incasso. Een nadeel, maar niet onoverkomelijk, is, dat je de kaart niet via internet kunt beheren. Je betaalt wel een jaarlijkse bijdrage, maar daarentegen kun je de rekening ook als spaarrekening gebruiken. De rente is op dit moment vergelijkbaar met die van een gewone spaarrekening. Volgens mij werkt de ANWB-kaart ook zo.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 8:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Tip.
Momenteel (tot 1 december) bij de ANWB: Visa Card met een tegoed van € 25,00 cadeau.
Card is gratis tot gebruik, daarna € 11,50 per jaar.
De meeste aankopen zijn daarnaast ook nog eens 180 dagen gratis verzekerd tegen verlies, diefstal of beschadigingen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2009 3:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
@Paul209
Voor het eerst dat ik het jammer vind dat ik 'm al heb :lol: (verder een tevreden gebruiker van deze kaart).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 3:58 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Ik ook ...
Bijna alles is online te regelen met de anwb visa creditcard.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2009 6:49 pm 

Geregistreerd: ma 16 nov 2009 6:43 pm
Berichten: 1
Ik had ook een greencard aangeschaft voor eenmalige bijdrage van 75 euro en levenslang gratis.
Levenslang is nu niet meer geldig, nieuwe aanbod is 2 jaar gratis en daarna 15 euro per jaar.
Ik voel me belazerd. Is hier iets tegen te doen? Klachtencommissie, consumentenbond... ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2009 9:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
yudong schreef:
Ik had ook een greencard aangeschaft voor eenmalige bijdrage van 75 euro en levenslang gratis.
Levenslang is nu niet meer geldig, nieuwe aanbod is 2 jaar gratis en daarna 15 euro per jaar.
Ik voel me belazerd. Is hier iets tegen te doen? Klachtencommissie, consumentenbond... ?
In het gevang is levenslang bij goed gedrag ook geen levenslang. Ik zou in ieder geval op zijn minst de E 75 : E 15 = 5 jaar en de 2 gratis jaren van totaal 7 jaar op eisen. Succes en welkom op dit forum


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2009 10:10 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
yudong schreef:
Ik had ook een greencard aangeschaft voor eenmalige bijdrage van 75 euro en levenslang gratis.
Levenslang is nu niet meer geldig, nieuwe aanbod is 2 jaar gratis en daarna 15 euro per jaar.
Ik voel me belazerd. Is hier iets tegen te doen? Klachtencommissie, consumentenbond... ?


Ik zou je rechtsbijstandverz. eens bellen of postbus 51 of de onbudsman. Misschien kunnen zij je verder helpen. Het zou mij niks verbazen als je die 75 euro al dan niet deels kan terugeisen ivm niet geleverde diensten.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO