Omdat je waarschijnlijk inhaakt op een eerdere inzending van mij:
Nou Ed, zo'n sufkop ben ik nu ook weer niet.
Mijn berekening over
de kosten (zo'n 45%) van de verzekeringsmaatschappij en Assurantie TussenPersoon (ATP) kloppen helemaal.
Ik had bewust de premie van de OverlijdensRisicoVerzekering (Eur. 34,58) er buiten gehouden.
Kortom, het is echt te triest voor woorden als je ziet dat dat er Eur. 385,80 wordt ingelegd, de Goudse en de Assurantie TussenPersoon (ATP)
puur voor zichzelf er even Eur. 171,86 afknabbelen.
En de klant mag - over een periode van 4 maanden! -
een totaal waardeverlies van Eur. 1132,65 voor z'n rekening nemen.
Ed geloof mij, jij, je collega's en verzekeringsmaatschappijen hebben vandaag puur geluk dat ik in milde bui ben met mijn commentaar.[/quote]
Ik moet het even doen met de informatie die hier voorgeschoteld wordt en blijkbaar heb ik in dit geval een verkeerde conclusie getrokken. Het eerste bericht was trouwens gewoon in het algemeen bedoeld, maar wel naar aanleiding van jou eerdere berichten. Dit soort kosten is natuurlijk te gek voor woorden en ik weet ook niet wat ik hier van moet maken.
In het algemeen lijkt het me bij dit soort financiële producten met lange looptijden verstandig om je voor advies niet tot één tussenpersoon te wenden (wederom: dit bedoel ik in het algemeen, niet als advies op commentaar op één persoon). Niet elke tussenpersoon gaat voor de korte termijn en niet elke tussenpersoon rekent zichzelf extra rijk. Hoe beroerder het advies van een concurrent, hoe gemakkelijker om daar een alternatief voor aan te bieden. Zelf zal ik de tegenstander dan ook niet graag storen als die bezig is om fouten te maken...
Hier valt de zon overigens met bakken uit de hemel, dus ook als je in een minder milde bui bent en je commentaar iets ruwer vertolkt, zal mij dat vandaag niet van mijn stuk brengen. Inmiddels heb ik gemerkt dat het op internet allemaal iets directer gaat en dat het soms goed is om aan sommige opmerkingen niet te veel belang te hechten.
We zijn hier bij dit cluppie toch allemaal voor wat meer duidelijkheid, openheid, en dergelijke. Hier zitten veel consumenten met woekerpolissen en als tussenpersoon probeer ik toch iets toe te voegen, hopelijk zonder dat ik als de ultieme vijand beschouwd wordt. En dat valt me tegenwoordig reuze mee, dus volgens mij wordt er op alle fronten volop vooruitgang geboekt!