Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 4:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 dec 2009 9:50 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik denk dat je toch een interessant punt aanhaalt Vincent.
Er zou een aanpassing moeten komen in het DGS als het over een bank met betaalrekeningen gaat.
Iedereen heeft het wel geregeld, maar het heeft wel wat voeten in de aarde gehad om alles rond te krijgen, en er zijn nog steeds wat haken/ogen als ik het verhaal over het verdwenen geld van de chipknip lees.

(Elke keer dezelfde discussie of Dirk goed of slecht was laat ik hier even buiten. DNB wist heel goed wat ze daar deden, en DSB was niet de enige.)

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 10:26 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Het is inderdaad steeds dezelfde discussie en het is inderdaad zo dat dat de DNB en het AFM al heel lang op de hoogte waren van datgene wat zich afspeelde bij DSB.
Maar dan belanden we weer opnieuw in deze discussie:
de meeste andere banken hebben namelijk hetzelfde gedaan !
Eerst maar eens afwachten wat er uit de onderzoeken en rechtszaken komt.
Zoals door mij eerder bepleit is de enige juiste methode echter:
een parlementaire enquete met betrekking tot de gehele financiële sector en de eraan gerelateerde sectoren (en dan met de politieke sector) !

Maar dat komt er niet van: teveel koppen zouden dan gaan rollen.
Allemaal belangenverstrengeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 7:27 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Als het betalingsverkeer gegarandeerd kan worden, dan mag ook een grote bank omvallen. Zolang het betalingsverkeer niet na omvallen van een bank een maand ophoud dan zal dat veel grote gevolgen hebben voor heel wat kleine en grote ondernemingen (en hun werknemers) die niet ergens bij een andere bank een flinke reserve hebben wat ze kunnen aanspreken.

Het komt erop neer dat je verplicht bent om minimaal bij 2 verschillende vergunninghouders een betaalrekening te hebben met gekoppelde financiële middelen naar beide instellingen. Als een ondernemer kopje onder gaat, doordat zijn bank failliet gaat, bij wie moeten de schuldeisers dan terecht?... misschien een interessante bodemprocedure...

Sterker nog: Wat gebeurt er als er een kettingreactie ontstaat binnen de financiële wereld (meerdere banken (betaalrekeningen) vallen om). Dit is in mijn ogen niet ondenkbaar, en al helemaal niet als dit internationaal gebeurt. En het zou verstandig zijn als hier een draaiboek voor aanwezig is bij AFM en DNB!

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 9:13 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik heb wel een draaiboek..

afbeelding: http://i48.tinypic.com/2gwhow6.jpg

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO