Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 8:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 7:34 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Ik bankier de laatste jaren via DSB bank en ben erg tevreden.
Ook heb ik 't volste vertrouwen in Dirk Scheringa.
Maar door alle op en aanmerkingen die ik via kranten en tv over me heen krijg,
word ik nu toch wel een beetje nerveus.
Ik wil nog niet direct overstappen naar een andere bank, maar wil me toch vast een beetje orienteren.
Ik heb ff gekeken bij ING maar die vragen alleen al voor 't openen van een rekening al 20 euro, hoe durven ze.
Één druk op de knop en de computer opent de rekening en print alle benodigde gegevens.
Zijn ze allemaal zó?
Wie geeft mij een goed advies. Ik wil alles kunnen doen wat ik nu bij de DSB doe en dan zo goedkoop mogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 8:19 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ik denk dat je nog het beste uit bent bij Triodos. Kost 14 euro per jaar meende ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 8:49 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Of gewoon je rekening bij DSB aanhouden en blijven gebruiken als betaal rekening. Daar zal niets mis mee zijn.
Je hoeft er per slot niet je spaargeld te zetten. Dat doe je beter bij een bank die (veel) meer rente geeft en betrouwbaarder is.
DSB is v.w.b. sparen typisch zo'n bank die je goed in de gaten moet houden.
Bestaande rekeningen blijven achter qua rente en dan komt er weer een nieuwe (lok)rekening (waarvoor je weer moet legitimeren etc. etc.) waarvan de rente ook alleen in het begin aantrekkelijk is.
Dat is mijn ervaring van de laatste jaren.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2009 7:19 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Ik zit een beetje met hetzelfde. Persoonlijk ben ik geen grote fan van DSB Bank, maar hun betaalrekening is perfect (Dat is ook het enige product wat ik heb). Volledig gratis en ook nog 1,5% creditrente. Ik gebruik de rekening dan ook als hoofdrekening. Twee salarissen komen erop binnen en alle uitgaves. Stel er zou iets met de DSB gebeuren, dan is PIN'en, automatische incasso's en andere zaken in één keer afgelopen. Genoeg geld op de spaarrekeningen, maar die kan ik (op korte termijn) niet opnemen...omdat de DSB Bank als tegenrekening staat opgegeven. Ik heb wel nog een slapende "girorekening" bij de ING, maarja...daaraan zitten ook geen bankpassen gekoppeld.

Ik hoop dat alles goed blijft gaan met DSB, anders heb ik toch wel een probleem (van beperkte duur, maar toch...). Verder zal de overstapservice waarschijnlijk niet meer in te richten zijn (dus het doorsturen van incasso's en bijschrijvingen naar de nieuwe bankrekening), zodra ze zouden omvallen. Het actuele saldo krijg ik wel terug via het depositogarantiestelsel, maar het gaat meer dat je opeens niks meer kunt PIN' en en ik m'n ouders om wat geld zou moeten vragen...terwijl dat normaliter uiteraard nooit nodig zou zijn.

Fingers crossed. :-)


Laatst bijgewerkt door rogervdh op za 25 jul 2009 7:26 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2009 7:24 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Niets mis mee nu alvast de zaken rustig aan om te bouwen, wel?
Je hebt de tijd immers nog aan je zijde.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2009 7:29 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Is inderdaad waar Paul, maar jammer dat Nederland niet meer gratis betaalrekeningen kent. In Duitsland kan ik er zo 10-tallen openen....zitten zelfs welkomstbonussen van 50 euro of meer bij(!). Maar in Nederland is het aanbod beperkt, zeker door het wegvallen van Argenta. Buiten de DSB is het dus altijd betalen. Toch vreemd, dat het in Duitsland blijkbaar wel massaal gratis kan. Sterker nog, daar krijg je een Meastro PIN-pas én ook nog een Visa creditcard erbij...100% gratis. Normaalste zaak van de wereld aldaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jul 2009 7:32 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Misschien kan je beter een vraag/klacht indienen wegens vermeende kartelvorming, i.p.v. te blijven wachten op gratis.
In de tussentijd ben je ong. 12 euro p/jaar kwijt voor een pasje bij PB/ING (of je aan laten melden als dakloze met een uitkering, dan is het ook gratis :wink: ).
Of wacht je liever op 100 euro ellende?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 jul 2009 2:21 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Sneller hogere boete voor verboden prijsafspraken.
http://www.nu.nl/economie/2048160/snell ... raken.html

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2009 2:54 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Misschien heeft iemand hier nog iets aan voor het eerste jaar.
Citaat:
Stap over naar het voordelige BetaalPakket
Inclusief Creditcard en het eerste jaar gratis

Voordelig, snel en makkelijk. Dat is de ING, de beste bank voor uw dagelijkse bankzaken. U ontvangt het voordelige BetaalPakket 1 jaar gratis als u uw inkomsten laat overmaken naar de ING.
Aanvragen
Voordelen BetaalPakket

* Compleet met Betaalpas, Creditcard en een Creditcard voor uw partner
* Eerste jaar helemaal gratis (normaal € 30,80)

http://www.ing.nl/particulier/nieuws-en ... index.aspx

Voor het 2e jaar om te zetten naar het Basispakket??
Kosten Basispakket: € 3,10 per kwartaal.
En speciaal voor PeCoNe, Basispakket:
Wanneer u binnen 3 maanden na opening maandelijks € 1.000 aan inkomsten op de Betaalrekening laat storten, betaalt u geen € 20 openingskosten.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2009 8:22 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Zou de Nederlandse bank toestaan dat alle klanten die de betaalrekening bij DSB gebruiken in 1 klap niks meer kunnen?...
Dit is een zaak dat op nationaal niveau gegarandeerd moet worden, want theoretisch kan zoiets met elke bank gebeuren natuurlijk.
dat betekend dat je hypotheek, NUTS-voorz., enz. niet meer via automatische incasso betaald worden... Groot Probleem!

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 aug 2009 9:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Heb ik iets gemist of zo?
Laat je niet gek maken. Voordat Dirk zijn winkel omvalt gaat er nog heel wat water door de Maas. :mrgreen:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2009 7:45 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Laat je niet gek maken.

Mag ik hier o.a. uit opmaken dat je van mening bent dat DS(B), gezien de huidige stand van zaken, zich kan/zal veroorloven op dezelfde voet verder te gaan?
Daar geloof ik namelijk niets van.
Het eerste signaal van de ontstane geldhonger is er al: verhoging van de rente op deposito's, looptijden 5 en 10 jaar.
Daarnaast voorzie ik op niet al te lange termijn:
1) Geen rentevergoeding meer op een betaalrekening.
2) Invoering van kosten voor een betaalrekening.
3) Alsnog hogere vergoedingen op deposito's korter dan 5 en 10 jaar, in het kader van: help DSB de winter door.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2009 9:34 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik reageerde op de posting van Vincent. Vincent sprak de vrees uit dat hij (en vele anderen) niet meer zouden kunnen internetbankieren bij DSB.
Het is niet helemaal duidelijk waarom hij dat vreest: is dat a) vanwege een eventueel faillissement van DSB of
b) vanwege het wegvallen van internetbankieren, net als bij ARGENTA.

Een faillissement van DSB is absoluut niet aan de orde:
minder winst, compensatiebetalingen e.d. betekenen niet meteen dat een bank dan omvalt.
Daar is wel wat meer voor nodig.
DSB is een bank van behoorlijke omvang en die laat DNB echt niet omvallen.
Ik kan me wel voorstellen dat Dirk graag wat 'lang geld' aan zich bindt. Die lopen namelijk niet weg en dat geeft rust.
En misschien weet hij ook wel dat er binnenkort veel geld vrijkomt van Centraal Beheer. In dat geval zouden er misschien nog wel eens wat meer alternatieven kunnen opduiken de komende tijd :D

Dat Dirk het internetbankieren zou willen afschaffen is geen enkele aanwijziging voor.
Dat het duur(der) wordt, dat is zeer waarschijnlijk. Maar ook dit is geen reden voor paniek of te denken dat je vaste lasten niet meer betaald zouden worden.
Je kan altijd naar een andere bank mocht het om 'extreme' verhogingen gaan.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 aug 2009 1:38 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Ben het met Obligataire eens, het zal niet zo'n vaart lopen. Heb er zelf ook mijn hoofd betaalrekening lopen. Puur vanwege het feit dat deze gratis is en zelfs (nog) creditrente geeft. Ik zit er nu dik 2 jaar en dat bevalt perfect. Verder heb ik totaal geen binding met die bank en neem geen andere diensten af. Maar DSB zal zeker niet 1-2-3 omvallen. Mocht dat vroeg of laat toch gebeuren, dan zullen we ergens anders op terug moeten vallen, maar dat is helemaal niet aan de orde nu.

Ik sta op het punt een hypotheek aan te gaan bij Fortis Bank voor een nieuwbouw. Ze stellen geen eisen om daar ook verplicht een betaalpakket te nemen (zoals ING dat bijv. wél doet), maar bieden wel 50% korting op het betaalpakket als bij hun de hypotheek loopt. Toevallig hadden ze (voor mij) interessante condities qua hypotheek, dus mocht het ooit (veel) slechter gaan bij DSB, is dat wellicht een alternatief... Maar ook dat is afwachten voor hoe lang, als er wellicht op termijn andere ABN-AMRO condities gaan gelden.

Tot die tijd blijf ik fijn bij DSB bankieren (en laat Fortis er ook van incasseren qua hypotheek)...vorig jaar rond het gedoe met Icesave vreesden velen ook voor die "vreemde buitenlandse" (maar Nederlandse) banken en dat viel ook allemaal reuze mee achteraf. DSB schrijft immers nog steeds zwarte cijfers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2009 9:26 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
sorry voor late reactie obli.
maar het zat meer richting antwoord a.
heel veel negatieve aandacht -> geeft kans op bankrun.
Tuurlijk, DSB is gezond. Daar heb ik nooit aan getwijfeld, waar ik wel aan twijfel is of er een pasklare oplossing of overbrugging is voor de klanten van een failliete bank bij de DNB.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO