Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 1:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Anadolubank N.V.
BerichtGeplaatst: wo 26 dec 2007 4:01 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Ik kan de banknaam bijna niet uitspreken en toch is het een bank met een bankvergunning in Nederland (sinds augustus 2007). Volgens hun rente-leaflet komen ze per 1-1-2008 met een spaarrekening met een rentepercentage van 4,75%!!!

Bron: http://www.anadolubank.nl/retail_banking/?page=interest_leaflet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 dec 2007 6:21 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Waar vind je zoiets als ik het vragen mag? :?: :roll:

De site is voor een deel nog "under construction", maar ziet er verder volledig betrouwbaar uit :?

Zonder gekheid: Spaarinformatie.nl moet deze bank maar snel in z'n top 10 opnemen, da's dan misschien een reden voor Credit Europe, ATB etc. om hun rente ook naar 4,75% te verhogen! :lol:

Oh ja, ik heb even vluchtig naar de algemene voorwaarden gekeken, maar ik zag dat ze papieren afschriften versturen, en dat de renteberekening begint op de dag *na* storten. Allemaal net zoals Credit Europe dus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 dec 2007 10:02 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Alle banken staan op DNB.nl. Daar begin ik ook met zoeken. Kom ik dan een interessante naam tegen dan ga ik kijken of het bedrijf ook een .nl-domein heeft. Daarnaast heb ik ook heel veel Google-alerts ingesteld.

Volgens mij heeft het forum van Spaarinformatie.nl een absolute primeur.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2007 9:10 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 12 sep 2007 6:32 am
Berichten: 77
De produktvoorwaarden zijn exact gelijk aan de produktvoorwaarden van Credit Europe. Onderaan staat zelfs nog "Europe Top-Interespe Termijndeposito", maar Anadolubank heeft wel een eigen vergunning bij DNB.

Het aanvraagformulier is nog in het engels en er is (nog) geen antwoordnummer beschikbaar.

Ach, officieel starten ze ook pas in januari 2008.

Update: tegenrekening is niet op te geven op het (engelse) aanvraagformulier. Ze zijn er dus nog niet helemaal klaar voor.


Laatst bijgewerkt door Marcel op do 27 dec 2007 5:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2007 2:07 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Goed gevonden! Omdat ze een vergunning hebben bij de DNB vallen ze ook onder de depositogarantieregeling dus we zullen ze vanaf 1 januari op onze site gaan zetten. Het zal wel een schok teweeg brengen omdat ze direct met stip op nummer 1 komen te staan! Ben benieuwd op de reactie van andere banken.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2007 7:42 pm 

Geregistreerd: di 11 dec 2007 9:03 pm
Berichten: 27
Alleen wel jammer dat het geen internet-spaarrekening is.
Overboekingopdrachten ten laste van de Rekening kunnen schriftelijk of via per telefoon, fax of per brıef worden opgegeven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2007 8:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Jukommerce schreef:
Alle banken staan op DNB.nl. Daar begin ik ook met zoeken. Kom ik dan een interessante naam tegen dan ga ik kijken of het bedrijf ook een .nl-domein heeft. Daarnaast heb ik ook heel veel Google-alerts ingesteld.

Volgens mij heeft het forum van Spaarinformatie.nl een absolute primeur.


Vraagjes:
- Waar kan ik op DNB.nl die lijst vinden?
(ik zie alleen een hele lange lijst van 81 pagina's met allerlei kredietinstellingen, maar ook zoveel buitenlandse)
- En hoe kun je weten dat ze niet onder dezelfde 'paraplu' vallen als CEB?
(die eigen vergunning?)
Alvast bedankt...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: anadolubank
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2007 9:16 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
Op de site van de DNB vind je deze informatie in het register.
Voor zover ik het kan zien hebben Anadolubank en Credit Europe niets met elkaar te maken.
Ze hebben beide een aparte vergunning.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2007 10:20 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
@ henrid
In het DNB-register staan inderdaad ook veel buitenlandse banken die niet veel in Nederland doen. Als het dan geen sterk (global) merk is dan kun je die meteen overslaan.
Bij de Anadolubank staat Amsterdam. Ik kijk meteen even verder als een buitenlandse bank ook een vestiging in Nederland heeft.
Dan zie je: 01 - In ontvangst nemen van deposito's en andere terugbetaalbare gelden en dan weet je vaak al genoeg.

Of de Özyegin Family (97,99% eigenaar van Credit Europe) ook bij de Anadolubank betrokken is weet ik niet, want ik ben de Turkse taal niet machtig. Mogelijk een leuke uitdaging voor iemand die wel Turks spreekt / leest?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 dec 2007 9:55 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
't Is nu vrijdagavond 28 december, als ze de site op 1-1-2008 volledig in de lucht willen hebben, mogen ze wel opschieten...

Tot nu toe nog veel "Under Construction".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 28 dec 2007 11:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
SpaarXL schreef:
't Is nu vrijdagavond 28 december, als ze de site op 1-1-2008 volledig in de lucht willen hebben, mogen ze wel opschieten...

Tot nu toe nog veel "Under Construction".


Ik heb nergens gelezen dat ze precies op 1-1-2008 volledig operationeel willen zijn.
Alleen "Deze voorwaarden zijn geldig vanaf 01-01-2008" en "Onze bank heeft de activiteiten gestart in het begin van 2008".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2007 8:22 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Nee, OK, ze beweren nergens dat ze echt ook precies op 1-1-2008 actief willen zijn, maar als ze dat niet zijn, kunnen ze ook niet per 1-1-2008 in de top 10 worden opgenomen, en hoeft Credit Europe z'n rente ook nog niet zo snel te verhogen naar 5% :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2007 10:30 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
SpaarXL schreef:
Nee, OK, ze beweren nergens dat ze echt ook precies op 1-1-2008 actief willen zijn, maar als ze dat niet zijn, kunnen ze ook niet per 1-1-2008 in de top 10 worden opgenomen, en hoeft Credit Europe z'n rente ook nog niet zo snel te verhogen naar 5% :wink:


Klopt. Ik heb gebeld en ik heb de indruk gekregen dat het ergens medio januari gaat worden. Vanochtend schrok ik wel even. Credit Europe heeft de rente verlaagd naar 4,0 % (Ten minste als je de rente-pagina mag geloven..... Helaas is inloggen bij Credit Europe op dit moment niet mogelijk dus ik kan het % nit checken in mijn account. We wachten af.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Laatst bijgewerkt door Mandros op za 29 dec 2007 10:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2007 10:41 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Credit Europe 4,0%? Dat zou inderdaad niet zo leuk zijn!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 dec 2007 11:02 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 12 sep 2007 6:32 am
Berichten: 77
Op de homepage staat nog 4,5% en bij het rente-overzicht is de datum (nog) niet ingevuld, dus misschien valt het mee. Een optie kan zijn een jaar vastzetten voor 5,1%.

En anders... er is weer een nieuwe interessante speler op de markt!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO