Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 10:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 10:15 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Borra schreef:
Ik zie het meer als een soort bonusrente-product, want je kunt gewoon weer terugstorten zonder kosten, althans dat werd mij verteld.
Voor een bonusrente-product heb je geen twee aparte rekeningen nodig..

Hebben de mensen die ingestemd hebben dit obv mondelinge uitleg gedaan? Zodra de voorwaarden bekend zijn zou ik deze hier graag willen nalezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 10:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ik heb schriftelijk om tekst en uitleg gevraagd. Die heb ik mondeling gekregen. Overigens kan je niet mondeling toestemming geven, mij werd gevraagd dit schriftelijk (email) te doen.

In mijn email verwijs ik dan weer naar de mondeling gemaakte afspraken, en stel dat ik daarmee accoord ga.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 10:41 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Ik heb vanmorgen gebeld met de bank, ik werd teruggebeld door een manager. Hij zei ondermeer het volgende:

de interesse voor het alfaplus product was veel groter dan verwacht, ze zijn er dan ook eigenlijk mee gestopt. De hogere rente is nu 5.3% (was eerste 5.5%), en geldt zolang het saldo op je rekening niet wijzigt (dus bijstorten mag ook niet), en maar voor een periode van 3 maanden. Ik moest het verzoek wel nog even mailen, maar ik ben er dus wel op ingegaan.

Ze verwachten dat over een paar maanden dit product niet meer rendabel is voor de bank, dus daarom is het maar 3 maanden en zo beperkt gecommuniceerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 3:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Ik wist eerst niet wat ik er van moest denken maar inmiddels weet ik dit wel; belachelijk!

Ik heb er zelf een redelijk bedrag staan maar als een bank beleid gaat hanteren wat per dag verschilt en ook nog eens niet op papier gezet wordt heb ik daar niet zo'n goed gevoel bij.
Anadolubank; bedenk vooraf goed wat u wil en kan, communiceer dit duidelijk en discrimineer niet onder uw bestaande klanten (waarom kunnen/konden mede rekeninghouders wel profiteren van een hogere rente en ik niet?!).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 3:59 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Chartaal schreef:
... waarom kunnen/konden mede rekeninghouders wel profiteren van een hogere rente en ik niet?!.
Ik zie het als een "zolang-de-voorraad-strekt" aanbieding.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 4:22 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Ik heb geen bezwaar tegen "voor zover de voorraad strekt", als die voorraad dan ook maar bij iedereen bekend is.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 7:19 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Chartaal schreef:
Ik wist eerst niet wat ik er van moest denken maar inmiddels weet ik dit wel; belachelijk!

Ik heb er zelf een redelijk bedrag staan maar als een bank beleid gaat hanteren wat per dag verschilt en ook nog eens niet op papier gezet wordt heb ik daar niet zo'n goed gevoel bij.
Anadolubank; bedenk vooraf goed wat u wil en kan, communiceer dit duidelijk en discrimineer niet onder uw bestaande klanten (waarom kunnen/konden mede rekeninghouders wel profiteren van een hogere rente en ik niet?!).


Op zich ben ik het met je eens. Een bedrijf moet goed communiceren met haar klanten. Maar waarom heb je niet zelf een telefoontje eraan gewaagd of een mailtje verzonden? Of hebben ze jou gezegd, dat de actie voorbij was? Het aardige van het Spaarinformatieforum vind ik nou juist, dat ook tips worden gepost, zodat je tijdig actie kunt ondernemen, als je dat wilt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 7:50 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 11:30 am
Berichten: 33
Ook ik heb hedenmorgen, kort na 09.00 uur, telefonisch contact
gehad met de manager van de Alfaplus.
Toen stond de rente nog op 5,5% edoch werd mij nog iets verteld
wat ik hier nog niet gelezen had, n.l. dat er voor die Alfaplus ook
een minimale inleg vereist is van 10k.
Voor mij was dat nieuw, voor jullie ook ?
Eenduidig antwoord van een bank over hun product lijkt toch heel moeilijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 9:08 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Ik heb nog geen reactie gekregen op mijn e-mail van een paar dagen geleden. Ga ook geen actie meer ondernemen verder. Dit is me allemaal te vaag voor die paar tienden: 3 maanden of 6 maanden?, niet afboeken maar ook niet bijstorten?, zelfde rekening of apart?, minimaal 10K?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 9:53 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Blijkbaar, omdat het experimenteel is, experimenteert Anadolu dus ook lustig...
Bij inloggen zag ik nu keurig 2 rekeningen staan, de eerste op nul en de tweede met het oude saldo, en dat was onder de 10k... dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 7:48 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik heb gisterochtend een mailtje naar Anadolu gestuurd, heb in de loop van de dag inmiddels al (automatische) leesbevestigingen gehad van 4 verschillende werknemers, maar nog geen enkele echte reactie. Zelfs niet om mij te vertellen dat de actie nu echt voorbij is. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 11:17 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Ik neem aan dat die verhoging naar 5,5% met voorwaarden inmiddels van de baan is, nu de gewone rente op 5,25% is gezet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 5:10 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 1:36 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Uden
Ik heb nog geen reactie op mijn mail van de 19de ontvangen. Op basis van een telefoongesprek ga ik geen nieuwe rekening bij ze openen. Zie graag alle voorwaarden voordat ik zo iets doe. Ze wekken op mij zowel een vreemde indruk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 8:59 pm 

Geregistreerd: vr 13 jun 2008 1:36 pm
Berichten: 21
Woonplaats: Uden
Zojuist via Internet Bankieren ingelogd en zie tot mijn verbazing dat mijn totale saldo op de Alfa Plus rekening is gestort. Krijg steeds een vreemdere indruk van deze bank. Ga maar weer eens een mailtje sturen om te vragen om uitleg.
Ondanks de mooie rente, krijg ik langzaam aan de neiging om mijn geld hier weg te halen, ben benieuwd naar andere rekeninghouders met hun ervaringen met deze bank :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2008 9:43 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
gerardenmarielle schreef:
Zojuist via Internet Bankieren ingelogd en zie tot mijn verbazing dat mijn totale saldo op de Alfa Plus rekening is gestort. Krijg steeds een vreemdere indruk van deze bank. Ga maar weer eens een mailtje sturen om te vragen om uitleg.
Ondanks de mooie rente, krijg ik langzaam aan de neiging om mijn geld hier weg te halen, ben benieuwd naar andere rekeninghouders met hun ervaringen met deze bank :cry:
Ook bij mij is het saldo op de oorspronkelijke rekening nu nul, en staat het geld nu op de alfa plus. Ik had echter niet anders verwacht, ze moeten toch op de een of andere manier onderscheid kunnen maken ten behoeve van de rente berekening. Mij maakt het niet zoveel uit, het is namelijk geen deposito, want ik kan wel geld opnemen, maar dan krijg ik "slechts" de rente van de alfa rekening (nu 5.25%). Ik heb trouwens geen negatieve ervaringen met deze bank.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO