Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 1:45 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Binnen korte tijd zal ik een 2e (lees: naast mijn huidige rekening op eigen naam) gezamelijke rekening willen gaan openen.

Om zo mogelijk de aankomende tijd geen kosten te maken met het aanhouden heb ik volgens mij 3 keuzes: (reeds vaker genoemd op dit forum)
Overigens komt er op deze rekening geen salaris binnen, maar wordt er vanuit onze eigen rekeningen geld overgemaakt

Argenta: enkel de 50 euro eis per 31/12 en min. 1 boeking in voorgaande periode

DSB: verplichte salarisbijboeking; overigens zeer schappelijke creditrente

Rabobank: extra betaalrekening naast Totaalpakket met 2 Rabopassen (geen pasbijdrage)

Echter, dan zal ik moeten aangeven dat we de rekening alleen gebruiken om in nederland bij de rabo filialen te pinnen.

Ik kom zelf dan toch uit bij Argenta vanwege het feit dat ik dan toch een pas heb waarmee ik ook in het buitenland kan betalen.
Andere optie is misschien de huidige raborekening naar e/o omzetten en zelf een dsb-betaalrekening te openen.

Verder hoor ik wel dat het internetbankieren met de Digi P misschien wat handiger is dan via de Tancodes, maar dat is wellicht persoonlijk.


Graag jullie visie wat betreft meest praktische oplossing..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 2:41 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Misschien past een gratis ASN-bankspaarpas een beetje in je doelstelling?
http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=9470

Kasopnames bij iedere geldautomaat en pinnen in winkels binnen Nederland is mogelijk.
Bankoverschrijvingen aan derden niet mogelijk.
Koppel je deze pas aan bijv. IdeaalSparen staat het saldo ondertussen een mooie 4,5% rente te trekken.
Het grote nadeel van IdeaalSparen is dat ASN iedere maand een vast bedrag tussen (slechts?) 50 en 500 euro d.m.v. een automatisch incasso bijboekt.
Je mazzeltje is dat er een tijdelijke actie is:
Tot 1 september € 10.000,- extra inleg mogelijk.
Zie: http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9388

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 7:42 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Mijn vriendin en ik hebben onze en/of rekening bij Argenta. Het werkt voor ons goed genoeg. Het was voor ons waarschijnlijk nog een stukje makkelijker en overzichtelijker geweest om er een bij de postbank aan te vragen aangezien onze priverekeningen daar ook lopen, maar we gingen voor gratis.
In ieder geval geen spijt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 8:16 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Paul209 schreef:
Misschien past een gratis ASN-bankspaarpas een beetje in je doelstelling?


Bedankt voor je meedenken, ik heb zelf ook zo'n ASN pas i.c.m. de Ideaalspaarrekening alleen geldt een limiet van tussen € 250 en € 9.975 pinnen in winkels, dit staat ook op de site vermeld.

Overigens kan ik daarmee ook niet de mutaties op de rekening inzien op internet, dus lijkt me dit voor mij niet een juiste oplossing.
Zeker omdat we de rekening toch naast de betaling van de vaste lasten veelal willen gebruiken om regelmatig geld op te nemen en te pinnen.

@baskruit

ik ga eerst nog proberen om bij de rabo een betaalpakket te openen met 2x rabopas (wordt denkk lastig maar geef gewoon aan dat ik alleen bij rabo in nld hoef te pinnen (bovendien krijgen we dan periodiek een papieren rekeningafschrift.))
wel hopen dat ik overal een rabo kan vinden zodra ik cash nodig heb :P

lukt dit niet zal ik toch ook uitwijken naar argenta: op een of andere manier heb ik hier toch een iets fijner gevoel bij dan dsb, en per 15/8 gaat de rente van hun spaarrekening ook naar de 4,5%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 10:41 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 05 sep 2007 9:29 pm
Berichten: 73
Zojuist bericht ontvangen van Argenta: gaat ook naar 4,5 %.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 6:02 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 7:14 pm
Berichten: 55
Argenta Bank is een prima keus. Als je informatie wilt of belt reageren ze altijd heel attent (in tegenstelling tot DSB).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 7:18 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Ik heb ook gekozen voor Argenta als 2e betaalrekening. Bevalt mij prima, snelle reacties tot nu toe via de mail. Kunnen andere banken wel eens een voorbeeld aan nemen.
Nadeel vind ik het beperkte bedrag wat je kunt pinnen en geen kashandelingen. Wel gebruik ik mijn Argentapas in Engeland, is gunstiger dan mijn ING bankpas qua kosten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO